Fińskie koleje VR planują zakup lokomotyw manewrowych. Mają jeździć w temperaturze do -40 stopni C
VR-Yhtymä Oyj, czyli fińska grupa kolejowa VR Group Plc, ogłosiła wstępne zapytanie dotyczące rynku i dostawców lokomotyw manewrowych.
Ogłoszenie, opublikowane 15 października 2024 r. ma na celu zebranie informacji od potencjalnych dostawców. To ogłoszenie nie jest formalnym zaproszeniem do składania ofert, a udział lub brak udziału w tej fazie nie wyklucza możliwości uczestnictwa w przyszłym przetargu.
Spis treści:
Jakie konkretne korzyści VR-Yhtymä Oyj przewiduje z zastosowania rozwiązań zrównoważonych, takich jak lokomotywy z napędem na wodór lub baterie, w porównaniu do tradycyjnych lokomotyw dieslowskich?
Czy VR-Yhtymä Oyj planuje wprowadzenie dodatkowych kryteriów oceny w przyszłym przetargu, takich jak efektywność energetyczna lub koszty eksploatacji lokomotyw?
Jakie są kluczowe wyzwania związane z eksploatacją lokomotyw manewrowych w fińskich warunkach klimatycznych, zwłaszcza przy temperaturach sięgających -40°C?
Cel ogłoszenia
Zapytanie dotyczy pozyskania informacji na temat lokomotyw manewrowych, które mogłyby spełniać wymagania techniczne VR Group Plc. Zebrane informacje mają posłużyć do dalszych prac przygotowawczych przed formalnym postępowaniem przetargowym. VR-Yhtymä Oyj oczekuje, że zainteresowane strony prześlą swoje dane kontaktowe oraz informacje techniczne dotyczące oferowanych produktów do 9 listopada 2024 r.
Wymagania techniczne
Wstępne wymagania techniczne dla lokomotyw manewrowych obejmują:
- Rozstaw osi: Lokomotywy muszą być dostosowane do fińskiego rozstawu torów o szerokości 1524 mm.
- Zasilanie: Możliwe są zarówno hybrydowe lokomotywy manewrowe, jak i dieslowsko-elektryczne (DE), przy czym preferowane są rozwiązania na biodiesel. Lokomotywy elektryczne muszą być kompatybilne z fińskim systemem zasilania 25 kV / 50 Hz. VR Group jest również zainteresowane rozwiązaniami opartymi na wodorze, bateriach i innych zrównoważonych technologiach.
- Parametry eksploatacyjne: Lokomotywy powinny być zdolne do obsługi pociągów o masie 2500 ton w trybie pojedynczym oraz 4700 ton w trybie podwójnej obsługi (z dwoma lokomotywami).
- Sterowanie zdalne: Lokomotywy będą musiały być wyposażone w zdalne sterowanie radiowe.
- Temperatura eksploatacyjna: Lokomotywy muszą być przystosowane do pracy w temperaturach od -40°C do +35°C.
- Prędkość maksymalna: Oczekiwana prędkość maksymalna wynosi około 120 km/h.
- Waga: Każda oś lokomotywy musi ważyć co najmniej 22 tony.
Obszar działania
Lokomotywy będą wykorzystywane głównie na terenach stacji rozrządowych oraz na torach bez dostępu do elektryczności. Ponadto, muszą być wyposażone w system ETCS/STM poziomu 2, co pozwoli na zgodność z europejskimi standardami bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Podsumowanie
VR-Yhtymä Oyj przeprowadza badanie rynku, aby zidentyfikować potencjalnych dostawców lokomotyw manewrowych, które spełniają wymagania techniczne i operacyjne fińskiego sektora kolejowego. Zebrane informacje pomogą w dalszym opracowaniu szczegółowych warunków zamówienia. Warto podkreślić, że ogłoszenie to nie jest wiążące i może ulec zmianie w zależności od dalszych ustaleń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze