Bliżej końca lokomotyw EP09. Bez kolejnych napraw P4
PKP Intercity unieważniło postępowanie przetargowe na wykonanie napraw okresowych na czwartym poziomie utrzymania (P4) 15 lokomotyw elektrycznych serii EP09. Przyczyną decyzji była niewystarczająca ilość środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia.
W przetargu złożono tylko jedną ofertę – przez spółkę PESA Mińsk Mazowiecki.
Rozkład jazdy:
- Jakie były główne kryteria oceny ofert w unieważnionym przetargu PKP Intercity?
- Dlaczego przetarg na naprawę lokomotyw EP09 został unieważniony mimo złożenia oferty?
- Jakie konsekwencje dla eksploatacji lokomotyw EP09 może mieć brak przeprowadzenia zaplanowanych napraw?
Zakres zamówienia
Zamówienie dotyczyło kompleksowej obsługi utrzymaniowej 15 lokomotyw EP09, wykorzystywanych przez przewoźnika w połączeniach dalekobieżnych. Zakres prac obejmował wykonanie napraw P4, czyli jednych z najbardziej zaawansowanych działań utrzymaniowych przewidzianych w cyklu eksploatacyjnym lokomotyw.
Umowa miała obowiązywać przez 30 miesięcy, a PKP Intercity zastrzegło sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, czyli rozszerzenia zakresu prac o kolejne 5 lokomotyw EP09.
Warunki i kryteria oceny
Postępowanie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. O wyborze oferty miały decydować trzy kryteria:
- cena jednostkowa brutto za naprawę jednej lokomotywy (90%),
- termin wykonania naprawy (5%),
- długość okresu rękojmi i gwarancji (5%).
Do udziału w postępowaniu dopuszczono wykonawców, którzy w ciągu ostatnich trzech lat wykonali naprawy co najmniej czterech elektrycznych pojazdów trakcyjnych w zakresie nie niższym niż P4 oraz należeli do Systemu Kwalifikacji Dostawców PKP Intercity.
Jedna oferta i unieważnienie
Jedyną ofertę w przetargu złożyła spółka PESA Mińsk Mazowiecki S.A., jednak ze względu na przekroczenie założonego budżetu, PKP Intercity zdecydowało się zakończyć postępowanie bez wyboru wykonawcy.
Co dalej z lokomotywami EP09?
Unieważnienie przetargu może wpłynąć na plany eksploatacyjne spółki PKP Intercity, która intensywnie wykorzystuje lokomotywy serii EP09 w ruchu pasażerskim, m.in. na trasach z Warszawy do Krakowa, Katowic czy Wrocławia. Brak przeprowadzenia planowanych napraw może ograniczyć dostępność tych jednostek w kolejnych miesiącach.
Nie wiadomo jeszcze, czy i kiedy przewoźnik ogłosi nowy przetarg. W obliczu rosnących kosztów usług utrzymaniowych i ograniczonego rynku wykonawców, możliwe jest również poszukiwanie alternatywnych rozwiązań – jak np. ograniczenie liczby jednostek przeznaczonych do naprawy lub renegocjacja zakresu prac.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze