Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Duże zmiany na trasie Słupsk–Lębork. Modernizacja linii 202 i przebudowa stacji w Słupsku

inforail
08.09.2025 08:30
0 Komentarzy

Pasażerowie podróżujący pociągami między Słupskiem a Lęborkiem oraz Ustką muszą przygotować się na utrudnienia. Od 5 września do 13 grudnia 2025 roku wstrzymany został ruch kolejowy na odcinku Słupsk–Lębork w związku z modernizacją linii kolejowej nr 202. Na krótszym odcinku, między Słupskiem a Ustką, utrudnienia potrwają od 5 do 19 września.

Dla podróżnych oznacza to konieczność korzystania z komunikacji zastępczej oraz wydłużenie czasu przejazdu.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany w kursowaniu pociągów wprowadzono na trasach Słupsk–Lębork i Słupsk–Ustka?
  2. Kiedy zakończy się modernizacja linii kolejowej nr 202 i jakie będą jej efekty?
  3. Jak przebiega przebudowa stacji w Słupsku i jakie udogodnienia zostaną wprowadzone dla pasażerów?

Zmiany tymczasowe, korzyści trwałe

Inwestycja w linię nr 202 ma przynieść wymierne korzyści. Docelowo, dzięki modernizacji, prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Prace na odcinku do Lęborka mają zakończyć się pod koniec 2026 roku, jednak całość modernizacji – aż do Gdyni Chyloni – potrwa do 2029 roku. W rezultacie poprawić ma się nie tylko czas przejazdu, ale też bezpieczeństwo i przepustowość całej linii.

Przebudowa stacji Słupsk – nowe perony i udogodnienia

Intensywne prace trwają również na samej stacji kolejowej w Słupsku. Nowy peron, zlokalizowany od strony dworca autobusowego, jest już częściowo ukończony i w przyszłości będzie obsługiwał pociągi w kierunku Ustki i Szczecinka. Zaawansowana jest także przebudowa III peronu, który wkrótce przejmie ruch pasażerski, umożliwiając równoczesną modernizację peronów I i II.

Przebudowywane perony zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej i będą całkowicie pozbawione barier architektonicznych. Wysokie krawędzie peronowe poprawią komfort wsiadania, szczególnie dla osób z ograniczoną mobilnością. Elementem wyróżniającym inwestycję będzie zachowanie i odnowienie zabytkowych kiosków oraz charakterystycznych nitowanych wiat peronowych, które wrócą na swoje miejsce po renowacji.

Cel: nowoczesna i dostępna kolej

Celem wszystkich realizowanych prac jest poprawa komfortu podróżowania, skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie dostępności transportu kolejowego oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Inwestycja na linii nr 202 to część szerszego programu modernizacji polskiej infrastruktury kolejowej, którego efekty mają być odczuwalne przez pasażerów już za kilka lat.

Komentarze