Coraz więcej nowych składów obsługuje trasy kolejowe w Czechach
Nowoczesne jednostki RegioFox zaczęły obsługiwać pasażerów w Środkowych Czechach i Pradze, przyciągając uwagę dzięki wygodnemu i ekologicznemu charakterowi.
České dráhy wprowadziły już dziesięć takich pociągów na trasy Rakovník – Beroun i Beroun – Rudná u Prahy – Praga, a planują dalszy rozwój floty.
Spis treści:
- Jakie główne udogodnienia oferują nowe pociągi RegioFox dla pasażerów podróżujących po Środkowych Czechach?
- Jakie ekologiczne rozwiązania zostały zastosowane w jednostkach RegioFox i jakie korzyści przynoszą one środowisku?
- Do kiedy České dráhy planują zakończyć wdrożenie całej floty pociągów RegioFox na trasach w Środkowych Czechach?
Komfort na miarę XXI wieku
„Do końca 2026 roku na środkowoczeskich torach kursować będzie aż 38 naszych RegioFoxów,” potwierdził Michal Krapinec, prezes zarządu Českých drah.
RegioFox oferuje udogodnienia, które podnoszą jakość podróży. „Střední Čechy będą w najbliższych latach największym terenem działania nowoczesnych jednostek RegioFox,” powiedział Krapinec. „Z nimi na tory wkracza większy komfort, bezpieczeństwo i szersza oferta usług dla pasażerów.” Nowe pociągi wyposażono w Wi-Fi, gniazdka USB i 230V oraz klimatyzację. Pasażerowie mogą liczyć na wygodne siedzenia, przestrzeń na bagaż i rowery, a także na pełną dostępność dla osób z niepełnosprawnościami.
Petr Borecký, radny ds. transportu publicznego w Środkowych Czechach, podkreśla wartość inwestycji: „Zależy nam, aby mieszkańcy naszego regionu mieli dostęp do nowoczesnej komunikacji publicznej. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycję w nowe, bezbarierowe i klimatyzowane pociągi, mimo że kosztują więcej niż stare, używane jednostki. Warto jednak zauważyć, że starsze pojazdy, takie jak niektóre jednostki serii 810, mają już nawet 50 lat. Mimo licznych modernizacji, nie są w stanie zapewnić komfortu na miarę XXI wieku.”
Ekologiczne innowacje
RegioFox to jedne z najbardziej przyjaznych środowisku dieslowych jednostek w Europie. „Dzięki silnikom Rolls-Royce, które mogą pracować na ekologicznych paliwach HVO, nasze nowe jednostki spełniają wysokie standardy ochrony środowiska,” zaznaczył Jiří Ješeta, członek zarządu i wicedyrektor generalny ČD ds. transportu pasażerskiego. Te silniki pozwalają na obniżenie emisji, co czyni te pociągi rozwiązaniem przyjaznym środowisku.
Nowe udogodnienia i techniczne szczegóły
Każda jednostka RegioFox oferuje 115 miejsc siedzących, w tym składane fotele, a także miejsce dla 8 rowerów, 3 wózków dziecięcych oraz 2 wózków inwalidzkich. „RegioFoxy mają wszystko, czego podróżni mogą oczekiwać w nowoczesnym transporcie – klimatyzację, przestrzeń na bagaż i rowery, bezbarierowy dostęp, Wi-Fi, gniazdka elektryczne i porty USB,” powiedział Zdeněk Hřib, pierwszy zastępca prezydenta Pragi odpowiedzialny za transport. „Te udogodnienia są kluczowe, aby przyciągnąć do pociągów więcej osób, zwłaszcza codziennych dojeżdżających do Pragi.”
RegioFox to dwuwagonowe jednostki o długości 44,4 metra i wadze 83 ton, które mogą rozwijać prędkość do 120 km/h. Są również wyposażone w system audiowizualny i monitoring dla bezpieczeństwa pasażerów.
Plany rozwoju sieci transportowej
České dráhy przewidują, że nowe RegioFoxy oraz elektryczne jednostki RegioPanter będą obsługiwać coraz więcej tras, podnosząc jakość transportu publicznego.
Jak dodał Jiří Ješeta: „Codziennie nasze RegioFoxy z rakovnickiego depo przejeżdżają ponad 3,5 tysiąca kilometrów, co daje łącznie ponad 100 tysięcy kilometrów rocznie. Naszym celem jest zapewnienie najwyższego komfortu podróży dla mieszkańców Czech.”
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze