Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do kupienia pociągi ICE3 406. Od Deutsche Bahn

inforail
17.03.2025 10:30
0 Komentarzy

Niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn (DB) po raz pierwszy wystawia na sprzedaż używane pociągi wysokich prędkości ICE 3 serii 406.

Jednostki te były dotychczas wykorzystywane głównie do obsługi międzynarodowych połączeń z Niemiec do Holandii i Belgii.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne powody wycofania pociągów ICE 3 serii 406 z tras międzynarodowych?
  2. Jakie są najważniejsze parametry techniczne jednostek ICE 3 serii 406?
  3. Który zagraniczny przewoźnik kolejowy zakupił pociągi ICE 3 serii 406 poza Deutsche Bahn?
ICE3
ICE3/foto:DB

Charakterystyka i parametry techniczne

Pociągi ICE 3 serii 406 zostały wyprodukowane w latach 1997-2001 przez konsorcjum Siemens-Bombardier. Są to elektryczne zespoły trakcyjne dostosowane do różnych systemów zasilania stosowanych w Europie, co czyni je idealnymi do obsługi tras międzynarodowych.

Najważniejsze parametry techniczne:

  • Maksymalna prędkość: 330 km/h
  • Moc: 8 MW (8000 kW)
  • Siła pociągowa: 300 kN
  • Długość: 200,84 m
  • Waga: 435 ton
  • Wyposażenie: klimatyzacja, nowoczesne wnętrza, komfortowe siedzenia

Historia eksploatacji i wycofanie

Wyprodukowano łącznie 17 takich jednostek, z czego obecnie w eksploatacji pozostaje 13. Sześć z nich zostało przystosowanych do obsługi tras we Francji, jednak nie są one uwzględnione w bieżącej ofercie sprzedaży. Co ciekawe, seria 406 to jedyne jednostki ICE, które zostały zakupione przez innego przewoźnika niż Deutsche Bahn – trzy egzemplarze trafiły do holenderskich kolei Nederlandse Spoorwegen.

Mimo zaawansowanej technologii, jednostki ICE 3 serii 406 zmagały się z problemami technicznymi, zwłaszcza w systemach zasilania prądem stałym. Ze względu na te trudności Deutsche Bahn zdecydowało się wycofać je z tras międzynarodowych i ograniczyć ich eksploatację do ruchu krajowego. Całkowite wycofanie pociągów zaplanowano na przyszły rok, a ich miejsce w obsłudze tras do Belgii i Holandii zajęły nowocześniejsze jednostki ICE 3 Neo serii 408.

ICE3
ICE3

Co dalej z jednostkami ICE 3 serii 406?

Chociaż Deutsche Bahn nie ujawnia ceny, za jaką oferowane są te pociągi, mogą one stanowić interesującą propozycję dla przewoźników poszukujących szybkich i komfortowych składów. Dzięki wielosystemowej konstrukcji mogą one nadal obsługiwać trasy w różnych krajach Europy. Przyszłość pokaże, czy znajdą nowego właściciela i będą kontynuować eksploatację na europejskich torach.

Komentarze