Dwie oferty na piętrowe ezt-y dla PKP Intercity. Znamy kwoty zaproponowane przez producentów
PKP Intercity prowadzi jedno z największych postępowań taborowych w historii polskiej kolei. Dotyczy ono dostawy 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług utrzymania, prowadzonego w trybie dialogu konkurencyjnego.
23 lipca 2025 roku przewoźnik opublikował oficjalne dane dotyczące kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia oraz listy ofert, które wpłynęły w ramach postępowania.
Rozkład jazdy:
- Jakie kwoty PKP Intercity przeznaczyło na realizację zamówienia z prawem opcji i bez niego?
- Które firmy złożyły oferty w postępowaniu na dostawę 42 piętrowych EZT i jakie zaproponowały ceny?
- Jakie korzyści dla PKP Intercity niesie zastosowanie modelu „dostawa + utrzymanie” w tym przetargu?
Rekordowy budżet zamawiającego
Na realizację zamówienia PKP Intercity zamierza przeznaczyć łączną kwotę brutto:
- z prawem opcji: 16 995 271 521,60 zł,
- bez prawa opcji: 9 913 908 387,60 zł.
Budżet ujawniono na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, co ma zapewnić transparentność postępowania i dać wykonawcom jasność co do oczekiwań finansowych zamawiającego.
Oferty od dwóch producentów
Tego samego dnia otwarto oferty złożone w postępowaniu. Zainteresowanie udziałem w kontrakcie wykazały dwa uznane przedsiębiorstwa działające na europejskim rynku taborowym:
Alstom Polska S.A.:
z prawem opcji: 13 857 603 120,00 zł
bez prawa opcji: 8 471 051 820,00 zł
Stadler Polska Sp. z o.o.:
z prawem opcji: 14 886 094 680,00 zł
bez prawa opcji: 8 931 523 230,00 zł.
Obie oferty mieszczą się w założonym przez PKP Intercity budżecie, co oznacza, że procedura może przejść do kolejnego etapu – oceny formalno-merytorycznej oraz ewentualnych negocjacji.
Kontekst inwestycji
Zamówienie obejmuje nie tylko dostarczenie nowoczesnych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, ale również wieloletnie świadczenie usług utrzymania. Taki model „dostawa + utrzymanie” umożliwia zwiększenie efektywności eksploatacji taboru i zapewnienie jego niezawodności w długim okresie.
Dzięki tej inwestycji przewoźnik chce odpowiedzieć na rosnące potrzeby przewozowe oraz wdrożyć nową jakość w obsłudze pasażerów – oferując wyższy standard podróży i większą pojemność składów.
Co dalej?
Po analizie złożonych ofert możliwe będzie ogłoszenie wyboru najkorzystniejszej oferty lub kontynuacja dialogu z wykonawcami. Biorąc pod uwagę skalę projektu i wagę inwestycji dla modernizacji polskiej kolei, decyzja PKP Intercity będzie miała istotne znaczenie dla całego sektora transportu publicznego w Polsce.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze