80% Griffinów już we flocie PKP Intercity. Wiemy kiedy będzie 100%
PKP Intercity odebrało 2 kolejne lokomotywy Griffin EU160 wyprodukowane przez nowosądecką fabrykę Newag. Przewoźnik dysponuje już 76 takimi pojazdami z 96 zamówionych.
Do końca roku planowany jest odbiór wszystkich lokomotyw.
Rozkład jazdy:
- Ile lokomotyw Griffin EU160 zamówiło PKP Intercity i ile już odebrano?
- Jakie cechy nowych lokomotyw Griffin EU160 wpływają na poprawę punktualności pociągów PKP Intercity?
- Jakie inne zamówienia oprócz lokomotyw Griffin EU160 realizuje firma Newag dla PKP Intercity?
2 kolejne lokomotywy
Do lokomotywowni PKP Intercity w Krakowie trafiły 2 kolejne nowe lokomotywy Griffin EU160 wyprodukowane przez polską firmę Newag w Nowym Sączu. W najbliższych dniach będą one wdrażane do rozkładu jazdy i wzmocnią kursującą flotę pojazdów. Obecnie przewoźnik posiada 76 takich lokomotyw, co stanowi około 80% zamówionych pojazdów tej serii. Do końca wakacji planowany jest odbiór kolejnych 6 jednostek.
Lokomotywy Griffin EU160 służą w PKP Intercity już od kilku lat. To sprawdzona konstrukcja o prędkości maksymalnej 160 km/h, która zastępuje starsze lokomotywy nie osiągające takiej prędkości oraz wyeksploatowane lokomotywy elektryczne serii EP09. Nowe maszyny są też bardziej niezawodne, co przekłada się na podwyższanie punktualności pociągów PKP Intercity, a w efekcie na zadowolenie podróżnych. Zakup 56 spośród 96 nowych lokomotyw Griffin EU160 jest realizowany przy wsparciu środków unijnych pozyskanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
PKP Intercity największym odbiorcą lokomotyw Newagu
Firma Newag, oprócz dostawy lokomotyw Griffin EU160, realizuje dla PKP Intercity także dwa inne zamówienia. Pierwsze to dostawa 63 lokomotyw wielosystemowych o prędkości 200 km/h, z opcją na zamówienie dodatkowych 32 pojazdów. Ponadto w fabryce w Nowym Sączu ma być wyprodukowanych 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Wartość wszystkich projektów realizowanych przez Newag dla PKP Intercity wynosi 7,7 mld zł. Przewoźnik zakontraktował z polskimi producentami oraz zakładami napraw projekty taborowe o wartości ponad około 16,5 mld zł.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze