9 nowych wagonów dla UZ po testach
Pod koniec listopada i na początku grudnia 2024 roku na trasie Kremenchuk-Poltava-Kremenchuk odbyły się próby eksploatacyjne dziesięciu nowych wagonów pasażerskich wyprodukowanych przez PAK „Kryukiwskyj Wagonobudiwnyj Zawod” (KWZ).
Te testy, będące standardową procedurą przed rozpoczęciem regularnej eksploatacji, są nieodzownym etapem potwierdzającym gotowość wagonów do pracy na ukraińskich liniach kolejowych.
Spis treści:
- Jakie aspekty funkcjonowania wagonów były szczegółowo testowane podczas prób eksploatacyjnych na trasie Kremenchuk-Poltava-Kremenchuk?
- Jaką rolę odgrywa przedstawiciel „Ukrzaliznyci” w procesie testowania nowych wagonów pasażerskich?
- Jakie wnioski można wyciągnąć na temat jakości produkcji wagonów PAK „Kryukiwskyj Wagonobudiwnyj Zawod” na podstawie przeprowadzonych testów?
Przebieg testów
Dziesięć wagonów, które powstały w ramach zamówienia państwowego obejmującego 66 jednostek, przeszło intensywne sprawdziany pod nadzorem specjalistów różnych dziedzin. W zespole testowym znaleźli się przedstawiciele działu jakości KWZ, w tym specjaliści z zakresu kontroli technicznej, metrolodzy oraz pracownicy odpowiedzialni za budowę wagonów pasażerskich. Kluczowym członkiem ekipy był także przedstawiciel zamawiającego – spółki „Ukrzaliznycia”.
Przeprowadzane próby obejmowały wiele aspektów funkcjonowania wagonów w warunkach rzeczywistych. Zadania były szczegółowo rozdzielone pomiędzy specjalistów:
Elektronika i systemy sterowania
Słynni z precyzji elektrycy Oleg Perepylica i Serhij Mychajlenko odpowiadali za weryfikację działania zaawansowanych systemów elektronicznych. Przy pomocy swoich doświadczeń z testowania bardziej złożonych technologii, jak elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne, zagwarantowali poprawne funkcjonowanie każdego czujnika i przewodu.
Systemy wodno-kanalizacyjne
Mechanicy Anatolij Zubec i Serhij Kłymczenko skupili się na ocenie instalacji wodnych. Sprawdzili funkcjonowanie bojlerów, czajników, systemów dostarczania wody do toalet oraz pracy pneumatycznych systemów sanitarnych. Testy odbywały się przy różnych prędkościach i w dynamicznych warunkach.
Układ hamulcowy
Kolejna grupa, na czele z Aleksiejem Bilanem i Serhijem Radźką, monitorowała funkcjonowanie układu hamulcowego. Wykonywano próby hamowania przy różnej prędkości, badano skuteczność urządzeń przeciwpoślizgowych oraz mierzono temperaturę tarcz hamulcowych po zatrzymaniu.
Role kierownicze i metrologiczne
Pracami testowymi kierowała Natalia Swystun, szefowa biura kontroli technicznej. Jej precyzja i spokój zyskały uznanie całego zespołu. Towarzyszył jej Roman Majfat, który zajmował się szczegółowym dokumentowaniem wyników testów. W procesie uczestniczyła również Kateryna Łysak, specjalistka ds. metrologii, która za pomocą luksometru sprawdzała poziom oświetlenia w przedziałach i korytarzach.
Ważnym elementem była także kontrola warunków klimatycznych, funkcjonowania systemów przeciwpożarowych oraz jakości powietrza i wody, którą przeprowadzały przedstawicielki Poltawskiej Służby Sanitarno-Epidemiologicznej.
Uwagi zamawiającego
Cały proces testowy nadzorował przedstawiciel „Ukrzaliznyci” – Ołeksandr Żyżka. Zgłaszał on swoje uwagi, które były uwzględniane bezpośrednio podczas testów lub po ich zakończeniu w zakładzie. Jego zaangażowanie pozwalało na bieżąco poprawiać ewentualne niedociągnięcia i zapewniało, że finalny produkt spełnia wszystkie wymagania.
Podsumowanie i dalsze kroki
Testy zakończyły się sukcesem, a wszyscy uczestnicy wrócili do Kremenchuka zadowoleni z wyników. Specjaliści KWZ podkreślali, że ich praca jest ogromną odpowiedzialnością – stanowi ostateczne potwierdzenie jakości produktów stworzonych przez tysiące pracowników zakładu i ich partnerów.
W trakcie przygotowywania tego artykułu rozpoczął się kolejny etap w życiu testowanych wagonów – ich szczegółowe przyjęcie przez komisję „Ukrzaliznyci”. Sukces testów pokazuje, że wagony produkowane przez KWZ są niezawodne, trwałe i zapewnią wysoki komfort oraz bezpieczeństwo pasażerom na ukraińskich torach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze