Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: Stadler dostarczy 129 wielosystemowych lokomotyw dla SBB Cargo

inforail
27.09.2024 13:45
0 Komentarzy

Szwajcarski operator kolejowy SBB Cargo podpisał umowę ramową ze Stadlerem na dostawę 129 wielosystemowych lokomotyw Bo’Bo’.

W ramach pierwszego kontraktu zamówionych zostanie 36 lokomotyw, z opcją na dostawę dodatkowych 93 pojazdów w przyszłości. Przetarg na dostawę nowych lokomotyw został ogłoszony na początku 2024 roku, a celem jest zastąpienie starzejących się pojazdów Re420.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści operacyjne i technologiczne oferują nowe lokomotywy Bo’Bo’ dla SBB Cargo?
  2. Na jakich trasach początkowo będą działać nowe lokomotywy Bo’Bo’ dostarczane przez Stadlera?
  3. Jakie możliwości elastycznej konfiguracji oferują lokomotywy Bo’Bo’, aby sprostać różnym potrzebom w przewozach towarowych?
Szwajcarski operator kolejowy SBB Cargo podpisał umowę ramową ze Stadlerem na dostawę 129 wielosystemowych lokomotyw Bo’Bo’.
Umowa na lokomotywy dla SBB Cargo/foto: Stadler

Nowoczesne maszyny dla SBB

Nowe lokomotywy Bo’Bo’ stanowią rozwinięcie sprawdzonych rodzin EUROLIGHT, EURODUAL i EURO9000, które są używane w przewozach towarowych i pasażerskich na terenie Europy. Pojazdy te reprezentują najnowocześniejszą technologię, spełniającą zarówno obecne, jak i przyszłe potrzeby operatorów. Nowe lokomotywy są nie tylko efektywne pod względem zużycia energii, ale także elastyczne – mogą być wyposażone w dwa silniki diesla o mocy 500 kW każdy, lub dwa moduły akumulatorowe o mocy do 2 MW, co umożliwia operacje na niezelektryfikowanych torach.

Wśród wielu zalet operacyjnych, nowe lokomotywy oferują maksymalny wysiłek trakcyjny do 350 kN oraz moc 7 MW na obręczach kół. Pojazdy spełniają wymogi Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI) i są wyposażone w systemy ochrony pociągów oraz system ETCS, co pozwala na płynną obsługę międzynarodowych tras. Na początkowym etapie lokomotywy będą operować na trasach w Szwajcarii, Niemczech i Austrii, z możliwością rozszerzenia ich działalności na inne kraje.

Lokomotywy są również wyposażone w dwa ergonomiczne stanowiska maszynisty, spełniające najnowsze europejskie standardy komfortu i hałasu, a system HVAC zapewnia odpowiednie warunki pracy. Kabiny wyposażone są w kamery cofania oraz boczne panele kontrolne, co ułatwia manewrowanie podczas prac na bocznicach.

Iñigo Parra, wiceprezes Stadler Division Spain, podkreśla, że nowe lokomotywy Bo’Bo’ stanowią kolejny krok w rozwoju transportu kolejowego: „Wykorzystaliśmy całe nasze doświadczenie z wcześniejszych udanych rodzin pojazdów, aby stworzyć nowoczesne rozwiązanie dla transportu kolejowego. Jestem przekonany, że nowe lokomotywy wyznaczą nowe standardy w tym segmencie.”

Alexander Muhm, szef usług towarowych w SBB, dodaje: „Nowoczesna i wydajna flota to klucz do sukcesu w transporcie towarowym SBB. Jesteśmy pewni, że z pojazdami od Stadlera będziemy mogli niezawodnie obsługiwać naszych klientów i wprowadzić szwajcarski transport towarowy na nowe tory przyszłości.”

Dostawa nowych lokomotyw to kluczowy krok w modernizacji floty SBB Cargo, która pozwoli na dalszy rozwój i transformację transportu kolejowego w Szwajcarii oraz Europie.

Komentarze