ARF po wstępnym odbiorze elektrycznego zespołu trakcyjnego Coradia Stream
Rumuńska Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) poinformowała o przeprowadzeniu wstępnego odbioru elektrycznego zespołu trakcyjnego (RE-IR) typu Coradia Stream, jednostki TS08, wyprodukowanej przez firmę Alstom.
Odbiór odbył się w zajezdni Alstom na terenie warsztatów CFR Grivița w Bukareszcie, w obecności przedstawicieli ARF, Alstomu oraz konsorcjum Egis România S.A. – Egis Rail, które pełni funkcję nadzoru projektu.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne różnice technologiczne między nowymi pociągami Alstom Coradia Stream a dotychczas używanym taborem kolejowym w Rumunii?
- Kiedy planowane jest rozpoczęcie regularnych kursów nowej jednostki TS08 na trasach międzyregionalnych?
- W jaki sposób projekt RE-IR przyczyni się do zwiększenia komfortu podróży i skrócenia czasów przejazdu między głównymi miastami Rumunii?
Testy trwają
Jednostka TS08 dotarła do Rumunii trzy dni wcześniej z fabryki Alstom w Bautzen (Niemcy). W tym samym czasie zakończono również Test Odbioru w Fabryce (Factory Acceptance Test – FAT), podczas którego sprawdzono spełnienie wymagań projektowych, kompletność dokumentacji, działanie wyposażenia wnętrza i systemów awaryjnych, a także systemu informacji pasażerskiej.
Elektryczny zespół trakcyjny TS08 to ósma jednostka interregionalna dostarczona w ramach kontraktu nr RUIC 257/2022, kod SMIS 316400, zawartego między ARF a Alstom Ferroviaria S.p.A.. Umowa obejmuje dostawę 37 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych RE-IR. Nadzór nad realizacją projektu prowadzony jest na podstawie kontraktu nr RUIC 33/2023 zawartego między ARF a konsorcjum Egis România S.A. – Egis Rail.
Przekazanie prawa własności do jednostki TS08 na rzecz beneficjenta nastąpi po podpisaniu protokołu końcowego odbioru.
Trasy obsługiwane przez nowe pociągi
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne RE-IR będą kursować na wszystkich trasach objętych kontraktem CSP-L1, w tym:
- Bukareszt – Konstanca
- Bukareszt – Krajowa
- Bukareszt – Ploeszti – Braszów – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara
- Bukareszt – Krajowa – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad
- Bukareszt – Krajowa – Târgu Jiu – Deva
O projekcie RE-IR
Zakup nowych pociągów RE-IR jest częścią projektu realizowanego etapowo, którego instytucją zarządzającą jest Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Rumunii. Projekt jest realizowany w dwóch etapach:
- pierwszy etap został sfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura Duża (POIM) 2014–2020,
- drugi etap współfinansowany jest ze środków Programu Transport (PT) 2021–2027.
Głównym celem projektu jest poprawa jakości publicznych usług transportu kolejowego na trasach międzyregionalnych, zwiększenie mobilności pasażerów oraz skrócenie czasów podróży pomiędzy stolicą a głównymi ośrodkami miejskimi kraju. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia efektywności transportu publicznego, dostosowania usług do standardów europejskich oraz podniesienia atrakcyjności kolei wśród pasażerów.
Wartość projektu
Całkowita wartość projektu wynosi 1 708 996 863,41 lei, z czego:
- 1 213 523 359,27 lei – to kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – FEDR),
- 151 181,05 lei – stanowi wkład własny beneficjenta,
- 322 323,09 lei – to koszty niekwalifikowane, w tym podatek VAT.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze