Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie umowy PKP SKM na modernizację infrastruktury

inforail
16.05.2025 10:30
0 Komentarzy

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. zakończyła przetarg na modernizację kluczowych odcinków infrastruktury kolejowej w formule „Projektuj i Buduj”.

W ramach postępowania przetargowego PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (SKM) wyłoniła wykonawcę dla jednego z dwóch kluczowych zadań inwestycyjnych. Przetarg dotyczył realizacji dokumentacji projektowej, wykonania robót budowlanych oraz pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie wykonywania prac. Projekt był częścią większego przedsięwzięcia, realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zadania inwestycyjne obejmowała modernizacja infrastruktury kolejowej realizowana przez PKP SKM w Trójmieście?
  2. Która firma została wybrana jako wykonawca dla zadania dotyczącego modernizacji torów stacyjnych w Gdyni i Sopocie?
  3. Z jakiego programu unijnego finansowana jest inwestycja realizowana przez PKP SKM?
Pociąg SKM w Trójmieście
Pociąg SKM w Trójmieście

Zakres inwestycji

Przetarg obejmował dwa główne zadania inwestycyjne:

Modernizacja rozjazdów nr 101, 102, 103, 104 na stacji Gdańsk Wrzeszcz – w ramach tego zadania przewidziano kompleksową modernizację infrastruktury rozjazdowej wraz z wdrożeniem, rozruchem i uruchomieniem urządzeń oraz systemów kolejowych. Realizacja inwestycji miała odbywać się w formule „Projektuj i Buduj”. Szacunkowa wartość tego etapu wynosiła 8 000 000,00 PLN.

Modernizacja torów stacyjnych nr 51, 53, 55 wraz z rozjazdami nr Rz 33 i Rz 35 na stacji Gdynia Główna oraz toru nr 13 na stacji Sopot – to drugie zadanie, realizowane również w formule „Projektuj i Buduj”, obejmowało przebudowę torów stacyjnych w Gdyni oraz toru w Sopocie. Wartość inwestycji oszacowano na 5 000 000,00 PLN.

    Wyniki postępowania

    Postępowanie zakończyło się wyłonieniem zwycięzcy jedynie dla drugiej części zamówienia (LOT-0002). Kontrakt został przyznany firmie „RAJBUD” Sp. z o.o., która złożyła ofertę o wartości 4 359 088,15 PLN. Umowa została podpisana 6 maja 2025 roku.

    W przypadku pierwszego zadania (LOT-0001) procedura konkurencyjna została zamknięta bez wyboru zwycięzcy. Powodem tej decyzji były „inne okoliczności”, które nie zostały doprecyzowane przez zamawiającego. W postępowaniu na oba zadania udział brały również firmy BALMORA Andrzej Czupryński oraz Kolejowe Zakłady Automatyki S.A..

    Dofinansowanie i przyszłość inwestycji

    Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). SKM zastrzegła sobie jednak prawo do odstąpienia od umowy do 31 sierpnia 2025 roku, jeśli nie zostaną przyznane odpowiednie fundusze europejskie na realizację projektu.

    Inwestycja ma na celu poprawę warunków eksploatacyjnych na wybranych stacjach linii kolejowej nr 250, co ma przełożyć się na zwiększenie przepustowości oraz bezpieczeństwa ruchu kolejowego w regionie.

    Dalsze szczegóły dotyczące postępowania oraz informacji przetargowych dostępne są na stronie PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście pod adresem: skmzamowienia.skm.pkp.pl

    Komentarze