Czy pociągami TLK wjedziemy w lata 30. XXI wieku?
W najbliższych latach pasażerowie PKP Intercity będą stopniowo żegnać się z pociągami kategorii TLK. Jak zapowiedział członek zarządu PKP Intercity, Adam Wawrzyniak, przewoźnik planuje całkowite wycofanie tej kategorii do końca obecnej dekady.
Decyzja ma związek z konsekwentnie realizowaną strategią taborową i procesem modernizacji floty.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego PKP Intercity zdecydowało się na całkowite wycofanie pociągów kategorii TLK przed 2030 rokiem?
- W jaki sposób strategia taborowa PKP Intercity wpłynie na poprawę komfortu podróży pasażerów?
- Co oznacza dla podróżnych zastąpienie pociągów TLK składami kategorii InterCity (IC)?
TLK odchodzi do historii. Ale jeszcze nie teraz
Wawrzyniak podkreślił, że obecnie na trasach TLK kursują najstarsze wagony należące do PKP Intercity. Z tego względu kategoria ta ma stopniowo ustępować miejsca pociągom InterCity (IC), które zapewniają wyższy standard podróży.
– Na TLK-ach jeżdżą te najstarsze wagony. Przechodzimy płynnie w kategorię IC – powiedział przedstawiciel spółki.
Choć w najbliższym rozkładzie jazdy liczba pociągów TLK chwilowo wzrośnie, nie będzie to oznaczało ich rozwoju.
– To, że pojawią się trzy dodatkowe pociągi TLK, wynika wyłącznie ze zwiększenia pracy przewozowej. To naturalne zwiększenie, a nie rozbudowa kategorii – wyjaśnił Wawrzyniak.
Strategia taborowa PKP Intercity
Proces wycofywania TLK jest częścią szerokiej strategii taborowej PKP Intercity, zakładającej modernizację i unowocześnienie całego parku wagonowego oraz lokomotyw. Celem jest stworzenie jednolitego, wysokiego standardu usług, który będzie odpowiadał oczekiwaniom współczesnych pasażerów.
Nowe i zmodernizowane wagony oferują klimatyzację, gniazdka elektryczne, Wi-Fi, a także lepsze wyciszenie i systemy informacji pasażerskiej. Dzięki temu przewoźnik stopniowo unifikuje ofertę, a kategoria IC stanie się podstawowym i dominującym typem połączeń dalekobieżnych.
TLK znikną przed 2030 rokiem
Jak zapowiedział Adam Wawrzyniak, pociągi TLK mają całkowicie zniknąć z torów przed 2030 rokiem.
– Udział pociągów TLK cały czas konsekwentnie spada i myślę, że przed 2030 rokiem znikną z rozkładów jazdy – stwierdził.
Oznacza to, że w perspektywie kilku lat cała oferta PKP Intercity będzie opierać się na połączeniach EIP, EIC, IC oraz pociągach nocnych nowej generacji, które będą spełniać najwyższe standardy komfortu.
Modernizacja kolei w praktyce
Zapowiedź stopniowego wycofania pociągów TLK to kolejny krok w procesie unowocześniania polskiej kolei. Dla pasażerów oznacza to koniec epoki wysłużonych wagonów i przejście do komfortowych, klimatyzowanych składów o wysokim poziomie usług.
Jak wskazuje PKP Intercity, realizacja strategii taborowej jest kluczowym elementem planu, który do końca dekady ma przekształcić spółkę w nowoczesnego, przyjaznego i konkurencyjnego przewoźnika kolejowego – zarówno na rynku krajowym, jak i w połączeniach międzynarodowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze