Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery połączenia RegioJet z Polski od nowego rozkładu jazdy 2025/26. Wiemy jakie to trasy

inforail
24.08.2025 12:30
0 Komentarzy

Już 18 września 2025 r. RegioJet – największy prywatny przewoźnik kolejowy Europy Środkowej – rozpocznie w Polsce jazdy próbne. Będą one realizowane w trybie ad hoc, co oznacza, że wykorzystują wolne przepustowości zgłaszane w ostatniej chwili.

W efekcie czasy przejazdu będą wydłużone o około 30 minut. Mimo to przewoźnik podkreśla, że w tym etapie nie chodzi o punktualność czy szybkość, lecz przede wszystkim o prezentację marki oraz rozpoczęcie procesu rekrutacji nawet 300 pracowników w Polsce.

Nowe połączenia w rozkładzie jazdy

Do grudnia 2025 r. przewoźnik będzie oferował jedną parę połączeń dziennie w atrakcyjnych cenach, a bilety będzie można kupić wyłącznie online – poprzez stronę regiojet.pl oraz aplikację mobilną. Dopiero od grudnia 2025 r. zostaną uruchomione także punkty sprzedaży w Krakowie, Warszawie i Poznaniu.

Od września 2025 r. RegioJet zacznie kursować na trasie Kraków–Warszawa.
Od grudnia 2025 r. siatka połączeń znacznie się rozszerzy o linie:

  • Warszawa–Poznań,
  • Kraków–Warszawa–Gdynia,
  • Warszawa–Ostrawa–Praga,
  • Warszawa–Ostrawa–Wiedeń.

Połączenia te będą obsługiwane w trybie otwartego dostępu, a więc bez dotacji publicznych – na pełne, komercyjne ryzyko przewoźnika.

Plan RegioJet na Polskę
Plan RegioJet na Polskę

Okres szkoleniowy i pełna obsługa od kwietnia 2026

RegioJet zapowiada, że od 14 grudnia 2025 r. pociągi będą już kursować w planowym rozkładzie jazdy. Jednocześnie aż do 31 marca 2026 r. potrwa wydłużony tryb próbny.
To czas, w którym przewoźnik będzie szkolił i wdrażał 300 polskich pracowników. Dopiero od 1 kwietnia 2026 r. pasażerowie będą mogli liczyć na pełną obsługę i docelowy standard usług.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy:
„Na to, na co nasza państwowa konkurencja miała dziesiątki lat, my będziemy mieć jedynie 7 miesięcy. Dlatego prosimy o wyrozumiałość i wsparcie.”

Warunki pracy i rekrutacja

Wejście RegioJetu na polski rynek oznacza nowe miejsca pracy i wyższe wynagrodzenia w branży kolejowej.

  • Doświadczony maszynista będzie mógł zarobić nawet 16 tys. zł brutto miesięcznie (bez nadgodzin).
  • Powstanie także akademia RegioJet, która umożliwi przekwalifikowanie, m.in. dla kierowców autobusów chcących rozpocząć karierę w kolejnictwie.

Zespół RegioJetu liczy znacznie więcej osób niż w składach konkurencji. Na pokładzie znajdzie się:

  • 1 maszynista,
  • 1 kierownik pociągu (teamleader),
  • 2 bariści w kuchniach,
  • 4 stewardów.

Przewoźnik podkreśla, że to świetna okazja dla młodych osób stawiających pierwsze kroki na rynku pracy – z możliwością awansu na wyższe stanowiska.

Plan RegioJet na Polskę
Plan RegioJet na Polskę

Standard podróży – pociąg jako kawiarnia

RegioJet znany jest z wysokiej jakości usług przy niskich cenach biletów. Do grudnia 2025 r. ceny przejazdów będą szczególnie atrakcyjne, aby zachęcić pasażerów do wypróbowania oferty.

Na pokładzie nie będzie klasycznego wagonu restauracyjnego, ponieważ – jak podkreśla przewoźnik – „cały pociąg jest restauracją”. Pasażerowie będą mogli zamawiać posiłki online z dostawą bezpośrednio do swojego miejsca.

Dodatkowo:

  • w trzech z czterech klas dostępna będzie bezpłatna kawa, cappuccino lub latte bez limitu,
  • RegioJet stanie się tym samym największą kawiarnią w Polsce,
  • pasażerowie skorzystają z darmowego internetu i portalu rozrywkowego,
  • w menu znajdzie się zdrowa żywność, a przewoźnik zapowiada współpracę z polskimi producentami.

RegioJet prywatna czeska firma

RegioJet to czeska firma należąca w 100% do Radima Jančury, który założył ją w wieku 23 lat. Dziś to największy prywatny przewoźnik kolejowy w Europie Środkowej i drugi co do wielkości przewoźnik autobusowy.

W 2024 r. RegioJet przewiózł 13 milionów pasażerów koleją i autobusami, generując stabilne zyski. Zatrudnia niemal 2000 osób i działa w Czechach, na Słowacji, w Austrii, na Węgrzech, a wkrótce także w Polsce i Niemczech.

Wejście firmy na polski rynek ma nie tylko poprawić ofertę dla pasażerów, ale także wpłynąć pozytywnie na inwestycje w infrastrukturę kolejową i zwiększyć konkurencję wobec przewoźnika państwowego.

Komentarze