Duże zmiany na trasie Słupsk–Lębork. Modernizacja linii 202 i przebudowa stacji w Słupsku
Pasażerowie podróżujący pociągami między Słupskiem a Lęborkiem oraz Ustką muszą przygotować się na utrudnienia. Od 5 września do 13 grudnia 2025 roku wstrzymany został ruch kolejowy na odcinku Słupsk–Lębork w związku z modernizacją linii kolejowej nr 202. Na krótszym odcinku, między Słupskiem a Ustką, utrudnienia potrwają od 5 do 19 września.
Dla podróżnych oznacza to konieczność korzystania z komunikacji zastępczej oraz wydłużenie czasu przejazdu.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany w kursowaniu pociągów wprowadzono na trasach Słupsk–Lębork i Słupsk–Ustka?
- Kiedy zakończy się modernizacja linii kolejowej nr 202 i jakie będą jej efekty?
- Jak przebiega przebudowa stacji w Słupsku i jakie udogodnienia zostaną wprowadzone dla pasażerów?
Zmiany tymczasowe, korzyści trwałe
Inwestycja w linię nr 202 ma przynieść wymierne korzyści. Docelowo, dzięki modernizacji, prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Prace na odcinku do Lęborka mają zakończyć się pod koniec 2026 roku, jednak całość modernizacji – aż do Gdyni Chyloni – potrwa do 2029 roku. W rezultacie poprawić ma się nie tylko czas przejazdu, ale też bezpieczeństwo i przepustowość całej linii.
Przebudowa stacji Słupsk – nowe perony i udogodnienia
Intensywne prace trwają również na samej stacji kolejowej w Słupsku. Nowy peron, zlokalizowany od strony dworca autobusowego, jest już częściowo ukończony i w przyszłości będzie obsługiwał pociągi w kierunku Ustki i Szczecinka. Zaawansowana jest także przebudowa III peronu, który wkrótce przejmie ruch pasażerski, umożliwiając równoczesną modernizację peronów I i II.
Przebudowywane perony zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej i będą całkowicie pozbawione barier architektonicznych. Wysokie krawędzie peronowe poprawią komfort wsiadania, szczególnie dla osób z ograniczoną mobilnością. Elementem wyróżniającym inwestycję będzie zachowanie i odnowienie zabytkowych kiosków oraz charakterystycznych nitowanych wiat peronowych, które wrócą na swoje miejsce po renowacji.
Cel: nowoczesna i dostępna kolej
Celem wszystkich realizowanych prac jest poprawa komfortu podróżowania, skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie dostępności transportu kolejowego oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Inwestycja na linii nr 202 to część szerszego programu modernizacji polskiej infrastruktury kolejowej, którego efekty mają być odczuwalne przez pasażerów już za kilka lat.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze