Pojemność silnika |
minimalna pojemność silnika 2900 cm3 |
Rodzaj silnika |
silnik spalinowy o zapłonie samoczynnymz turboładowaniem z certyfikatem EURO 6 (zgodnie z aktualną normą) |
Rodzaj paliwa |
olej napędowy |
Zbiornik paliwa |
minimum 90 litrów |
Pojemność zbiornika AD BLUE |
minimum 15 litrów |
Instalacja elektryczna |
napięcie znamionowe 24 V |
Skrzynia biegów |
automatyczna |
Układ kierowniczy |
przekładnia ze wspomaganiem hydraulicznym |
Hamulce |
układ hamulcowy z ABS/ASR/ESP z przodu i tyłu tarczowe pneumatyczne lub hydrauliczne ze wspomaganiem pneumatycznym |
Zawieszenie |
oś tylna z zawieszeniem pneumatycznym |
Nadwozie |
– szkielet podwozia i nadwozia zabezpieczony antykorozyjnie; – szkielet kratownicy wykonany ze stali nierdzewnej; – poszycie zewnętrzne wykonane z blachy aluminiowej i tworzywa sztucznego; – poszycie wewnętrzne ścian i sufitu laminat; – izolacja termiczna sufitu oraz ścian bocznych; |
Drzwi |
układ drzwi 1-2-0 lub 1-0-2 lub 0-1-2 drzwi sterowane elektrycznie lub pneumatycznie ze stanowiska kierowcy, układ blokady drzwi awaryjnych, |
Fotele |
fotele tapicerowane miękkie typu podmiejskiego/międzymiastowego |
Dofinansowanie dla Związku Powiatowo – Gminny Powiatu Żagańskiego
Przetargowe wymagania
W zakresie doświadczenia mamy wymóg wykonania w okresie ostatnich 3 lat dostaw co najmniej dwóch fabrycznie nowych autobusów klasy MINI odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia.
Na oferty Związek czeka do 24 czerwca, a następnie oceni złożone propozycje według dwóch kryteriów:
Cena: 60%
Wydłużony okres gwarancji: 40%
Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6d1bfcb0-1847-11ef-a7c1-72acb4a2af8f
Przypomnijmy, że Związek Powiatowo-Gminny Powiatu Żagańskiego pozyskał 2 miliony zł dofinasowania w ramach 6. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, które w 98% mają pokryć zakup trzech autobusów klasy MINI z silnikami diesla.
-„Głównym celem zakupu nowoczesnych busów jest zwiększenie dostępności terenów po PGR-owskich. Ze względu na wyśrubowane normy spalania silników EURO VI, mały rozmiar pojazdów, a także brak konieczności kosztownego ich serwisowania możliwy będzie rozwój połączeń przy jednoczesnych ograniczeniu kosztów. Przyczyni się to do ograniczenia zjawiska wykluczenia komunikacyjnego i pozwoli na zwiększenie dostępności społecznej mieszkańców tych obszarów. Zwiększy się również znacząco komfort podróży. Nowe pojazdy będą dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, a także wyposażone m.in. w wewnętrzną i zewnętrzną informację pasażerską, klimatyzację i gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz monitoring. Tabor planuje się skierować na linie obejmujące również dowozy do stacji kolejowych (kursy skomunikowane z pociągami), a także zakładów pracy” – napisał Związek.
Przypomnijmy, że Związek Powiatowo-Gminny Powiatu Żagańskiego od stycznia 2022 roku jest organizatorem połączeń użyteczności publicznej na terenie Powiatu Żagańskiego, na których operuje Miejski Zakład Komunikacyjny w Żaganiu.
Żagański Związek kupuje trzy spalinowe minibusy. Z Polskiego Ładu
Komentarze