Czy wróci bezpośredni pociąg z Żywca do Warszawy? A może do Zwardonia i na Słowację?
W odpowiedzi na interpelację posłanki Małgorzaty Pępek, dotyczącą przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego Żywiec – Warszawa po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 139, Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło swoje stanowisko.
Zawieszenie kursowania pociągów na odcinku Żywiec – Bielsko-Biała – Żywiec od 6 maja br. uzasadniono koniecznością przeprowadzenia prac modernizacyjnych. Resort podkreśla, że kluczowym celem jest zapewnienie sprawnej i komfortowej komunikacji w regionach o dużym potencjale turystycznym, takich jak Beskid Żywiecki.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego zawieszono kursowanie pociągów na odcinku Żywiec – Bielsko-Biała?
- Jakie nowe połączenia kolejowe rozważa Ministerstwo Infrastruktury po zakończeniu modernizacji linii nr 139?
- Jakie stanowisko zajmuje resort w sprawie ewentualnego wydłużenia połączeń do Zwardonia?
Modernizacja priorytetem
Frekwencja pasażerów, obok dostępności infrastruktury, czasu przejazdu czy zapotrzebowania społecznego, stanowi jeden z istotnych czynników przy projektowaniu oferty przewozowej. Jednak szczegółowe dane dotyczące liczby pasażerów w pociągach PKP Intercity są objęte tajemnicą przedsiębiorstwa i nie są publicznie udostępniane.
Scenariusze dla przyszłych rozkładów jazdy
Ministerstwo analizuje różne warianty rozwoju siatki połączeń. Jednym z nich jest przywrócenie kursów bezpośrednich na trasie Żywiec – Warszawa oraz uruchomienie relacji Poznań – Zakopane przez Żywiec. Ostateczne decyzje w tej sprawie zapadną jednak dopiero po zakończeniu wszystkich prac infrastrukturalnych na linii kolejowej nr 139 oraz w obrębie węzła katowickiego. Warunkiem jest również udostępnienie przez zarządcę infrastruktury możliwości składania zamówień na nowe trasy.
Resort zaznacza, że dzięki modernizacji czas przejazdu ulegnie wyraźnemu skróceniu – zarówno na odcinku Warszawa – Żywiec dla pociągów PKP Intercity, jak i na trasie Żywiec – Zwardoń obsługiwanej przez pociągi regionalne.
Współpraca ze Słowacją?
W kontekście ewentualnego przedłużenia połączeń do Zwardonia Ministerstwo Infrastruktury deklaruje otwartość na rozmowy ze stroną słowacką. Na razie jednak nie przewiduje się wydłużenia relacji na odcinku Żywiec – Zwardoń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze