CUPT zaktualizował listę projektów kolejowych ze wsparciem z KPO. Polregio nadal za burtą
Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) zaktualizowało listę konkursową w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na nowe pociągi pasażerskie.
Wszyscy wnioskodawcy z listy rezerwowej otrzymają pełne dofinansowanie, a ci, którzy mieli mieć obniżone wsparcie, otrzymają pełną wnioskowaną kwotę. To ogromny sukces dla regionów, które dzięki temu zyskają nowoczesny i ekologiczny tabor kolejowy.
Rozkład jazdy:
- Kiedy planowane jest rozpoczęcie realizacji projektów zakupów nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w regionach, które otrzymały pełne dofinansowanie?
- Jakie kryteria wyboru nie zostały spełnione przez projekty POLREGIO S.A. oraz niektóre wnioski Kolei Mazowieckich-KM, które nie uzyskały wsparcia?
- Jakie konkretne korzyści dla pasażerów i gospodarki regionalnej przyniosą inwestycje w nowe pociągi pasażerskie realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy?
Lista projektów z pełnym dofinansowaniem
1. Koleje Dolnośląskie S.A. – zakup 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
Całkowity koszt: 313 324 050,00 zł
Wnioskowane wsparcie: 209 307 707,28 zł
Pełne dofinansowanie
2. Województwo Pomorskie – zakup 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla aglomeracji trójmiejskiej
Całkowity koszt: 362 979 150,00 zł
Wnioskowane wsparcie: 247 808 400,00 zł
Pełne dofinansowanie
3. Województwo Łódzkie – zakup 10 sztuk taboru kolejowego w celu likwidacji wykluczenia komunikacyjnego
Całkowity koszt: 345 783 750,00 zł
Wnioskowane wsparcie: 236 145 000,00 zł
Pełne dofinansowanie
4. Koleje Mazowieckie-KM – zakup 10 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych
Całkowity koszt: 430 666 901,16 zł
Wnioskowane wsparcie: 294 000 000,00 zł
Pełne dofinansowanie
5. Koleje Mazowieckie-KM – zakup 11 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych
Całkowity koszt: 473 772 251,16 zł
Wnioskowane wsparcie: 323 400 000,00 zł
Pełne dofinansowanie
6. Koleje Mazowieckie-KM – zakup 14 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych
Całkowity koszt: 607 719 251,16 zł
Wnioskowane wsparcie: 411 600 000,00 zł
Pełne dofinansowanie
7. Województwo Wielkopolskie – poprawa mobilności mieszkańców poprzez zakup nowego taboru kolejowego
Całkowity koszt: 315 426 320,05 zł
Wnioskowane wsparcie: 215 271 136,62 zł
Pełne dofinansowanie
8. Województwo Zachodniopomorskie – dostawa fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
Całkowity koszt: 261 448 800,00 zł
Wnioskowane wsparcie: 178 550 400,00 zł
Pełne dofinansowanie
9. Województwo Opolskie – zakup nowych pociągów dla usprawnienia transportu zbiorowego
Całkowity koszt: 212 960 000,00 zł
Wnioskowane wsparcie: 145 436 097,56 zł
Pełne dofinansowanie
10. Województwo Małopolskie – zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi kolejowych usług przewozowych
Całkowity koszt: 579 988 050,00 zł
Wnioskowane wsparcie: 393 960 000,00 zł
Pełne dofinansowanie
11. Koleje Dolnośląskie S.A. – zakup 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
Całkowity koszt: 313 465 500,00 zł
Wnioskowane wsparcie: 124 577 921,00 zł
Pełne dofinansowanie
Projekty, które nie spełniły kryteriów wyboru
Niestety, POLREGIO S.A. oraz niektóre projekty Kolei Mazowieckich-KM nie uzyskały wsparcia, gdyż nie spełniły kryteriów wyboru. Dotyczy to m.in. zakupu zespołów trakcyjnych w województwach mazowieckim, wielkopolskim, łódzkim, pomorskim, lubelskim, warmińsko-mazurskim, świętokrzyskim, lubuskim oraz małopolskim.
Znaczenie dla rozwoju transportu kolejowego
Przyznane dofinansowania wzmacniają potencjał transportu kolejowego w Polsce, poprawiając dostępność komunikacyjną i komfort podróży w regionach objętych wsparciem. Inwestycje te przyczynią się do ograniczenia emisji CO2 i zwiększenia efektywności przewozów pasażerskich. Dzięki realizacji projektów zwiększy się mobilność mieszkańców oraz konkurencyjność transportu kolejowego w Polsce.
Aktualizacja listy konkursowej Krajowego Planu Odbudowy to dobra wiadomość dla pasażerów oraz gospodarki regionalnej. Pełne dofinansowanie kluczowych projektów w regionach: Mazowieckim, Łódzkim, Wielkopolskim, Pomorskim, Zachodniopomorskim, Małopolskim oraz Opolskim znacząco poprawi komfort podróży i dostępność komunikacyjną. Inwestycje te wspierają również rozwój nowoczesnego, ekologicznego transportu kolejowego w Polsce.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze