Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty na piętrowe ezt-y dla PKP Intercity. Znamy kwoty zaproponowane przez producentów

inforail
23.07.2025 13:30
0 Komentarzy

PKP Intercity prowadzi jedno z największych postępowań taborowych w historii polskiej kolei. Dotyczy ono dostawy 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług utrzymania, prowadzonego w trybie dialogu konkurencyjnego.

23 lipca 2025 roku przewoźnik opublikował oficjalne dane dotyczące kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia oraz listy ofert, które wpłynęły w ramach postępowania.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kwoty PKP Intercity przeznaczyło na realizację zamówienia z prawem opcji i bez niego?
  2. Które firmy złożyły oferty w postępowaniu na dostawę 42 piętrowych EZT i jakie zaproponowały ceny?
  3. Jakie korzyści dla PKP Intercity niesie zastosowanie modelu „dostawa + utrzymanie” w tym przetargu?

Rekordowy budżet zamawiającego

Na realizację zamówienia PKP Intercity zamierza przeznaczyć łączną kwotę brutto:

  • z prawem opcji: 16 995 271 521,60 zł,
  • bez prawa opcji: 9 913 908 387,60 zł.

Budżet ujawniono na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, co ma zapewnić transparentność postępowania i dać wykonawcom jasność co do oczekiwań finansowych zamawiającego.

Oferty od dwóch producentów

Tego samego dnia otwarto oferty złożone w postępowaniu. Zainteresowanie udziałem w kontrakcie wykazały dwa uznane przedsiębiorstwa działające na europejskim rynku taborowym:

Alstom Polska S.A.:

z prawem opcji: 13 857 603 120,00 zł

bez prawa opcji: 8 471 051 820,00 zł

Stadler Polska Sp. z o.o.:

z prawem opcji: 14 886 094 680,00 zł

bez prawa opcji: 8 931 523 230,00 zł.

    Obie oferty mieszczą się w założonym przez PKP Intercity budżecie, co oznacza, że procedura może przejść do kolejnego etapu – oceny formalno-merytorycznej oraz ewentualnych negocjacji.

    Oferty na piętrowe ezt-y dla PKP IC
    Oferty na piętrowe ezt-y dla PKP IC

    Kontekst inwestycji

    Zamówienie obejmuje nie tylko dostarczenie nowoczesnych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, ale również wieloletnie świadczenie usług utrzymania. Taki model „dostawa + utrzymanie” umożliwia zwiększenie efektywności eksploatacji taboru i zapewnienie jego niezawodności w długim okresie.

    Dzięki tej inwestycji przewoźnik chce odpowiedzieć na rosnące potrzeby przewozowe oraz wdrożyć nową jakość w obsłudze pasażerów – oferując wyższy standard podróży i większą pojemność składów.

    Co dalej?

    Po analizie złożonych ofert możliwe będzie ogłoszenie wyboru najkorzystniejszej oferty lub kontynuacja dialogu z wykonawcami. Biorąc pod uwagę skalę projektu i wagę inwestycji dla modernizacji polskiej kolei, decyzja PKP Intercity będzie miała istotne znaczenie dla całego sektora transportu publicznego w Polsce.

    Komentarze