61WE czyli całkiem nowy skład dla Kolei Mazowieckich po pierwszych odbiorach
W pierwszej połowie września odbyły się odbiory pierwszych dwóch polakierowanych pudeł pojazdu 61WE model REGIO 160. Pierwszy gotowy pojazd zostanie dostarczony do Kolei Mazowieckich już w sierpniu 2026 r.
Pod koniec 2023 r. została podpisana umowa z firmą PESA Bydgoszcz, o wartości ponad 458,5 mln zł, na zakup 16 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wraz ze świadczeniem usług serwisowych do 31 grudnia 2031 r., dostawą pakietu naprawczo-pozderzeniowego, szkoleniem oraz opcją świadczenia usług serwisowych od 1 stycznia 2032 r.
i wykonania dwóch napraw w poziomie utrzymania P4. Jednostki zostaną zakupione ze środków własnych Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla rozwoju transportu w regionie radomskim będą miały nowe pojazdy 61WE REGIO 160 dostarczone przez Pesę?
- W jaki sposób Koleje Mazowieckie przygotowują się do obsługi serwisowej nowych jednostek, zwłaszcza w powstającym zapleczu technicznym w Radomiu?
- Jakie udogodnienia dla pasażerów zostaną wprowadzone w nowych elektrycznych zespołach trakcyjnych, aby podnieść komfort podróży?
Prace trwają
– Koleje Mazowieckie od ponad dwóch dekad zapewniają szybki transport mieszkańcom całego województwa. Zakup kolejnych pociągów znacznie poprawi komfort podróży pasażerów. Nowe pojazdy wyjadą na mazowieckie tory już w sierpniu przyszłego roku – mówi marszałek Adam Struzik.
Obecnie zakończyły się odbiory pierwszych polakierowanych pudeł, które stanowią zasadniczy element pojazdu szynowego. Do końca roku planowane jest odebranie kolejnych pudeł, dla drugiego i trzeciego pojazdu.
– Odbiory pudeł do produkcji pierwszego pojazdu 61WE to kolejny milowy krok w realizacji umowy na dostawę dwuczłonowych EZT od PESY. Jak dotąd realizacja kontraktu przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem. Wszystkie 16. pojazdów powinno być dostarczonych do końca 2026 r. – podkreśla Czesław Sulima, Członek Zarządu Kolei Mazowieckich.
Nowoczesne EZT będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo zapewnią pasażerom wyższy komfort podróży, poprzez wyposażenie ich w system klimatyzacji, Wi-Fi, monitoring, gniazdka i porty USB, a także system informacji pasażerskiej.
Pojazdy 61WE zostaną przeznaczone do obsługi subregionu radomskiego. Będą kursować na liniach: Radom–Drzewica, Radom–Dęblin, Radom–Skarżysko-Kamienna oraz Radom–Warka–Warszawa. Prace utrzymaniowe (w poziomach P1 oraz P2) nowo zakupionych pojazdów będą prowadzone głównie w nowo powstającym zapleczu technicznym Kolei Mazowieckich w Radomiu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze