CAF szykuje nową bazę utrzymaniową w Gelsenkirchen-Bismarck. Dla pociągów bateryjnych
CAF oficjalnie rozpoczął budowę oraz modernizację historycznego zaplecza kolejowego w Gelsenkirchen-Bismarck, organizując uroczystość położenia kamienia węgielnego. W przyszłości w tej lokalizacji prowadzony będzie serwis nowoczesnych elektrycznych pociągów bateryjnych obsługujących sieć Niederrhein-Münsterland.
W lutym 2025 roku CAF pomyślnie zakończył złożony proces zatwierdzania planu budowy nowej bazy kolejowej w Gelsenkirchen-Bismarck. Wydanie pozwolenia na budowę przez władze okręgu Münster umożliwiło rozpoczęcie niezbędnych prac przygotowawczych i właściwych robót budowlanych.
Rozkład jazdy:
- Jakie funkcje będzie pełnił nowy zakład utrzymania taboru w Gelsenkirchen-Bismarck po zakończeniu budowy?
- Jakie elementy infrastruktury zostaną zmodernizowane lub wybudowane w ramach inwestycji realizowanej przez CAF?
- Jakie znaczenie dla regionalnego transportu publicznego ma wprowadzenie do eksploatacji nowych pociągów elektrycznych na baterie typu BEMU?
Kamień węgielny wmurowany
Uroczystość położenia kamienia węgielnego, która odbyła się 9 lipca, zgromadziła około stu gości reprezentujących środowiska polityczne, biznesowe, administracyjne oraz branżę transportową. Symbolicznego aktu dokonali: Ronald R.F. Lünser – dyrektor CAF Niemcy, Karin Welge – burmistrz Gelsenkirchen, Oliver Wittke – prezes Związku Transportowego Renu-Ruhry (VRR) oraz Ibon García – dyrektor ds. usług kolejowych w CAF.
Ceremonia nie tylko zainicjowała budowę nowego budynku warsztatowego, ale również uruchomiła cały projekt modernizacyjny, który obejmuje m.in. instalację około 14 nowych rozjazdów oraz budowę 3500 metrów nowego torowiska. Planowana jest także budowa zelektryfikowanych torów służących do odbioru pojazdów, a także strefy postoju i szybkiego ładowania baterii. Dodatkowo baza uzyska dwa połączenia z infrastrukturą Deutsche Bahn – od strony wschodniej i zachodniej.
Na terenie o powierzchni 90 000 m² powstanie trójtorowa hala warsztatowa oraz szereg budynków technicznych – w tym m.in. instalacje do zewnętrznego mycia pojazdów oraz strefa do obróbki zestawów kołowych. Budynki zajmą łącznie około 6500 m² i będą uzupełnione o dodatkowe urządzenia techniczne. CAF nie tylko przywróci do życia dawną lokalizację przemysłową, lecz również wniesie wkład w regenerację miejską i gospodarczą obszaru poprzez projekt łączący technologie zrównoważonego rozwoju, cyfryzację oraz efektywną organizację pracy.
Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2026 roku. Nowy obiekt posłuży jako centrum utrzymania długoterminowego dla nowej floty pojazdów sieci regionu Dolnego Renu i Münsterlandu. Nowe jednostki mają być stopniowo wprowadzane do eksploatacji od 2027 roku, zastępując starsze spalinowe składy trakcyjne.
CAF dostarczy łącznie 76 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu BEMU (Battery Electric Multiple Unit) dla operatorów VRR (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr) i NWL (Nahverkehrsverbund Westfalen-Lippe). Zarówno VRR, jak i NWL jako organizatorzy transportu publicznego, wyznaczyli sobie za cel całkowite zastąpienie spalinowych jednostek trakcyjnych pojazdami elektrycznymi na baterie – bezemisyjnymi i bardziej przyjaznymi środowisku.
Realizacja tego projektu stanowi istotny krok w kierunku modernizacji regionalnego transportu publicznego i wzmacnia pozycję CAF jako jednego z liderów w dostarczaniu nowoczesnych, zrównoważonych rozwiązań kolejowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze