Z Łodzi do Szczecina: SPAK i SPAD kupują używane Solarisy
Szczecińscy przewoźnicy odmładzają swój tabor nie tylko przez zakupy nowych autobusów, ale także poprzez rynek wtórny.
Dwie miejskie spółki – Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” (SPAK) i Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” (SPAD) uzupełniły swój tabor o autobusy używane. Ostatnie, tegoroczne nabytki pochodzą z Łodzi, a ich poprzednim właścicielem było Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi.
Rozkład jazdy:
- Ile używanych autobusów Solaris Urbino 18 z 2011 roku trafiło do SPAK i SPAD w Szczecinie?
- Skąd pochodzą pojazdy zakupione przez szczecińskich przewoźników i jak zostały przygotowane do lokalnej eksploatacji?
- Jakie nowe inwestycje taborowe (poza zakupem autobusów używanych) realizują obecnie SPAK, SPAD i SPPK?
Używane Solarisy
SPAD wzbogacił się o pięć używanych autobusów Solaris Urbino 18. Wszystkie pojazdy zostały wyprodukowane w 2011 roku. Autobusy mogą przewieźć 166 pasażerów, w tym 45 na miejscach siedzących. Ich przebieg waha się od ponad 750 tys. km do około 850 tys. km.
Pojazdy dostarczyła do SPAD firma Bus & Truck Service Sp. z o.o. z Wyględów za cenę 707.250 PLN brutto. To efekt rozstrzygniętego wcześniej przetargu na zakup pięciu używanych autobusów przegubowych z rynku wtórnego. Więcej na ten temat pisaliśmy w InfoBusie tutaj.
Z kolei druga miejska spółka – SPAK – kupiła dwa używane autobusy Solaris Urbino 18. Te jednostki zostały również wyprodukowane w 2011 roku, zaś ich przebieg wynosi ponad 800 tys. km. Pojazdy zostały zakupione bezprzetargowo.
Wszystkie autobusy – zarówno te, które kupił SPAD oraz kupione przez SPAK pochodzą z Łodzi i są wyposażone w klimatyzacje kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej. Ich poprzednim właścicielem było MPK Łódź. Pojazdy zostały przemalowane w barwy „Floating Garden” oraz oznaczone według schematów obowiązujących w ramach sieci ZDiTM Szczecin.
Nie tylko „używki”
Obie szczecińskie spółki odmładzają swój tabor nie tylko przez zakup autobusów używanych. Inwestycje w nowe autobusy obejmują:
- zakup 22 nowych autobusów mild hybrid (plus opcja) dla SPAD – trwa przetarg,
- zakup 6 nowych autobusów mild hybrid (plus opcja) dla SPAK – trwa przetarg,
- zakup 14 nowych autobusów elektrycznych dla SPAK – oczekiwanie na dostawę,
- zakup 4 nowych autobusów elektrycznych dla SPAK – oczekiwanie na dostawę,
- złożenie wniosku o dofinansowanie zakupu 50 nowych autobusów wodorowych dla SPAD.
Dodajmy jeszcze, że trzeci autobusowy przewoźnik – szczecińsko-polickie SPPK również kupuje nowe autobusy – trzy diesle, gdzie jedyną ofertę w przetargu złożyła firma MAN.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze