Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco w przetargu na 23 autobusy CNG i go anuluje. Za drogo

infobus
02.12.2024 08:00
0 Komentarzy

29 listopada Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na dostawę 23 autobusów klasy II zasilanych CNG.

Projekt ten ma dofinansowane w ramach środków przyznanych z CUPT-KPO, dlatego czekamy na powtórkę. O tym postępowaniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Dodajmy, że równolegle trwa przetarg na gazową dziesiątkę dla PKS-u plus zamówienie na pierwsze elektrobusy. Dzieje się!

SPIS TREŚCI:

  1. Dlaczego Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” unieważnił przetarg na 23 autobusy CNG?
  2. Jakie kryteria techniczne były najważniejsze w tym przetargu?
  3. Jakie były ceny ofert złożonych przez ABP Bus & Coach i VBI Busimport PL w porównaniu do budżetu zamawiającego?
ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco i ... anuluje przetarg na 23 autobusy CNG. Za drogo
ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco i … anuluje przetarg na 23 autobusy CNG. Za drogo

pierwsze podejście

Przypomnijmy jeszcze, za jakie kryteria techniczne ZGPKS przyznawało w „jedynce” najwięcej punktów:

  • podgrzewanie elektryczne szyby przedniej autobusu – 1,5 pkt,
  • szyby boczne podwójne – 1,5 pkt,
  • szyby boczne z przyciemnieniem – 1,5 pkt,
  • komputer pokładowy z możliwością sterowania z poziomu kierownicy – 1,5 pkt,
  • gwarancja całopojazdowa – 15 pkt,
  • zużycie paliwa CNG na 100 km – do 35 kg – 14 pkt.
ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco i ... anuluje przetarg na 23 autobusy CNG. Za drogo
ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco i … anuluje przetarg na 23 autobusy CNG. Za drogo

DWIE OFERTY

Przy takich wymaganiach 7 listopada swoje propozycje w Rzeszowie przedstawiły dwie firmy:

  • ABP Bus & Coach na sumę 44.570.895 PLN brutto / 36.236.500 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Crossway CNG na poziomie 1.575.5000 PLN netto;
  • VBI Busimport PL na sumę 44.698.200,00 PLN brutto / 36.340.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Kendo CNG na poziomie 1.580.000 PLN netto.

Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 39.606.000 PLN brutto, czyli mieliśmy dość spore, ponad 3-milionowe, przekroczenie budżetu.

W efekcie – po 22 dniach od otwarcia ofert – zamawiający unieważnił postępowanie, dodając jednocześnie, że najkorzystniejsza oferta pochodziło od ABP i Iveco. Natomiast nie ma środków na jej sfinansowanie.

Czyli w tej sytuacji będzie powtórka. Naszym zdaniem, przy tak konkurencyjnych i zbliżonych do siebie cenowo ofertach, ciężko będzie znaleźć coś tańszego. Chyba, że zamawiający obniży liczbę pojazdów albo pozyska więcej ofert. Zobaczymy.

Historyczny przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4a912bc6-f0cf-4c8d-ab8d-c64dcdd8044f

ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco i ... anuluje przetarg na 23 autobusy CNG. Za drogo
ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco i … anuluje przetarg na 23 autobusy CNG. Za drogo

Komentarze