InnoTrans 2024: ETR1000 od Hitachi dla Trenitalia. To przyszłość Kolei w Europie
ETR1000, znany również jako Frecciarossa 1000, to flagowy pociąg dużych prędkości, wyprodukowany przez Hitachi Rail dla włoskiej kolei państwowej FS/Trenitalia.
Choć pierwotnie zaprojektowany z myślą o obsłudze tras we Włoszech, jego potencjał i zaawansowane technologie sprawiły, że będzie on wykorzystywany również w innych krajach Europy. Od 61. egzemplarza pociągi z tej serii otrzymają uprawnienia do kursowania nie tylko we Włoszech, ale także w Austrii, Szwajcarii, Niemczech, Francji i Hiszpanii.
Spis treści:
- Jakie innowacje technologiczne zastosowano w ETR1000, aby poprawić efektywność energetyczną pociągu?
- W jakich krajach ETR1000 będzie uprawniony do kursowania oprócz Włoch i jakie są nowe wymagania techniczne dotyczące napięcia, które pociąg musi spełnić?
- Jakie korzyści oferuje technologia HMAX od Hitachi Rail i w jaki sposób wpływa ona na zarządzanie taborem kolejowym?
Nowe rynki
Warto podkreślić, że ETR1000 już teraz obsługuje trasy we Francji i Hiszpanii, ale nowością jest możliwość operowania pod napięciem 15 kilowoltów, co otwiera przed nim nowe rynki. Zmiany te zostały wprowadzone dzięki zastosowaniu nowych silników trakcyjnych oraz jednostek napędowych, które znacząco poprawiają efektywność energetyczną pociągu.
Jednym z kluczowych innowacyjnych rozwiązań w ETR1000 jest zastosowanie technologii HMAX, opracowanej przez Hitachi Rail. Jest to nowoczesna, kompleksowa platforma zarządzania zasobami cyfrowymi, która ma na celu zwiększenie dostępności i efektywności taboru. Dzięki temu, operatorzy kolejowi mogą lepiej monitorować stan techniczny pociągów, co przekłada się na lepszą obsługę i mniejsze ryzyko awarii.
Na życzenie Trenitalii ETR1000 został zaprojektowany z myślą o komforcie podróżnych. Pociągi oferują cztery klasy podróży: Executive, Business, Premium oraz Standard. Taka różnorodność pozwala na dostosowanie oferty do potrzeb różnych grup pasażerów – od podróżujących w celach biznesowych, po osoby szukające komfortowej podróży w standardowych warunkach.
ETR1000 to nie tylko symbol nowoczesności włoskiej kolei, ale także krok w kierunku zintegrowanej, szybkiej i ekologicznej kolei w całej Europie. Jego innowacje technologiczne, takie jak poprawiona efektywność energetyczna oraz zaawansowane systemy zarządzania, czynią go jednym z najbardziej zaawansowanych pociągów na świecie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze