Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy Polregio i PKP Intercity będą miały konkurencję na trasie Wrocław – Poznań? Z obsługą Flirtem lub Mireo

inforail
11.11.2024 14:45
0 Komentarzy

1 października 2024 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło powiadomienie SKPL Cargo sp. z o.o. w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie krajowej Wrocław Główny – Poznań Główny – Wrocław Główny w okresie od 1 stycznia 2031 r. do 31 grudnia 2035 r.

Przekazany przez przewoźnika wniosek zawierał nieprecyzyjne informacje.

Od 2031 roku

18 października 2024 r. przewoźnik odniósł się do wezwania Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego i przedstawił swoje stanowisko.

Przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w okresie od 1 stycznia 2031 r. do 31 grudnia 2035 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów 2030/2031, 2031/2032, 2032/2033, 2033/2034, 2034/2035 oraz 2035/2036.

SKPL Cargo planuje wykonywać połączenia codziennie, przez cały okres wskazanych powyżej rocznych rozkładów jazdy pociągów, w wymiarze 16 par pociągów. 

Tabor, który ma być wykorzystywany do obsługi połączeń to elektryczny zespół trakcyjny Stradler Flirt3 lub Siemens Mireo lub
inny dysponujący przynajmniej 200 miejscami siedzącymi.

Planowany rozkład jazdy:

Rozkład jazdy Poznań – Wrocław

Komentarze