Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdzie pojadą hybrydowe składy PKP Intercity? Mamy listę połączeń

inforail
18.09.2025 13:15
0 Komentarzy

Już wkrótce polska kolej wzbogaci się o 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych, które zostaną skierowane na szereg nowych tras w całym kraju.

Nowe pojazdy mają podnieść komfort podróży, zwiększyć dostępność transportu kolejowego oraz poprawić bezpieczeństwo pasażerów.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie znaczenie dla rozwoju regionalnych połączeń kolejowych będzie miało wprowadzenie nowych hybrydowych i spalinowych składów?
  2. W jaki sposób zastosowane udogodnienia, takie jak strefy dla rodzin czy rowerzystów, wpłyną na atrakcyjność podróży koleją?
  3. Czy planowane jest dalsze rozszerzanie siatki połączeń obsługiwanych przez tego typu nowoczesne zespoły trakcyjne?

Trasy obsługiwane przez nowe pociągi

Nowoczesne składy będą kursować na następujących trasach:

• Warszawa – Łomża (m.in. przez Wyszków, Ostrołękę, Śniadowo)
• Białystok – Gdynia (m.in. przez Olsztyn, Szczytno, Chorzele, Ostrołękę, Śniadowo, Łapy)
• Kraków – Gdynia (m.in. przez Katowice, Tarnowskie Góry, Kłobuck, Działoszyn, Łódź, Gostynin, Płock, Rypin, Grudziądz, Sztum)
• Warszawa – Białystok (m.in. przez Siemiatycze, Hajnówkę, Bielsk Podlaski)
• Kraków – Hrubieszów (m.in. przez Mielec, Stalową Wolę, Biłgoraj, Zamość)
• Warszawa – Hrubieszów (m.in. przez Radzyń Podlaski, Lubartów, Zamość)
• Gdynia – Kostrzyn (m.in. przez Chojnice, Piłę, Krzyż, Gorzów Wielkopolski)
• Poznań – Kostrzyn (m.in. przez Krzyż, Gorzów Wielkopolski)
• Kraków – Zagórz (m.in. przez Gorlice, Jasło, Krosno, Sanok)
• Kraków – Jelenia Góra (m.in. przez Nysę, Świdnicę)
• Warszawa – Gdynia (m.in. przez Sierpc, Jabłonowo Pomorskie, Grudziądz)
• Gdynia – Szczecin (m.in. przez Chojnice, Człuchów, Szczecinek, Czaplinek, Złocieniec)

Komfort i udogodnienia dla pasażerów

Każdy nowy hybrydowy zespół trakcyjny zaoferuje 177 miejsc siedzących – 156 w drugiej klasie i 21 w pierwszej. Wnętrza zostaną wyposażone w klimatyzację, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne przy siedzeniach oraz indywidualne oświetlenie.

Producent zadbał także o potrzeby różnych grup pasażerów. Osoby o ograniczonej mobilności będą mogły korzystać ze specjalnej przestrzeni dostosowanej do podróży na wózkach. Rodziny z dziećmi otrzymają miejsca ze stolikami z planszami do gry i schowkiem na kostkę. Z kolei rowerzyści znajdą stojaki przystosowane również do przewozu rowerów elektrycznych.

W składach przewidziano również automaty vendingowe, przedział dla drużyny konduktorskiej oraz nowoczesny system bezpieczeństwa – Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS.

Krok w stronę nowoczesnej kolei

Nowe hybrydowe i spalinowe pociągi nie tylko zwiększą komfort podróżowania, ale również pozwolą na obsługę linii o zróżnicowanej infrastrukturze – zarówno zelektryfikowanych, jak i pozbawionych trakcji elektrycznej. Dzięki temu sieć kolejowa stanie się bardziej elastyczna, a podróżni zyskają nowe, bezpośrednie połączenia między ważnymi ośrodkami w całym kraju.

Komentarze