Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakopiańskie TESKO z drugim podejściem do leasingu autobusu MIDI

infobus
29.07.2025 15:01
0 Komentarzy

29 lipca 2025 r. TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa spółka z o.o. z Zakopanego ogłosiła przetarg na dostawę w formie leasingu operacyjnego jednego fabrycznie nowego autobusu klasy I kategorii MIDI.

Jest to drugie podejście do leasingu nowego autobusu. Za pierwszym razem zaskoczeniem był brak ofert. Stąd też powtórka postępowania.

Zakopiańskie TESKO z drugim podejściem do leasingu autobusu MIDI
Zakopiańskie TESKO z drugim podejściem do leasingu autobusu MIDI

Rozkład jazdy:

  1. Czego dotyczy nowe postępowanie przetargowe TESKO w Zakopanem?
  2. Jakie są warunki leasingu i wymagania wobec autobusu?
  3. Jak TESKO rozwija komunikację miejską w Zakopanem?

Przetarg na bis

Ogłoszony 29 lipca 2025 roku zakopiański przetarg dotyczy dostawy w formie leasingu operacyjnego jednego fabrycznie nowego, niskopodłogowego autobusu klasy MIDI o długości do 10,5 metra. Pojazd musi pochodzić z bieżącej oferty producenta i nie może być konstrukcją prototypową. TESKO zastrzegło, że autobus powinien być wykonany z części dostępnych w UE oraz spełniać rygorystyczne wymogi homologacyjne i normy dotyczące odporności na korozję, temperatury pracy i rejestracji na terytorium RP.

Leasing będzie obowiązywać przez 48 miesięcy i obejmie 47 rat miesięcznych. Opłata wstępna wyniesie 20%, natomiast wykup końcowy – 1% wartości netto.

Autobus musi zostać dostarczony do siedziby zamawiającego do 15 grudnia 2025 r.

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 40.000 PLN, a oferty mogą składać podmioty spełniające standardowe warunki udziału w postępowaniu publicznym, z wyłączeniem ograniczeń terytorialnych. TESKO nie przewiduje współfinansowania zakupu ze środków UE.

Procedura odbywa się na podstawie Dyrektywy 2014/24/UE, a oferty będą oceniane według następujących kryteriów:

  • ✅ cena całkowita leasingu – 73%,
  • ✅ okres gwarancji – 20%,
  • ✅ pojazd wyposażony w szybę przednią dzieloną w pionie – 7%.

Zamawiający czeka na oferty do dnia 3 września.

Szczegóły postępowania można znaleźć tutaj: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-a14acb66-a518-4213-8dd4-40d28a423f9d

Zakupowe tło

TESKO (Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.) odgrywa kluczową rolę w organizacji i obsłudze komunikacji miejskiej w Zakopanem. Od 2016 roku, kiedy to uruchomiono pierwsze linie autobusowe, spółka systematycznie modernizuje swój tabor, dostosowując go do potrzeb mieszkańców i turystów oraz do specyfiki górskiego terenu.

Przewoźnik rozpoczął działalność komunikacyjną od zakupu czterech autobusów Solaris Urbino 8,9 LE, które obsługiwały pierwsze linie miejskie. W kolejnych latach flota została rozszerzona o trzy autobusy Solaris Urbino 12 z silnikami spełniającymi normę Euro 6, które trafiły do Zakopanego w listopadzie 2022 roku. Wiosną 2023 roku dołączyły do nich trzy autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 electric, co stanowiło krok w kierunku ekologicznego transportu publicznego. Wartość inwestycji w autobusy elektryczne wyniosła blisko 11 mln zł, z czego około 7,2 mln zł pochodziło z dofinansowania.

Obecnie TESKO obsługuje sześć linii autobusowych:

  • Linia 11: Cyrhla – Krzeptówki
  • Linia 14: okrężna trasa przez Harendę, Olczę i centrum miasta
  • Linia 18: Rejon Dworca – Kuźnice
  • Linia 19: Rejon Dworca – Kuźnice
  • Linia 21: Cyrhla – Mała Łąka
  • Linia 23: Kuźnice – Rejon Dworca
Zakopiańskie TESKO z drugim podejściem do leasingu autobusu MIDI
Zakopiańskie TESKO z drugim podejściem do leasingu autobusu MIDI

Linie te zapewniają połączenia między kluczowymi punktami Zakopanego, takimi jak dworzec kolejowy, centrum miasta, Kuźnice czy dzielnice peryferyjne. Zakopane planuje dalszy rozwój komunikacji miejskiej, w tym uruchomienie nowych linii oraz inwestycje w infrastrukturę, takie jak centra przesiadkowe i stacje ładowania dla autobusów elektrycznych. Celem jest zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego w mieście oraz ograniczenie emisji szkodliwych spalin.

Komentarze