Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Część RegioFoxów wróciła do Polski na modyfikacje. Ale w barwach PID kursuje sześć składów

inforail
23.07.2024 10:45
0 Komentarzy

Sześć nowoczesnych jednostek silnikowych RegioFox w barwach PID przewozi pasażerów na liniach w regionie środkowoczeskim – podały Ceske drahy.

Jednostki o numerach 004, 005, 008, 018, 019 i 020 wożą pasażerów na liniach Rakovník – Beroun i Beroun – Rudná u Prahy – Praga.

Spis treści:

  1. Jakie są główne cechy nowych jednostek RegioFox, które zapewniają pasażerom wyższy komfort podróżowania?
  2. Jakie są plany dotyczące dalszego wdrażania jednostek RegioFox oraz Regio-Shuttle RS1 na liniach w regionie środkowoczeskim?
  3. Jakie korzyści środowiskowe wynikają z eksploatacji nowych pociągów RegioFox z silnikami Rolls-Royce wykorzystującymi paliwa HVO?
Sześć nowoczesnych jednostek silnikowych RegioFox w barwach PID przewozi pasażerów na liniach w regionie środkowoczeskim – podały Ceske drahy.
RegioFox/foto: CD

Koniec testów

Regularna eksploatacja Lisków, jak popularnie nazywa się te składy, jest kontynuacją próbnej eksploatacji, która miała miejsce w regionie środkowoczeskim od ubiegłego roku i zakończyła się w czerwcu po zatwierdzeniu nowego typu pociągu. Do końca 2026 roku na liniach zostanie rozmieszczonych łącznie 38 nowych RegioFoxów, głównie w zachodniej części regionu.

„Dzięki współpracy z regionem środkowoczeskim poszerzamy możliwości podróżowania bez barier w regionie i zapewniamy klientom znacznie wyższy komfort podróżowania. RegioFoxy wyposażone są m.in. w pokładowe Wi-Fi, posiadają złącza USB i gniazda 230 V do zasilania elektroniki podróżnej, część siedzeń posiada stoliki, na których można postawić np. laptopa, a wnętrza są klimatyzowane. Ponadto pociąg zapewnia znacznie cichszą i wygodniejszą jazdę niż starzejące się pociągi spalinowe, dotychczas eksploatowane” – mówi o nowych RegioFoxach Michal Krapinec, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Kolei Czeskich.

Sześć nowoczesnych jednostek silnikowych RegioFox w barwach PID przewozi pasażerów na liniach w regionie środkowoczeskim – podały Ceske drahy.
RegioFoxy/foto: CD

„W ciągu trzech lat w regionie środkowoczeskim zostanie wdrożonych łącznie 38 nowych pojazdów RegioFox, co znacznie odmłodzi flotę pojazdów. Jej rozległa modernizacja wynika z aneksu przedłużającego o 5 lat dotychczasowy kontrakt z Kolejami Czeskimi na liniach regionalnych, który została jednomyślnie zatwierdzony na marcowej sesji rady” – dodaje Petr Borecký, radny ds. transportu kraju środkowoczeskiego.

„Chcemy, aby jak najwięcej osób korzystało z pociągów, zwłaszcza podczas codziennych dojazdów do Pragi. Dlatego ważne jest, aby miały one wystarczającą pojemność i aby pasażerowie mieli tam wszystko, czego potrzebują. Oznacza to więcej przestrzeni, komfortu i wszelkich nowoczesnych gadżetów. Oczywiście nowe RegioFoxy są wyposażone w klimatyzację, wystarczającą ilość miejsca na wózki dziecięce i rowery, dostęp bez barier, działające Wi-Fi, gniazdka lub złącza USB” – powiedział Zdeněk Hřib, 1. Zastępca Prezydenta Miasta Stołecznego Pragi ds. Transportu.

Sześć nowoczesnych jednostek silnikowych RegioFox w barwach PID przewozi pasażerów na liniach w regionie środkowoczeskim – podały Ceske drahy.
RegioFox/foto: CD

„RegioFoxy stopniowo zastępują pojazdy serii 809, 810 lub 814 w Środkowych Czechach i poza nimi. Zakończyliśmy już próbną eksploatację w regionie Środkowych Czech. Poddane im pojazdy trafiły do ​​Polski na ostateczne modyfikacje zgodnie z homologowanym typem, a na ich miejsce obecnie mamy sześć Lisów. Jeżdżą linią z Pragi przez Rudná u Prahy do Beroun oraz z Beroun do Rakovník, gdzie znajduje sięich punkt serwisowy” – mówi Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego ČD ds. transportu pasażerskiego.

„Na liniach w regionie oprócz RegioFoxeów w kolejnych latach będziemy wdrażać także sprawdzone niemieckie pojazdy silnikowe Regio-Shuttle RS1, którymi operujemy w Czechach pod nazwą handlową RegioSpider. W sumie 34 z nich wyjedzie na tory regionu środkowoczeskiego” – dodaje.

Sześć nowoczesnych jednostek silnikowych RegioFox w barwach PID przewozi pasażerów na liniach w regionie środkowoczeskim – podały Ceske drahy.
RegioFox/foto: CD

Jednostki silnikowe RegioFox to pozbawione barier, klimatyzowane pociągi wyposażone w szeroką gamę usług umożliwiających komfortową podróż do pracy, szkoły lub w celach rekreacyjnych. Na pokładzie nie zabrakło sieci Wi-Fi, gniazdek elektrycznych i złączy USB do ładowania podróżnej elektroniki, przestrzeni na duży bagaż, w tym wózki i rowery, czy też systemu informacji audiowizualnej. Jednostki silnikowe wyposażone są w silniki Rolls-Royce z możliwością wykorzystania najnowszej generacji delikatnych paliw HVO, reprezentując tym samym jeden z najbardziej ekologicznych pociągów spalinowych w Europie.

Czeskie Koleje zamówiły w sumie 106 RegioFoxów od polskiej firmy PESA. Po dostawie od producenta są stopniowo uruchamiane na liniach nie tylko w Pradze i środkowych Czechach, ale także w Hradcu Králové, Czechach Południowych, Pardubicach, Ziemi Pilźnieńskiej i Wysoczynie.

Komentarze