Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty na budowę tunelu pod torami kolejowymi w warszawskim Rembertowie

inforail
14.02.2025 14:15
0 Komentarzy

Dzisiaj, 14 lutego 2024 roku, otwarte zostały oferty w przetargu na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera” w Rembertowie.

Tunel połączy Nowy i Stary Rembertów, zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz skróci czas przejazdu przez linię kolejową nr 2.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki jest cel budowy tunelu kolejowego w Rembertowie?
  2. Jakie korzyści przyniesie mieszkańcom Rembertowa nowy tunel kolejowy?
  3. Kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie budowy tunelu kolejowego w Rembertowie?
W Rembertowie ma powstać tunel kolejowy
W Rembertowie ma powstać tunel kolejowy/foto: UM Warszawa

29 miesięcy na realizację zadania

– Dotrzymujemy słowa, które daliśmy mieszkańcom Rembertowa. Konsekwentnie realizujemy obietnice budowy bezkolizyjnych, bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową. Wiadukt w ul. Chełmżyńskiej już powstaje – prace postępują zgodnie z planem i wiadukt ma być gotowy pod koniec tego roku. Dzisiejsze otwarcie ofert w przetargu na budowę tunelu w ul. Marsa to ważny etap w realizacji drugiej tego typu inwestycji na terenie dzielnicy Rembertów. Działamy skutecznie – Warszawa staje się jeszcze bardziej przyjazna dla mieszkańców – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

W przetargu na wykonanie tej ostatniej inwestycji wpłynęły dwie oferty – firmy Budimex w wysokości ok. 154,6 mln zł oraz firmy INTOP w wysokości ok. 134,7 mln zł.

Wybór wykonawcy nastąpi po sprawdzeniu otrzymanych dokumentów. Czas na realizację inwestycji to 29 miesięcy od podpisania umowy.

W Rembertowie ma powstać tunel kolejowy
W Rembertowie ma powstać tunel kolejowy

Co powstanie?

Nowa droga z tunelem rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, gdzie powstanie rondo. Tunel, przebiegający pod torami kolejowymi i ul. Cyrulików, będzie wyposażony w jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Znajdujące się w nim przystanki autobusowe zostaną skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy. Wyjazd z tunelu znajdzie się w al. Chruściela „Montera” w rejonie ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu ul. Cyrulików z al. Chruściela „Montera” powstanie rondo.

Inwestycja obejmuje nie tylko budowę tunelu, ale także budowę ul. Pociskowej oraz wprowadzenie zmian na kilku okolicznych ulicach. Od skrzyżowania z ul. Pociskową do likwidowanego przejazdu przez tory zostanie wybudowany nowy odcinek ul. Bellony. Ulica Bellony i Marsa, od skrzyżowania z ul. Pociskową do projektowanego ronda, będą drogami jednokierunkowymi z możliwością ruchu rowerowego. Ulica Pociskowa zyska połączenie z ul. Ilskiego i stanie się dwukierunkową drogą z chodnikami po obu stronach, umożliwiającą dojazd do pobliskich posesji oraz centrum handlowego.

Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez Miasto st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP PLK SA.

Bezkolizyjne przejazdy przez tory

W ub.r. rozpoczęła się budowa wiaduktu w ulicy Chełmżyńskiej, który znajdzie się nad linią kolejową oraz i Chłopickiego oraz Strażacką i będzie częścią drogi biegnącej pomiędzy skrzyżowaniem ulicy Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej, a rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej. Wiadukt ma być gotowy pod koniec 2025 r.

W Wesołej natomiast wybudowany zostanie tunel w ulicy 1 Praskiego Pułku, w którym znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronnym chodnikiem oraz ścieżką rowerową. W ramach inwestycji m.in. wybudowane zostaną trzy ronda: na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, w ulicy Okuniewskiej po zachodniej stronie tunelu oraz rondo pozwalające skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.

Komentarze