Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znikające zielone strzałki

infobus
20.08.2006 14:57
0 Komentarzy

Z warszawskich skrzyżowań znikają zielone strzałki do warunkowego skrętu w prawo. Miejscy urzędnicy powołują się na instrukcję z ministerstwa. Urzędnicy w ministerstwie pukają się w czoło –komentuje “Rzeczpospolita”. “Przy każdej przebudowie skrzyżowania albo remoncie sygnalizacji musimy przedstawić projekt organizacji ruchu. Przy tej okazji strzałki są demontowane albo zasłaniane czarną folią”- przyznaje rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Urszula Nelken. Dlaczego w zakorkowanej stolicy znikają usprawniające ruch strzałki? – Musimy stosować się do ministerialnej instrukcji – twierdzi miejski inżynier ruchu Janusz Galas. – Ta zezwala nam na umieszczenie na skrzyżowaniu strzałki do warunkowego skrętu, tylko jeśli nie ma kolizji z innymi uczestnikami ruchu. Takich skrzyżowań prawie w Warszawie nie ma – dodaje. Chodzi o rozporządzenie ministra infrastruktury z grudnia 2003 roku, które nakazuje stopniową likwidację strzałek do 2008 roku. Tymczasem w Ministerstwie Transportu twierdzą, że warszawscy urzędnicy źle interpretują przepisy i niepotrzebnie wyszli przed szereg. Rządowa wykładania brzmi: strzałki powinny zostać tam, gdzie zwiększą płynność ruchu. “Naszą intencją jest zachowanie strzałek do warunkowego skrętu. Trwają prace nad zmianą rozporządzenia z 2003 roku. Na razie obowiązuje okres przejściowy i zarządcy dróg nie muszą strzałek usuwać”- podkreśla Maciej Wroński, dyrektor ministerialnego Departamentu Transportu Drogowego.

Komentarze