Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: Škoda zaprezentowała nowoczesny koncept pociągów nocnych

inforail
18.10.2024 08:45
0 Komentarzy

Škoda Group zaprezentowała innowacyjne rozwiązanie dla podróży nocnych pociągami – koncept „Sleep in Motion”. Ten przełomowy projekt, opracowany przez projektantów z austriackiego biura Škoda Group i zaprezentowany w formie makiety podczas targów InnoTrans 2024, ma na celu poprawę komfortu, prywatności i efektywności operacyjnej, jednocześnie utrzymując wysoką pojemność pasażerów.

Škoda Group, podejmując wyzwania związane z obecną architekturą pociągów nocnych, wyznacza nowe standardy podróży koleją.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne elementy projektu „Sleep in Motion” poprawiają komfort i prywatność pasażerów, jednocześnie zachowując wysoką pojemność pociągu?
  2. W jaki sposób nowy koncept Škoda Group przyczynia się do dekarbonizacji sektora transportowego i dlaczego podróże nocnymi pociągami są ekologiczną alternatywą?
  3. Jakie opinie i sugestie od pasażerów oraz interesariuszy mogą wpłynąć na dalszy rozwój projektu „Sleep in Motion”?

Nowatorskie rozwiązania

„Koncept 'Sleep in Motion’ pokazuje naszą zdolność do dostarczania nowatorskich rozwiązań, które odpowiadają zarówno na potrzeby pasażerów, jak i wyzwania operacyjne” – powiedział Jan Harder, prezes regionu Zachód i Północ w Škoda Group. „Nasze podejście zwiększa komfort i prywatność, nie zmniejszając przy tym pojemności. Wierzymy, że ten koncept może zmienić branżę pociągów nocnych, czyniąc podróże kolejowe bardziej atrakcyjnymi i zrównoważonymi. Już teraz aktywnie oferujemy to rozwiązanie naszym klientom.”

Pociągi nocne odgrywają kluczową rolę w dekarbonizacji sektora transportowego, oferując ekologiczną alternatywę, która sprawia, że czas podróży staje się mniej uciążliwy. Jednak obecne floty pociągów nocnych są przestarzałe, zapewniając niewystarczający komfort, brak prywatności oraz ciasną przestrzeń. Obecne rozwiązania, takie jak przedziały 6-osobowe, maksymalizują pojemność, ale kosztem komfortu, podczas gdy przedziały 4-osobowe oferują lepsze warunki, lecz zmniejszają efektywność przestrzeni i podnoszą koszty.

Nowy koncept Škoda Group, który niedawno otrzymał patent, rozwiązuje te problemy dzięki rewolucyjnemu projektowi. Koncept ten wykorzystuje zoptymalizowaną geometrię łóżek, w tym nieprostokątne łóżka, co umożliwia wygodne pozycje do spania i swobodę ruchu bez zmniejszania pojemności. Kabiny są rozmieszczone w podwójnych jednostkach, oferując dwie prywatne przestrzenie z wygodnym dostępem i szeregiem udogodnień, takich jak:

  • Przestronne materace o długości 200 cm i szerokości do 85 cm
  • Okno dla każdego pasażera, które jednocześnie pełni funkcję wyjścia awaryjnego
  • Wysokość kabiny 90 cm dla komfortu
  • Dedykowana przestrzeń na bagaż na poziomie podłogi
  • Miejsce na bagaż podręczny wewnątrz kabiny dla większego bezpieczeństwa
  • Oświetlenie, gniazdka do ładowania i inne funkcje zwiększające komfort

To rozwiązanie łączy prywatność klasy biznes z efektywnością klasy super-ekonomicznej, zmieniając doświadczenie podróży nocnym pociągiem w bardziej komfortową, bezpieczną i przyjemną podróż. Zmienna szerokość korytarzy oraz dedykowane przestrzenie na bagaż dodają poczucia przestronności, jednocześnie zachowując efektywność operacyjną.

„Nasz nowy koncept pociągów nocnych to doskonały przykład naszej zdolności do innowacji, ale traktujemy to tylko jako początek” – powiedział Martin Zsifkovits, dyrektor zarządzający Škoda Group Austria. „To, co stworzyliśmy, to prototyp, który wyznacza nowy kierunek dla podróży nocnych pociągami, ale pozostajemy zobowiązani do dalszego doskonalenia go. Obecna kabina istnieje jako makieta, a my aktywnie zbieramy opinie od pasażerów i interesariuszy. Każda informacja zwrotna jest dla nas cenna i pomoże nam dopracować projekt, aby spełniał oczekiwania zarówno operatorów, jak i podróżnych.”

Pomysł kabin sypialnych został zaprezentowany przez Wilhelma Berbiga z austriackiego oddziału firmy w ramach wewnętrznego konkursu na innowacje organizowanego przez Škoda Group. „Sleep in Motion” wygrał ostatnią edycję tego konkursu, stanowiąc doskonały przykład, że wyzwania innowacyjne są kluczowe dla rozwoju.

Komentarze