Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: Siemens prezentuje pierwszy szybki pociąg Velaro dla Egiptu

inforail
25.09.2024 08:45
0 Komentarzy

Siemens Mobility zaprezentował swój pierwszy pociąg dużych prędkości Velaro dla liczącego 2000 km systemu kolejowego pod klucz w Egipcie na InnoTrans.

Pociąg został specjalnie zaprojektowany, aby wytrzymać warunki klimatyczne i piaszczyste w Egipcie. Pociąg jest pierwszym z 41 pociągów Velaro wyprodukowanych w ramach wartego wiele miliardów dolarów projektu „pod klucz”, realizowanego przez konsorcjum Siemens Mobility, Orascom Construction i The Arab Contractors.

Spis treści:

  1. Jakie cechy pociągu Velaro Egypt zostały zaprojektowane, aby wytrzymać ekstremalne warunki klimatyczne w Egipcie?
  2. Ile pociągów dużych prędkości Velaro zostało zaplanowanych do dostarczenia w ramach egipskiego projektu kolei dużych prędkości?
  3. Jaki jest główny cel egipskiego projektu kolei dużych prędkości, realizowanego przez Siemens Mobility i partnerów?
Siemens Velaro Egypt
Siemens Velaro Egypt

Nowy pociąg KDP – Velaro Egypt

– Prezentacja pierwszego pociągu dużych prędkości Velaro jest znaczącym kamieniem milowym w naszej pracy nad zapewnieniem zrównoważonych podróży kolejowych dla Egipcjan. Velaro to jeden z najbardziej zaawansowanych pociągów dużych prędkości na świecie, wykorzystujący doświadczenie operacyjne ponad trzech miliardów kilometrów. Velaro będzie jednym z 41 pociągów dużych prędkości, 94 pociągów regionalnych Desiro i 41 Vectronów, które będą eksploatowane w Egipcie w ramach tworzenia szóstej co do wielkości sieci kolei dużych prędkości na świecie – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Velaro Egypt, ośmiowagonowy pociąg dużych prędkości, ma 200 metrów długości i oferuje przedziały klasy biznes i standard, a także wagon restauracyjny. Pociąg został zaprojektowany z myślą o komforcie i może pomieścić 481 pasażerów (479 miejsc siedzących + dwa miejsca dla wózków inwalidzkich), posiada pokładowy internet i gniazdka elektryczne. Najnowocześniejsze wyświetlacze zapewniają pasażerom bieżące informacje o pociągu podczas całej podróży. Velaro Egypt to najnowsza generacja platformy Velaro, zaczerpnięta z Velaro MS używanego przez Deutsche Bahn w Niemczech. Wykorzystuje ona koncepcję trakcji rozproszonej i została zaprojektowana do osiągania prędkości do 250 km/h.

Zbudowany, aby wytrzymać ekstremalne warunki klimatyczne i piaszczyste podłoże

Aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom środowiskowym w Egipcie, takim jak wysokie temperatury, piasek i kurz, pociąg Velaro Egypt został wyposażony w specjalne funkcje zapewniające maksymalną dostępność. Szczeliny zewnętrzne zostały uszczelnione za pomocą pokryw lub szczotek, aby zminimalizować wnikanie piasku i pyłu. Zaawansowane systemy filtrów zostały zainstalowane w elementach prowadzących powietrze, aby utrzymać czyste powietrze, a jego przepływ w obszarze pod podłogą został zoptymalizowany, aby zapobiec przegrzaniu komponentów. Nowo opracowane spojlery i dodatkowe środki aerodynamiczne są wykorzystywane do optymalizacji przepływu powietrza, aby zapobiec unoszeniu się piasku i pyłu do górnych obszarów lub na dach przy dużych prędkościach. Ponadto zwiększono wydajność chłodzenia systemu klimatyzacji i zoptymalizowano dystrybucję powietrza, aby zapewnić pasażerom optymalny komfort.

Aby wyposażyć całą sieć kolejową, Siemens Mobility dostarczy pociągi oparte na swoich sprawdzonych platformach produktowych. Obecnie trwa produkcja pięciu szybkich pociągów Velaro, które zostały już zbudowane i przetestowane, a także pięciu pociągów Desiro, z których jeden został dostarczony do Kairu. Co więcej, pięć lokomotyw Vectron jest obecnie uruchamianych w Niemczech. Ponadto 16 pociągów Desiro znajduje się obecnie na różnych etapach montażu wstępnego i montażu w Niemczech.

Siemens Velaro Egypt
Siemens Velaro Egypt

Prace budowlane na ukończeniu

Egipski projekt kolei dużych prędkości czyni znaczące postępy, począwszy od pierwszej fazy w Kairze. W ramach Zielonej Linii, która rozciąga się na 660 km od Ain Sokhna do Marsa Matrouh przez Kair i Aleksandrię, lokalni wykonawcy kładą tory, budują stacje kolejowe i mosty. Kluczowe kamienie milowe obejmują również instalację pierwszych czterech transformatorów i budowę dwóch podstacji dla zelektryfikowanej linii kolejowej.

Prace budowlane koncentrują się przede wszystkim na obiektach postojowych na stacji New Capital Station (na wschód od Kairu), która jest pierwszą z sześciu, a każda z nich po ukończeniu pomieści na ośmiu torach o długości około 200 m trzy pociągi Velaro i siedem Desiro oraz trzy lokomotywy Vectron, a także na głównej zajezdni (na zachód od Nilu). Jest to pierwsza zajezdnia, w której przeprowadzono szeroko zakrojone prace budowlane, w tym jedenaście milionów metrów sześciennych wycinki gleby i 3,5 miliona metrów sześciennych zasypki. Obejmuje ona obszar postojowy z dziewięcioma torami, każdy o długości około 670 metrów, zdolny pomieścić 11 Velaro, 15 Desiro i 13 Vectronów. W zajezdni znajduje się również duży warsztat konserwacyjny o wymiarach 260 na 260 metrów, centralna dyspozytornia nadzorująca wszystkie trzy linie oraz obiekty szkoleniowe wyposażone w symulatory jazdy. Zaplecze postojowe na stacji New Capital i w zajezdni głównej pomieści dostarczone pociągi do 2025 roku.

Bezpieczne połączenie ludzi i towarów w Egipcie

Siemens Mobility, wraz z partnerami Orascom Construction i The Arab Contractors, jest liderem egipskiego projektu kolei dużych prędkości, który ma na celu zrewolucjonizowanie transportu kolejowego w Egipcie. Ten ambitny projekt obejmuje budowę 2000-kilometrowej nowoczesnej sieci kolejowej łączącej 60 miast. Zapewni on Egipcjanom dostęp do bezpiecznego i niezawodnego systemu transportu, jednocześnie zmniejszając emisję dwutlenku węgla o 70%.

Komentarze