Chiński pociąg CRRC ZEMU przechodzi testy na Węgrzech
Na torach w rejonie Budapesztu można obecnie zaobserwować nietypowego gościa – nowoczesny, piętrowy pociąg elektryczny CRRC ZEMU, wyprodukowany przez chińskiego producenta CRRC.
Choć mieszkańcy stolicy są już przyzwyczajeni do widoku popularnych składów KISS, pojawienie się nowej jednostki przyciągnęło uwagę wielu entuzjastów kolei.
Rozkład jazdy:
- Jaki typ pociągu chińskiego producenta CRRC jest obecnie testowany na torach w rejonie Budapesztu?
- Jaki jest cel przeprowadzania testów CRRC ZEMU na węgierskiej sieci kolejowej?
- Która spółka z grupy MÁV odpowiada za realizację testów chińskiego pociągu na Węgrzech?
Testy kompatybilności z węgierską siecią
Chiński skład bierze udział w tzw. testach zgodności z węgierską siecią kolejową. Przeprowadzenie tego typu prób jest niezbędnym etapem procesu dopuszczenia pociągu do eksploatacji w danym kraju. Dzięki nim możliwe jest sprawdzenie, czy dany typ pojazdu spełnia wymagania techniczne oraz normy bezpieczeństwa obowiązujące na Węgrzech.
Współpraca z MÁV Rail-Tours
Za realizację testów odpowiada MÁV Rail-Tours Kft., spółka należąca do grupy MÁV – narodowego operatora kolejowego na Węgrzech. Węgierski partner został wybrany przez stronę chińską do koordynacji i przeprowadzenia niezbędnych prób w lokalnych warunkach.
Nowy gracz na europejskim rynku?
Pojawienie się chińskiego składu CRRC ZEMU na torach węgierskich to nie tylko kwestia testów technicznych, ale również potencjalny zwiastun wejścia producenta z Państwa Środka na europejski rynek kolejowy. Jeśli próby zakończą się sukcesem, możliwe będzie rozpoczęcie procedur dopuszczenia do ruchu i ewentualne komercyjne wdrożenie tego typu pojazdów w krajach Unii Europejskiej.
Nowoczesność i komfort
ZEMU to elektryczny, piętrowy zespół trakcyjny zaprojektowany z myślą o ruchu podmiejskim i regionalnym. Charakteryzuje się nowoczesnym designem, wysoką pojemnością oraz rozwiązaniami przyjaznymi dla pasażerów, takimi jak klimatyzacja, przestrzenie dla osób z ograniczoną mobilnością i systemy informacji pasażerskiej.
Obecne testy to dopiero pierwszy krok w kierunku ewentualnego wejścia CRRC na węgierski rynek, ale już teraz wzbudzają duże zainteresowanie wśród pasażerów, kolejarzy i miłośników kolei.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze