Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do Ostrołęki pociągiem z prędkością 250km/h. I to z Giżycka!

inforail
11.03.2025 16:30
0 Komentarzy

Wybór wariantu inwestorskiego (W14) dla budowy linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko został poprzedzony kompleksowymi analizami w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) – wynika z informacji przekazanej przez wiceministra infrastruktury Macieja Laska.

Proces ten obejmował analizę różnych wariantów trasy, konsultacje społeczne oraz szczegółowe opracowania techniczne, mające na celu wyłonienie optymalnego przebiegu linii. Ostateczny wybór został zatwierdzony przez Pełnomocnika Rządu ds. CPK.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie analizy i konsultacje przeprowadzono przed wyborem wariantu inwestorskiego W14 dla linii kolejowej Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko?
  2. W jaki sposób wybrany wariant został włączony do projektu Zintegrowanej Sieci Kolejowej (ZSK)?
  3. Kiedy planowane jest rozpoczęcie realizacji budowy linii kolejowej i z jaką maksymalną prędkością będą mogły poruszać się pociągi na tej trasie?

Włączenie inwestycji do Zintegrowanej Sieci Kolejowej

Równolegle spółka CPK prowadziła działania mające na celu weryfikację dotychczasowych prac związanych z budową linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) oraz planów inwestycyjnych PKP PLK S.A. W efekcie, wybrany wariant inwestorski dla odcinka Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko został włączony do projektu Zintegrowanej Sieci Kolejowej (ZSK), co umożliwi jego dalszą integrację z krajowym systemem transportu kolejowego.

Harmonogram realizacji projektu

Realizacja dalszych etapów budowy linii kolejowej na omawianym odcinku będzie możliwa dopiero po 2032 roku. Do tego czasu planowane jest opracowanie szczegółowego harmonogramu inwestycji, który określi kolejne kroki w procesie budowy. Przewiduje się, że pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się na tej trasie z prędkością do 250 km/h, jednak nie nastąpi to wcześniej niż w 2033 roku.

Znaczenie inwestycji dla regionu

Budowa nowej linii kolejowej ma kluczowe znaczenie dla poprawy dostępności transportowej w północno-wschodniej Polsce. Połączenie Ostrołęki, Łomży, Pisza i Giżycka z krajową siecią kolejową umożliwi szybszy i bardziej efektywny transport zarówno dla pasażerów, jak i przewozów towarowych. Inwestycja ta stanowi istotny element rozwoju infrastruktury kolejowej, wspierając modernizację i unowocześnienie polskiego systemu transportowego.

Komentarze