Z Sanoka dla Sanoka: Tylko Automet w MINI przetargu na trzy autobusy elektryczne z ZTP

20 maja Gmina Miasta Sanoka otworzyła ofertę na dostawę trzech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI plus ładowarki.
Inwestycja w pierwsze elektrobusy w podkarpackim mieście ma dofinansowana z drugiej edycji programu: „Zielony Transport Publiczny”. O ogłoszeniu tego przetargu i o poprzednim przetargu Sanoka na autobusy elektryczne pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie
Spis treści:
- Jakie autobusy MINI chciał kupić Sanok?
- Jaką ofertę otrzymała gmina na elektryczne minibusy?
- Ile wynosił budżet przeznaczony na zakup e-busów?
KRYTERIA OCENY OFERT
20 maja Gmina Miasta Sanoka otworzyła ofertę na dostawę trzech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI plus ładowarki. Przedstawiła ją lokalna firma Automet na sumę 5.996.250 PLN brutto / 4.875.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę modelu MiniCity Electric na poziomie 1.625.000 PLN netto. Do tego producent z Sanoka zadeklarował 60 m-cy gwarancji i zużycie energii na poziomie 0.464 kWh.
Budżet zamawiającego to 6.659.466 PLN brutto, czyli propozycja Autometu jak najbardziej się w nim mieści. W tej sytuacji możemy uznać, że sanocka firma w wygrała w Sanoku – o ile oczywiście nie będzie błędów formalnych.
Zamawiający teraz – pro forma – oceni tę propozycje w trzech kryteriach: ceny – 60 pkt, zużycia energii – najniższe zaoferowane zużycie energii – 20 pkt, gwarancji – długość gwarancji – 60 miesięcy – 20 pkt.
Jak widać zabrakło typowych kryteriów technicznych, a zamawiający skupił się na kosztach eksploatacji – w postaci niskiego zużycia energii oraz długiej gwarancji.
WYPOSAŻENIE NOWYCH AUTOBUSÓW
Kupowane autobusy to klasa MINI o długości od 8,0 do 9,0 m i wysokości do 3,4 m. Będą to konstrukcje z niską podłogą przedziału pasażerskiego na min. 35% powierzchni pasażerskiej. Elektrobusy muszą przewieźć minimum 22 pasażerów, z czego 13 na miejscach siedzących. Jednostką napędową będzie silnik centralny z mocą nie mniejszą niż 200 kW. Układ napędowy ma być wyposażony w funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Autobusy muszą być wyposażone odpowiednio w akumulatory litowo-jonowe lub litowo-tytanowe o pojemności, która pozwoli na przejechanie autobusem EV minimum 280 km dziennie bez potrzeby dodatkowego ładowania magazynów energii. Ładowanie magazynu energii musi być realizowane przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in.
Kierowca będzie pracował w kabinie wydzielonej, pełnej lub półpełnej, wyposażonej w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego o ergonomicznym kształcie z wkładkami tapicerskimi siedziska i oparcia (miękkimi), w wykonaniu łatwo wymienialnym, odpornymi na „graffiti”, łatwymi do utrzymania w czystości.
Informację pasażerską na zewnątrz zapewnią elektroniczne tablice kierunkowe LED w kolorze bursztynowym o podwyższonej jasności. Wewnątrz znajdzie się monitor URVE, prezentujący na 1/3 powierzchni obrazu numer linii, przebieg trasy, kierunek docelowy, aktualny przystanek, aktualny czas i datę. Zamawiający wymaga również wyposażenia autobusów w bramki liczące potoki pasażerskie. Gmina Miasta Sanoka kupuje trzy autobusy elektryczne klasy I kategorii MINI plus ładowarki do elektrobusów.
Więcej informacji o wyposażeniu nowych autobusów można znaleźć na stronie przetargowej Sanoka: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df1aa1cc-eac7-11ee-9c02-ce2b643d361d
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze