Do kupienia pociągi ICE3 406. Od Deutsche Bahn
Niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn (DB) po raz pierwszy wystawia na sprzedaż używane pociągi wysokich prędkości ICE 3 serii 406.
Jednostki te były dotychczas wykorzystywane głównie do obsługi międzynarodowych połączeń z Niemiec do Holandii i Belgii.
Rozkład jazdy:
- Jakie były główne powody wycofania pociągów ICE 3 serii 406 z tras międzynarodowych?
- Jakie są najważniejsze parametry techniczne jednostek ICE 3 serii 406?
- Który zagraniczny przewoźnik kolejowy zakupił pociągi ICE 3 serii 406 poza Deutsche Bahn?
Charakterystyka i parametry techniczne
Pociągi ICE 3 serii 406 zostały wyprodukowane w latach 1997-2001 przez konsorcjum Siemens-Bombardier. Są to elektryczne zespoły trakcyjne dostosowane do różnych systemów zasilania stosowanych w Europie, co czyni je idealnymi do obsługi tras międzynarodowych.
Najważniejsze parametry techniczne:
- Maksymalna prędkość: 330 km/h
- Moc: 8 MW (8000 kW)
- Siła pociągowa: 300 kN
- Długość: 200,84 m
- Waga: 435 ton
- Wyposażenie: klimatyzacja, nowoczesne wnętrza, komfortowe siedzenia
Historia eksploatacji i wycofanie
Wyprodukowano łącznie 17 takich jednostek, z czego obecnie w eksploatacji pozostaje 13. Sześć z nich zostało przystosowanych do obsługi tras we Francji, jednak nie są one uwzględnione w bieżącej ofercie sprzedaży. Co ciekawe, seria 406 to jedyne jednostki ICE, które zostały zakupione przez innego przewoźnika niż Deutsche Bahn – trzy egzemplarze trafiły do holenderskich kolei Nederlandse Spoorwegen.
Mimo zaawansowanej technologii, jednostki ICE 3 serii 406 zmagały się z problemami technicznymi, zwłaszcza w systemach zasilania prądem stałym. Ze względu na te trudności Deutsche Bahn zdecydowało się wycofać je z tras międzynarodowych i ograniczyć ich eksploatację do ruchu krajowego. Całkowite wycofanie pociągów zaplanowano na przyszły rok, a ich miejsce w obsłudze tras do Belgii i Holandii zajęły nowocześniejsze jednostki ICE 3 Neo serii 408.
Co dalej z jednostkami ICE 3 serii 406?
Chociaż Deutsche Bahn nie ujawnia ceny, za jaką oferowane są te pociągi, mogą one stanowić interesującą propozycję dla przewoźników poszukujących szybkich i komfortowych składów. Dzięki wielosystemowej konstrukcji mogą one nadal obsługiwać trasy w różnych krajach Europy. Przyszłość pokaże, czy znajdą nowego właściciela i będą kontynuować eksploatację na europejskich torach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze