Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: H. Cegielski prezentuje wagon Z1B

inforail
26.09.2024 09:45
0 Komentarzy

Podczas targów InnoTrans 2024, H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FPS) prezentuje odnowiony wagon klasy Z1B.

Wystawiony na torze T2/22 pojazd przyciąga uwagę zarówno ze względu na swoją historię, jak i na nowoczesne udoskonalenia wprowadzone podczas renowacji.

Spis treści:

  1. W jakich latach wagony klasy Z1B zostały dostarczone do PKP?
  2. Jakie nowoczesne systemy zostały zainstalowane w odnowionym wagonie Z1B, aby podnieść komfort pasażerów?
  3. Jakie prędkości maksymalne może osiągnąć odnowiony wagon klasy Z1B po modernizacji?
Wagon FPS
Wagon FPS

Historia wagonu Z1B

Wagon ten ma długą historię sięgającą zakładów ABB Henschel, a jego stalowy korpus został wyprodukowany przez FPS. Pierwsze egzemplarze tego modelu zostały dostarczone do PKP w latach 1996–1997, gdzie od tego czasu przez ponad 20 lat kursowały na torach Polski i Europy. Dzięki solidnej konstrukcji oraz niezawodnym komponentom, wagony te bezawaryjnie służyły pasażerom, zapewniając komfortową podróż.

Renowacja i modernizacja

Zespół Fabryki Pojazdów Szynowych dołożył wszelkich starań, aby przywrócić dawny blask wagonów, a jednocześnie dostosować je do współczesnych wymogów. Renowacja przeprowadzona według wytycznych zamawiającego obejmowała przywrócenie pełnej funkcjonalności serwisowej oraz zwiększenie komfortu podróżnych. Modernizacja obejmowała zarówno aspekty techniczne, jak i estetyczne, co sprawiło, że wagony spełniają najwyższe standardy eksploatacyjne.

Wagon FPS
Wagon FPS

Dane techniczne wagonu Z1B

Odnowiony wagon klasy Z1B oferuje pasażerom komfortowe warunki podróży oraz nowoczesne technologie:

  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Długość z odbojnikami: 26 400 mm
  • Układ hamulcowy: KNORR-BREMSE
  • Liczba miejsc: 66
  • Rodzaj wózka: MD524
  • Zasilanie: statyczny przetwornik 80 kW
  • Typ wagonu: przedziałowy wagon 2. klasy z korytarzem
  • Wyposażenie wnętrza: komfortowe przedziały dla pasażerów
  • WC: nowoczesne toalety próżniowe w obiegu zamkniętym
  • System diagnostyczny: centralny system diagnostyczny z możliwością zdalnego odczytu danych
  • Dodatkowe systemy: Wi-Fi, informacja pasażerska, monitoring, wzmacnianie sygnału GSM

Nowoczesne technologie i komfort

Renowacja wagonu obejmowała instalację nowoczesnych systemów, takich jak Wi-Fi, monitoring oraz wzmacnianie sygnału GSM, które znacząco podnoszą jakość podróży. Dzięki centralnemu systemowi diagnostycznemu z możliwością zdalnego odczytu danych, utrzymanie pojazdów jest bardziej efektywne i precyzyjne. Dodatkowo, wygodne przedziały oraz nowoczesne toalety próżniowe zapewniają podróżnym komfort na najwyższym poziomie.

Wagon FPS
Wagon FPS

Komentarze