Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej Impulsów 2 w Kolejach Śląskich

inforail
02.10.2025 08:30
0 Komentarzy

Tabor Kolei Śląskich wzbogacił się o dwa kolejne nowoczesne pociągi Impuls 2, które od początku października obsługują linię S1 łączącą Gliwice z Częstochową. W sumie po torach województwa kursuje już dziewięć takich jednostek, a docelowo ich liczba wzrośnie do 31.

Nowe składy można spotkać nie tylko na linii S1. Impulsy 2 obsługują również połączenia na trasach: S4 Katowice – Tychy Lodowisko, S7 Katowice – Racibórz, S71 i S78 do i z Chałupek, S8 i S13 z Katowic i Częstochowy do Lublińca, S19 z Katowic do Pyrzowic oraz S18 z Gliwic do Bytomia.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie wprowadzenie nowych pociągów Impuls 2 do floty Kolei Śląskich?
  2. Z jakich źródeł finansowane jest największe w historii województwa śląskiego zamówienie taborowe i jaka jest jego łączna wartość?
  3. Na jakich trasach pasażerowie mogą obecnie podróżować nowoczesnymi składami Impuls 2 i jakie udogodnienia oferują te pociągi?
Impulsy 2 Kolei Śląskich
Impulsy 2 Kolei Śląskich

Największe zamówienie taborowe w historii regionu

Nowe pojazdy są częścią największego w historii Województwa Śląskiego i Kolei Śląskich zamówienia taborowego. Umowy zawarte z firmą Newag obejmują łącznie 31 pociągów o łącznej wartości – wraz z serwisem utrzymaniowym – blisko 1,5 mld zł.

Dwa najnowsze Impulsy 2 wjechały na tory w ramach kontraktu zawartego przez Województwo Śląskie, który zakłada dostawę 26 nowych jednostek do 2027 roku. Wartość projektu „Zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego” to 959,4 mln zł, z czego 652 mln zł pochodzi z programu „Fundusze Europejskie dla Śląskiego”. Dodatkowe wsparcie finansowe pochodzi z Krajowego Planu Odbudowy – region otrzymał ponad 126 mln zł.

Inwestycje w tabor to fundament rozwoju transportu kolejowego w naszym regionie. Nowe składy, częstsze kursy i rosnąca dostępność kolei sprawiają, że pociąg staje się coraz bardziej konkurencyjnym środkiem transportu – podkreśla Wojciech Saługa, marszałek Województwa Śląskiego.

Większa flota, większy komfort

Pozostałe pięć z 31 nowych Impulsów 2 to zamówienie złożone bezpośrednio przez Koleje Śląskie o wartości blisko 200 mln zł. Trzy z nich kursują już od lutego, a dwa kolejne trafią do przewoźnika do końca bieżącego roku.

– Rosnąca flota daje nam większą elastyczność w zestawianiu połączeń i zastępowaniu starszego taboru. To realna korzyść dla pasażerów – wyższy komfort podróży, mniej opóźnień i lepsze możliwości planowania – mówi Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich.

Dzięki nowym pojazdom przewoźnik zwiększy liczbę dostępnych składów niemal o połowę, co przełoży się na większą częstotliwość połączeń i lepszą jakość usług.

Komfortowe i nowoczesne pociągi

Impulsy 2 to czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, które osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. Każdy pojazd typu 31WEbc oferuje 400 miejsc dla pasażerów, w tym 192 siedzące. Na pokładach znajdują się strefy dla rodzin z dziećmi oraz przestrzenie rowerowe mieszczące do 10 jednośladów.

Nowe jednostki są w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – wyposażone m.in. w pętle indukcyjne dla osób niedosłyszących. Pasażerowie mogą liczyć również na klimatyzację, system informacji pasażerskiej, Wi-Fi i nowoczesne oświetlenie LED.

Nowe pociągi to nie tylko wyższy komfort podróży, ale także ważny krok w stronę zeroemisyjnego transportu kolejowego w województwie śląskim.

Komentarze