Czeskie media wieszczą koniec monopolu PKP Intercity
Już 18 września czeski przewoźnik RegioJet rozpocznie regularne kursy między Krakowem a Warszawą, stając się pierwszym prywatnym operatorem oferującym połączenia kolejowe pomiędzy największymi polskimi miastami.
To przełomowy moment – dotychczas na tej trasie kursowały wyłącznie pociągi PKP Intercity.
Rozkład jazdy:
- Kiedy RegioJet planuje uruchomić pełną siatkę połączeń na trasie Kraków–Warszawa?
- Jakie utrudnienia napotykał przewoźnik przy próbach wejścia na polski rynek w poprzednich latach?
- Jakim taborem i standardem usług RegioJet zamierza konkurować z PKP Intercity?
Nowa oferta i rozkład jazdy
Na początek RegioJet uruchomi jeden parę pociągów dziennie.
- Z Krakowa pociąg będzie odjeżdżał o godz. 8:49, z przyjazdem na stację Warszawa Wschodnia o 12:21.
- W drogę powrotną wyruszy o 14:30.
Po drodze skład zatrzyma się w Zawierciu oraz na dwóch stołecznych stacjach. Czas przejazdu będzie dłuższy niż w przypadku oferty PKP Intercity, jednak przewoźnik liczy, że pasażerów przyciągnie standard usług oraz atrakcyjne ceny.
Etapowy rozwój połączeń
Właściciel RegioJetu, Radim Jančura, poinformował, że początkowo ograniczona liczba kursów wynika z konieczności przeszkolenia dodatkowego personelu i przeprowadzenia kampanii promocyjnej.
- Do grudnia przewoźnik planuje uruchomić połowę planowanej docelowej liczby połączeń.
- Pełna siatka kursów ma funkcjonować od przyszłego roku.
Wieloletnie starania o wejście na polski rynek
RegioJet zabiegał o możliwość uruchomienia komercyjnych połączeń krajowych w Polsce przez ponad pięć lat. Do tej pory mógł prowadzić jedynie kursy międzynarodowe – z Pragi do Przemyśla – bez prawa przewozu pasażerów wyłącznie na odcinku krajowym. Jedną z barier były przydziały tras w mało atrakcyjnych godzinach, co ograniczało konkurencję na rynku połączeń dalekobieżnych.
Standard i tabor
Na trasie Kraków–Warszawa RegioJet wykorzysta lokomotywy TRAXX MS3 oraz wagony oferujące cztery klasy podróży. Usługi mają odpowiadać standardowi czeskich połączeń komercyjnych przewoźnika, obejmujących m.in. bezpłatne napoje, Wi-Fi czy rezerwację miejsc.
Plany zatrudnienia w Polsce
Wejście na polski rynek ma być początkiem szerszej ekspansji RegioJetu. Firma planuje w perspektywie kilku lat zatrudnić nawet 500 osób w naszym kraju, obejmując stanowiska w obsłudze pociągów, zapleczu technicznym i administracji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze