ZG PKS Rzeszów wybiera Iveco w przetargu na 23 autobusy CNG i go anuluje. Za drogo
29 listopada Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na dostawę 23 autobusów klasy II zasilanych CNG.
Projekt ten ma dofinansowane w ramach środków przyznanych z CUPT-KPO, dlatego czekamy na powtórkę. O tym postępowaniu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Dodajmy, że równolegle trwa przetarg na gazową dziesiątkę dla PKS-u plus zamówienie na pierwsze elektrobusy. Dzieje się!
SPIS TREŚCI:
- Dlaczego Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” unieważnił przetarg na 23 autobusy CNG?
- Jakie kryteria techniczne były najważniejsze w tym przetargu?
- Jakie były ceny ofert złożonych przez ABP Bus & Coach i VBI Busimport PL w porównaniu do budżetu zamawiającego?
pierwsze podejście
Przypomnijmy jeszcze, za jakie kryteria techniczne ZGPKS przyznawało w „jedynce” najwięcej punktów:
- podgrzewanie elektryczne szyby przedniej autobusu – 1,5 pkt,
- szyby boczne podwójne – 1,5 pkt,
- szyby boczne z przyciemnieniem – 1,5 pkt,
- komputer pokładowy z możliwością sterowania z poziomu kierownicy – 1,5 pkt,
- gwarancja całopojazdowa – 15 pkt,
- zużycie paliwa CNG na 100 km – do 35 kg – 14 pkt.
DWIE OFERTY
Przy takich wymaganiach 7 listopada swoje propozycje w Rzeszowie przedstawiły dwie firmy:
- ABP Bus & Coach na sumę 44.570.895 PLN brutto / 36.236.500 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Crossway CNG na poziomie 1.575.5000 PLN netto;
- VBI Busimport PL na sumę 44.698.200,00 PLN brutto / 36.340.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Kendo CNG na poziomie 1.580.000 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 39.606.000 PLN brutto, czyli mieliśmy dość spore, ponad 3-milionowe, przekroczenie budżetu.
W efekcie – po 22 dniach od otwarcia ofert – zamawiający unieważnił postępowanie, dodając jednocześnie, że najkorzystniejsza oferta pochodziło od ABP i Iveco. Natomiast nie ma środków na jej sfinansowanie.
Czyli w tej sytuacji będzie powtórka. Naszym zdaniem, przy tak konkurencyjnych i zbliżonych do siebie cenowo ofertach, ciężko będzie znaleźć coś tańszego. Chyba, że zamawiający obniży liczbę pojazdów albo pozyska więcej ofert. Zobaczymy.
Historyczny przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4a912bc6-f0cf-4c8d-ab8d-c64dcdd8044f
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze