Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Grupa Azoty KOLTAR z przetargiem na dzierżawę i utrzymanie techniczne lokomotywy

inforail
25.03.2025 15:30
0 Komentarzy

Grupa Azoty KOLTAR Sp. z o.o. ogłosiła przetarg na wydzierżawienie oraz świadczenie utrzymania technicznego lokomotywy elektrycznej, która będzie wykorzystywana do obsługi przewozów towarowych na liniach PKP i PLK.

To działanie wpisuje się w strategię modernizacji taboru spółki, a jednocześnie stanowi szansę dla wyspecjalizowanych wykonawców z branży kolejowej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie typy lokomotyw obejmuje przetarg ogłoszony przez Grupę Azoty KOLTAR Sp. z o.o.?
  2. Jakie obowiązki spoczywają na najemcy lokomotywy zgodnie z zapisami wzoru umowy?
  3. Jakie działania przewidziano w przypadku awarii lokomotywy podczas trwania najmu?

Przedmiot zamówienia

Zamówienie dotyczy dzierżawy jednej z lokomotyw o układzie osi:

  • Bo-Bo (czteroosiowa) z modułem spalinowym,
  • Co-Co (sześcioosiowa) bez modułu spalinowego,
  • C-Co (sześcioosiowa) z modułem spalinowym.

Oferenci zobowiązani są do podania miesięcznych stawek dzierżawy w kwocie netto i brutto, a także do zapewnienia utrzymania technicznego pojazdu w trakcie trwania umowy.

Warunki i wymagania przetargowe

Oferta musi być kompletna i zgodna z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), która zawiera m.in.:

  • Formularz ofertowy,
  • Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z przetargu,
  • Informacje o zatrudnieniu, doświadczeniu i referencjach wykonawcy,
  • Polisy OC oraz ewentualną listę podwykonawców.

Kluczowe zapisy umowy

Wzór umowy zawiera szczegółowe regulacje dotyczące:

  • Zakresu obowiązków najemcy, w tym eksploatacji lokomotywy zgodnie z dokumentacją DSU, wykonania przeglądów technicznych oraz bieżących napraw.
  • Zabezpieczenia technicznego, jak obowiązkowa polisa OC i CASCO oraz obowiązek prowadzenia dokumentacji technicznej.
  • Czynszu najmu, płatnego miesięcznie na podstawie wystawianych faktur VAT.
  • Warunków zwrotu lokomotywy, obejmujących m.in. sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego oraz stan techniczny pojazdu po zakończeniu dzierżawy.
  • Zasad poufności i ochrony danych, w tym wysokich kar umownych za ujawnienie tajemnic handlowych i technologicznych.

Gwarancje i odpowiedzialność

Najemca odpowiada za utrzymanie lokomotywy w należytym stanie technicznym, z wyjątkiem usterek wynikających z wad ukrytych, za które odpowiada wynajmujący. W przypadku awarii, lokomotywa zastępcza powinna zostać zapewniona w ciągu 5 dni roboczych, a czynsz za okres przestoju nie będzie naliczany.

Zrównoważony i transparentny proces

Postępowanie przewiduje także realizację zasad zgodności i etyki, zawartych w Kodeksie postępowania dla partnerów biznesowych Grupy Azoty, oraz zapewnienie zgodności z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i prawa zamówień publicznych.

Komentarze