Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dworzec Budapeszt Keleti zostanie całkowicie zamknięty na 4 tygodnie

inforail
23.07.2025 09:30
0 Komentarzy

W związku z kontynuacją gruntownej modernizacji infrastruktury kolejowej, w dniach od 25 sierpnia do 20 września Keleti pályaudvar, jedno z najważniejszych centrów kolejowych Węgier, zostanie całkowicie zamknięte.

Zmiany dotkną pasażerów podróżujących liniami do Győr, Pécs, Hatvan-Miskolc i Újszász–Békéscsaba.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie linie kolejowe zostaną objęte zmianami w związku z zamknięciem Keleti pályaudvar?
  2. Jakie prace remontowe zostaną przeprowadzone na terenie stacji?
  3. W jaki sposób pasażerowie będą mogli dotrzeć do centrum Budapesztu podczas remontu?
Budapeszt Keleti
Budapeszt Keleti/foto: MAV

Zmiany w organizacji ruchu – stacje przesiadkowe w całym Budapeszcie

W tym czasie pociągi będą kierowane do innych stacji, a w całym mieście powstaną punkty przesiadkowe, ułatwiające dostęp do komunikacji miejskiej (BKK), autobusów VOLÁN i kolejek HÉV. MÁV zaleca pasażerom, aby korzystali z tych punktów przesiadkowych podczas planowania podróży.

Nowe punkty przesiadkowe to m.in.:
Rákoshegy, Rákos, Kőbánya felső, Kőbánya-Kispest, Kelenföld, Újpest-Városkapu, Nyugati pályaudvar, Puskás Ferenc Stadion, Pillangó utca.

Główne zmiany tras pociągów

  • Linia do Győr: pociągi będą kursować z/do Budapest-Kelenföld.
  • Linia do Miskolca i Békéscsaby: InterCity oraz pociągi Tisza-tó będą obsługiwane przez Nyugati pályaudvar.
  • Linia do Pécs i Kaposváru: końcowy i początkowy przystanek przeniesiony do Budapest-Kelenföld.
  • Pociągi S80 i InterRégió: będą obsługiwane z Kőbánya felső (dojazd autobusami zastępczymi do stacji metra Puskás Ferenc Stadion).
  • S76: część kursów zostanie wydłużona do odcinka Pilisvörösvár–Pécel.
  • S21: będą kursować do/ze stacji Kőbánya-Kispest.

Zakres prac remontowych

Prace będą prowadzone całodobowo przez około 400–450 specjalistów i obejmą m.in.:

  • wymianę torów, rozjazdów i ponad 2000 podkładów,
  • przesiewanie i uzupełnianie podsypki (łącznie 3 km),
  • regulację 14 km torów oraz modernizację 16 km sieci trakcyjnej,
  • przebudowę peronu między torami 1 i 2,
  • remont zadaszeń i nawierzchni peronów,
  • wymianę i modernizację systemów elektroenergetycznych, także w zakresie zdalnego nadzoru.

Dzięki tym inwestycjom znacznie poprawi się punktualność i przewidywalność ruchu pociągów, zmniejszy się liczba awarii oraz skróci czas manewrowania składami.

Dlaczego teraz?

Termin prac zaplanowano na końcówkę wakacji, aby zminimalizować wpływ na codzienne dojazdy do pracy i szkół. Zakończenie remontu przed początkiem roku szkolnego umożliwi bezpieczne uruchomienie nowego rozkładu jazdy.

Udogodnienia i informacje dla pasażerów

  • Sprzedaż biletów i obsługa klienta: przeniesiona do poziomu przejścia podziemnego (Utascentrum), dostęp przez bezpieczny, zadaszony korytarz.
  • Nieczynne: automaty biletowe, Premium Lounge przy torze 9, przechowalnie bagażu.
  • Dostępność: rowerzyści mogą podróżować jak dotychczas, osoby z niepełnosprawnościami proszone są o kontakt z infolinią.
  • Bilety i przejazdy: bilety kolejowe będą honorowane w autobusach VOLÁN i komunikacji miejskiej BKK. Nie będą wymagane dodatkowe opłaty dla posiadaczy biletów regionalnych i krajowych.
  • Nowy rozkład jazdy: dostępny online od 10 sierpnia (MÁV app, EMMA, jegy.mav.hu).

Stała obserwacja i elastyczność

MÁV zapowiada bieżący monitoring sytuacji i gotowość do szybkiej korekty rozkładów, szczególnie w pierwszych dniach oraz przed początkiem roku szkolnego. Zwiększone zostanie zatrudnienie przy kasach biletowych, a na kluczowych stacjach pojawią się informatorzy wspierający pasażerów.

Komentarze