InnoTrans 2024: H. Cegielski prezentuje wagon Z1B
Podczas targów InnoTrans 2024, H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FPS) prezentuje odnowiony wagon klasy Z1B.
Wystawiony na torze T2/22 pojazd przyciąga uwagę zarówno ze względu na swoją historię, jak i na nowoczesne udoskonalenia wprowadzone podczas renowacji.
Spis treści:
- W jakich latach wagony klasy Z1B zostały dostarczone do PKP?
- Jakie nowoczesne systemy zostały zainstalowane w odnowionym wagonie Z1B, aby podnieść komfort pasażerów?
- Jakie prędkości maksymalne może osiągnąć odnowiony wagon klasy Z1B po modernizacji?
Historia wagonu Z1B
Wagon ten ma długą historię sięgającą zakładów ABB Henschel, a jego stalowy korpus został wyprodukowany przez FPS. Pierwsze egzemplarze tego modelu zostały dostarczone do PKP w latach 1996–1997, gdzie od tego czasu przez ponad 20 lat kursowały na torach Polski i Europy. Dzięki solidnej konstrukcji oraz niezawodnym komponentom, wagony te bezawaryjnie służyły pasażerom, zapewniając komfortową podróż.
Renowacja i modernizacja
Zespół Fabryki Pojazdów Szynowych dołożył wszelkich starań, aby przywrócić dawny blask wagonów, a jednocześnie dostosować je do współczesnych wymogów. Renowacja przeprowadzona według wytycznych zamawiającego obejmowała przywrócenie pełnej funkcjonalności serwisowej oraz zwiększenie komfortu podróżnych. Modernizacja obejmowała zarówno aspekty techniczne, jak i estetyczne, co sprawiło, że wagony spełniają najwyższe standardy eksploatacyjne.
Dane techniczne wagonu Z1B
Odnowiony wagon klasy Z1B oferuje pasażerom komfortowe warunki podróży oraz nowoczesne technologie:
- Prędkość maksymalna: 200 km/h
- Długość z odbojnikami: 26 400 mm
- Układ hamulcowy: KNORR-BREMSE
- Liczba miejsc: 66
- Rodzaj wózka: MD524
- Zasilanie: statyczny przetwornik 80 kW
- Typ wagonu: przedziałowy wagon 2. klasy z korytarzem
- Wyposażenie wnętrza: komfortowe przedziały dla pasażerów
- WC: nowoczesne toalety próżniowe w obiegu zamkniętym
- System diagnostyczny: centralny system diagnostyczny z możliwością zdalnego odczytu danych
- Dodatkowe systemy: Wi-Fi, informacja pasażerska, monitoring, wzmacnianie sygnału GSM
Nowoczesne technologie i komfort
Renowacja wagonu obejmowała instalację nowoczesnych systemów, takich jak Wi-Fi, monitoring oraz wzmacnianie sygnału GSM, które znacząco podnoszą jakość podróży. Dzięki centralnemu systemowi diagnostycznemu z możliwością zdalnego odczytu danych, utrzymanie pojazdów jest bardziej efektywne i precyzyjne. Dodatkowo, wygodne przedziały oraz nowoczesne toalety próżniowe zapewniają podróżnym komfort na najwyższym poziomie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze