Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dużo zmian w przetargu na wynajem lokomotyw dla PKP Intercity

inforail
15.07.2025 13:30
0 Komentarzy

PKP Intercity prowadzą zamówienie na najem 18 lokomotyw elektrycznych wraz z kompleksową obsługą utrzymaniową.

Przetarg został ogłoszony 20 czerwca 2025 r. Pisaliśmy o nim już wcześniej w InfoRail.pl.

Rozkład jazdy:

  • Jakie są wymagania PKP Intercity dotyczące stanu technicznego i utrzymania lokomotyw objętych przetargiem?
  • Jakie kluczowe zmiany zostały wprowadzone w dokumentacji przetargowej i projekcie umowy?
  • Jakie zasady dotyczące waloryzacji opłat i odpowiedzialności stron przewiduje nowa wersja umowy?
Lokomotywy PKP Intercity
Lokomotywy PKP Intercity/foto: PKP IC

Kiedy start?

Zamówienie PKP Intercity opublikowane 20 czerwca 2025 r. dotyczy najmu 18 lokomotyw elektrycznych (z opcją rozszerzenia zamówienia) oraz świadczenia usług utrzymania pojazdów. Oferty należy składać do 28 lipca 2025 r. do godz. 12:30, a ich otwarcie nastąpi tego samego dnia o godz. 13:00. Wykonawcy będą związani ofertą do 24 listopada 2025 r.

Zamawiający planuje dostawę lokomotyw nie wcześniej niż 1 grudnia 2025 r. i nie później niż do 31 marca 2026 r. Lokomotywy mają być przekazane w stanie umożliwiającym eksploatację międzynarodową i objęte kompleksowym planem utrzymania poziomów P1 do P5. W ramach kontraktu zamawiający wymaga obsługi przez uprawnione podmioty ECM oraz zapewnienia dokumentacji zgodnej z DSU.

Warto zaznaczyć, że PKP Intercity S.A. przewiduje waloryzację ceny zgodnie z HICP oraz zastrzega możliwość rozwiązania umowy z uwagi na interes publiczny.

Zmiany w przetargu

Zamówienie przeszło bardzo istotną aktualizację – opublikowano 46 zmian w projekcie umowy oraz zmodyfikowano SWZ i harmonogramy. Dodatkowo zadano 10 pytań, głównie dotyczących zakresu utrzymania i kwestii gwarancyjnych.

Najważniejsze zmiany to:

  • Zmodyfikowane terminy: przesunięto daty składania ofert i związania ofertą.
  • Prawa opcji: PKP Intercity dwukrotnie może skorzystać z rozszerzenia najmu.
  • Nowy model przekazywania dokumentów: e-faktury w PDF tylko e-mailem, z określonym formatem.
  • Utrzymanie w kraju i za granicą: obowiązki logistyczne podzielono w zależności od lokalizacji warsztatu.
  • Szczegółowa obsługa utrzymaniowa: ustalono czasy dla poziomów P1 i P2 (maks. 2-3 dni).
  • Zarządzanie kluczami ETCS: określono procedury wgrywania kluczy kryptograficznych.
  • Zabezpieczenie danych z kamer i rejestratorów: wynajmujący musi przekazać dane na żądanie.
  • Waloryzacja opłat: uzależniono od wskaźnika HICP publikowanego przez Eurostat.
  • Zmiany w karach i limitach odpowiedzialności: ograniczenie odpowiedzialności stron do 40% wartości umowy, a kar umownych do 30%.
  • Możliwość napraw przez najemcę: tylko za zgodą i na koszt wynajmującego.
  • Znakowanie pojazdów i wykorzystanie logotypu najemcy: dopuszczone w uzgodnionym zakresie.

Link do przetargu: https://pkpintercity.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/434390/najem-18-lokomotyw-elektrycznych-wraz-ze-swiadczeniem-uslug-utrzymania

Komentarze