Bilety Kolei Śląskich ważne w komunikacji miejskiej. Na czas remontów
Bilety Kolei Śląskich są już honorowane w pojazdach Zarządu Transportu Metropolitalnego na trasach objętych pracami w ramach przebudowy katowickiego węzła kolejowego – poinformował rzecznik KŚ Bartłomiej Wnuk.
Wnuk uściślił, że podróżować na tych trasach pojazdami ZTM mogą wszyscy posiadacze biletów Kolei Śląskich, także jednorazowych. Z przejazdów pociągami Kolei Śląskich nie mogą jednak korzystać posiadacze jednorazowych biletów ZTM – trzeba wtedy kupić 30-dniowy Metrobilet ZTM lub bilet miesięczny z Taryfy Max Bilet kolejowych przewoźników.
Spis treści:
- Które bilety Kolei Śląskich są honorowane w pojazdach Zarządu Transportu Metropolitalnego podczas przebudowy katowickiego węzła kolejowego?
- Czy posiadacze jednorazowych biletów ZTM mogą korzystać z pociągów Kolei Śląskich?
- Jakie prace obejmuje przebudowa połączenia kolejowego od Będzina przez Sosnowiec, Katowice i Tychy do Zebrzydowic?
Trwają prace
Chodzi o rozpoczętą już realizację zamówienia w ramach większego przedsięwzięcia PKP Polskich Linii Kolejowych, dotyczącego przebudowy połączenia od Będzina przez Sosnowiec, Katowice, Tychy do granicy w Zebrzydowicach. Na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii linie zostaną rozbudowane z najczęściej dwóch do co najmniej czterech torów.
W Katowicach (na odcinku Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice) prace obejmą m.in. zburzenie i budowę 13 wiaduktów kolejowo-drogowych oraz gruntowną przebudowę jednego. Wszystkie wiadukty na tym połączeniu mają być w związku z tym na różnych etapach prac zamykane. Utrudnienia będą tak po stronie przewoźników kolejowych, jak i komunikacji miejskiej.
W środowej informacji rzecznik Kolei Śląskich przekazał, że spółka ta zawarła porozumienie z GZM-ZTM, Polregio i PKP Intercity ws. honorowania biletów w czasie przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego, którą prowadzi PKP PLK.
„W autobusach, tramwajach i trolejbusach (ZTM – PAP) będą respektowane bilety Kolei Śląskich wykupione na trasy objęte przebudową torów. Takie działanie złagodzi skutki trwającej przebudowy dla pasażerów podróżujących po Katowicach oraz na odcinkach łączących stolicę województwa z Sosnowcem, Tychami, Mysłowicami i Gliwicami” – napisał Wnuk.
Cytowany przez niego prezes Kolei Śląskich Krzysztof Klimosz wyjaśnił, że dzięki porozumieniu przewoźników, pasażer, który chce się przemieścić z Mysłowic do Katowic, może z biletem KŚ wejść do pociągu Polregio albo Intercity i pokonać tę trasę koleją. „Może również skorzystać z autobusu lub tramwaju ZTM. W dowolnym czasie, ale wyłącznie na określonych odcinkach” – uściślił Klimosz.
W podróż autobusem, tramwajem czy trolejbusem mogą odtąd ruszyć wszyscy posiadacze biletów Kolei Śląskich, także jednorazowych. Z przejazdów pociągami Kolei Śląskich nie mogą jednak korzystać posiadacze jednorazowych biletów ZTM – możliwe jest to tylko na podstawie 30-dniowych Metrobiletów i biletów miesięcznych z Taryfy Max Bilet, które są w ofercie regionalnych przewoźników od 1 marca br.
Na razie tak ustalone honorowanie biletów obowiązuje od 1 września do 9 listopada br. Ma być przedłużane zgodnie z postępem prac przy przebudowie katowickiego węzła kolejowego.
Przedstawiciele GZM już wcześniej sygnalizowali, że w czasie przebudowy i zamknięć wiaduktów utrzymana ma zostać liczba połączeń ZTM sprzed przebudowy – każda linia autobusowa będzie jeździła z tą samą częstotliwością. Tam, gdzie będzie konieczność przejścia przez tory, będą proponowane objazdy, natomiast część linii skróci swój bieg – głównie chodzi o okolice dworca w Katowicach i centrum przesiadkowego Sądowa – do Placu Andrzeja.
W zakresie zmian taryfowych GZM ogłosiła już, że w przypadku biletów pakietowych ZTM, które są biletami jednorazowymi, będą one honorowane również na liniach, które przed przebudową jeździły w dalszym przebiegu. Ważność biletów papierowych, które są czasowe – będzie wydłużana o czas potrzebny na przesiadkę i kontynuowanie podróży.
Podpisany na początku kwietnia br. kontrakt PKP PLK z konsorcjum Torpol-Intop za 4,184 mld zł brutto (ok. 3,4 mld zł netto) jest jednym z największych w historii polskiej kolei. Obejmuje m.in. rozbudowę w ciągu ponad czterech lat połączenia Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice, przebudowę stacji Katowice, remonty istniejących stacji przystanków i budowę nowych.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze