Cztery połączenia RegioJet z Polski od nowego rozkładu jazdy 2025/26. Wiemy jakie to trasy
Już 18 września 2025 r. RegioJet – największy prywatny przewoźnik kolejowy Europy Środkowej – rozpocznie w Polsce jazdy próbne. Będą one realizowane w trybie ad hoc, co oznacza, że wykorzystują wolne przepustowości zgłaszane w ostatniej chwili.
W efekcie czasy przejazdu będą wydłużone o około 30 minut. Mimo to przewoźnik podkreśla, że w tym etapie nie chodzi o punktualność czy szybkość, lecz przede wszystkim o prezentację marki oraz rozpoczęcie procesu rekrutacji nawet 300 pracowników w Polsce.
Nowe połączenia w rozkładzie jazdy
Do grudnia 2025 r. przewoźnik będzie oferował jedną parę połączeń dziennie w atrakcyjnych cenach, a bilety będzie można kupić wyłącznie online – poprzez stronę regiojet.pl oraz aplikację mobilną. Dopiero od grudnia 2025 r. zostaną uruchomione także punkty sprzedaży w Krakowie, Warszawie i Poznaniu.
Od września 2025 r. RegioJet zacznie kursować na trasie Kraków–Warszawa.
Od grudnia 2025 r. siatka połączeń znacznie się rozszerzy o linie:
- Warszawa–Poznań,
- Kraków–Warszawa–Gdynia,
- Warszawa–Ostrawa–Praga,
- Warszawa–Ostrawa–Wiedeń.
Połączenia te będą obsługiwane w trybie otwartego dostępu, a więc bez dotacji publicznych – na pełne, komercyjne ryzyko przewoźnika.
Okres szkoleniowy i pełna obsługa od kwietnia 2026
RegioJet zapowiada, że od 14 grudnia 2025 r. pociągi będą już kursować w planowym rozkładzie jazdy. Jednocześnie aż do 31 marca 2026 r. potrwa wydłużony tryb próbny.
To czas, w którym przewoźnik będzie szkolił i wdrażał 300 polskich pracowników. Dopiero od 1 kwietnia 2026 r. pasażerowie będą mogli liczyć na pełną obsługę i docelowy standard usług.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy:
„Na to, na co nasza państwowa konkurencja miała dziesiątki lat, my będziemy mieć jedynie 7 miesięcy. Dlatego prosimy o wyrozumiałość i wsparcie.”
Warunki pracy i rekrutacja
Wejście RegioJetu na polski rynek oznacza nowe miejsca pracy i wyższe wynagrodzenia w branży kolejowej.
- Doświadczony maszynista będzie mógł zarobić nawet 16 tys. zł brutto miesięcznie (bez nadgodzin).
- Powstanie także akademia RegioJet, która umożliwi przekwalifikowanie, m.in. dla kierowców autobusów chcących rozpocząć karierę w kolejnictwie.
Zespół RegioJetu liczy znacznie więcej osób niż w składach konkurencji. Na pokładzie znajdzie się:
- 1 maszynista,
- 1 kierownik pociągu (teamleader),
- 2 bariści w kuchniach,
- 4 stewardów.
Przewoźnik podkreśla, że to świetna okazja dla młodych osób stawiających pierwsze kroki na rynku pracy – z możliwością awansu na wyższe stanowiska.
Standard podróży – pociąg jako kawiarnia
RegioJet znany jest z wysokiej jakości usług przy niskich cenach biletów. Do grudnia 2025 r. ceny przejazdów będą szczególnie atrakcyjne, aby zachęcić pasażerów do wypróbowania oferty.
Na pokładzie nie będzie klasycznego wagonu restauracyjnego, ponieważ – jak podkreśla przewoźnik – „cały pociąg jest restauracją”. Pasażerowie będą mogli zamawiać posiłki online z dostawą bezpośrednio do swojego miejsca.
Dodatkowo:
- w trzech z czterech klas dostępna będzie bezpłatna kawa, cappuccino lub latte bez limitu,
- RegioJet stanie się tym samym największą kawiarnią w Polsce,
- pasażerowie skorzystają z darmowego internetu i portalu rozrywkowego,
- w menu znajdzie się zdrowa żywność, a przewoźnik zapowiada współpracę z polskimi producentami.
RegioJet prywatna czeska firma
RegioJet to czeska firma należąca w 100% do Radima Jančury, który założył ją w wieku 23 lat. Dziś to największy prywatny przewoźnik kolejowy w Europie Środkowej i drugi co do wielkości przewoźnik autobusowy.
W 2024 r. RegioJet przewiózł 13 milionów pasażerów koleją i autobusami, generując stabilne zyski. Zatrudnia niemal 2000 osób i działa w Czechach, na Słowacji, w Austrii, na Węgrzech, a wkrótce także w Polsce i Niemczech.
Wejście firmy na polski rynek ma nie tylko poprawić ofertę dla pasażerów, ale także wpłynąć pozytywnie na inwestycje w infrastrukturę kolejową i zwiększyć konkurencję wobec przewoźnika państwowego.
Komentarze