Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław bez prywatnych operatorów od 2025. Koniec współpracy z Michalczewskim i Mobilis

infobus
27.02.2025 13:01
0 Komentarzy

Od 3 marca 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu przejmuje pełną kontrolę nad liniami autobusowymi obsługiwanymi do tej pory Mobilis.

Decyzja o zakończeniu współpracy przewoźnika z prywatnymi operatorami to przełomowy krok w organizacji transportu publicznego we Wrocławiu. Oznacza to, że MPK samo musi zapewnić autobusy, kierowców oraz odpowiednią infrastrukturę, by sprostać nowym wyzwaniom. Zgodnie z umową, firma Michalczewski będzie jeździć jeszcze do końca czerwca br., natomiast tutaj cały czas trwają rozmowy i trudno definitywnie określić moment wyjścia radomskiej firmy ze stolicy Dolnego Śląska.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany nastąpią w organizacji transportu publicznego we Wrocławiu od 3 marca 2025 roku?
  2. Gdzie MPK Wrocław otwiera nowy plac postojowy dla autobusów i jakie są jego cele?
  3. Jakie warunki zatrudnienia oferuje MPK Wrocław dla nowych kierowców w ramach rekrutacji?
Wrocław bez prywatnych operatorów – czy MPK Wrocław podoła wyzwaniu? / fot. MPK Wrocław

Nowy plac na Tyskiej – co to zmienia?

MPK Wrocław jest w trakcie największej operacji logistyczno-taborowej. Czy firma poradzi sobie z tak dużą odpowiedzialnością? Kluczowe będą płynne przejęcie kierowców, uruchomienie nowej infrastruktury oraz wdrożenie nowej floty autobusów. Jedno jest pewne – od marca 2025 roku transport publiczny we Wrocławiu w pełni zależy od MPK.

Aby usprawnić logistykę i obsługę przejętych linii, MPK Wrocław otwiera nowy plac postojowy przy ul. Tyskiej, gdzie na początku stacjonować będzie 25 autobusów. Jest to kluczowe rozwiązanie, ponieważ dotychczas autobusy obsługiwane przez Mobilis parkowały w innych częściach miasta. Nowa lokalizacja odciąży zajezdnię przy ul. Obornickiej, co może wpłynąć na poprawę efektywności przewozów.

Zmiana ta oznacza możliwe niewielkie korekty rozkładów jazdy, by dostosować trasy i godziny przejazdów do nowej infrastruktury. MPK zapewnia jednak, że pasażerowie nie odczują znaczących różnic w funkcjonowaniu linii.

Wrocław bez prywatnych operatorów – czy MPK Wrocław podoła wyzwaniu? / fot. MPK Wrocław
Wrocław bez prywatnych operatorów – czy MPK Wrocław podoła wyzwaniu? / fot. MPK Wrocław

MPK przejmuje kierowców i rekrutuje nowych

Zakończenie współpracy z Mobilis i Michalczewskim oznacza konieczność zatrudnienia większej liczby kierowców. MPK zaoferowało dotychczasowym pracownikom podwykonawców możliwość przejścia do spółki, a wielu z nich skorzystało z tej propozycji.

Jednak to nie wystarczy, dlatego MPK Wrocław prowadzi aktywną rekrutację. Na nowej stronie https://rekrutacja.mpk.wroc.pl można znaleźć szczegóły dotyczące pracy w MPK.

Co oferuje MPK Wrocław?
✅ Wynagrodzenie od 7200 zł brutto (z dodatkami)
Bezpłatne szkolenia dla osób bez uprawnień (kursy na kierowcę i motorniczego)
Pakiet benefitów: opieka medyczna, dofinansowanie do wakacji, Multisport, bony świąteczne
Pewność zatrudnienia w stabilnej firmie

MPK zachęca do aplikowania także osoby bez doświadczenia – oferuje bezpłatne kursy, które kończą się gwarancją zatrudnienia. Co więcej, w miarę możliwości nowi kursanci mogą podjąć pracę już w trakcie nauki, co ułatwia płynne wejście do zawodu.

Wrocław bez prywatnych operatorów – czy MPK Wrocław podoła wyzwaniu? / fot. MPK Wrocław
Wrocław bez prywatnych operatorów – czy MPK Wrocław podoła wyzwaniu? / fot. MPK Wrocław

Kiedy Nowe autobusy na ulicach?

Aby poradzić sobie z przejęciem linii po prywatnych operatorach, MPK Wrocław ogłosiło przetarg na dzierżawę 200 nowych autobusów, z czego rozstrzygnięto przetarg na sto sztuk. Nowa flota będzie stopniowo wdrażana – najpierw MPK skorzysta z tymczasowych autobusów przejętych od Mobilis, a w ciągu 13 miesięcy na ulice miasta wyjadą nowoczesne pojazdy od Daimler Buses Polska.

Do końca I kwartału 2026 roku MPK planuje wdrożenie 100 nowoczesnych autobusów typu MEGA, MAXI i MIDI, które będą niskopodłogowe, klimatyzowane i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Umowa na dzierżawę obejmuje 10 lat użytkowania, z pełną obsługą serwisową przez pierwsze 5 lat.

Podsumowując: Centralizacja transportu publicznego we Wrocławiu to ogromne przedsięwzięcie. MPK przejmuje zarówno zadania przewozowe, jak i logistyczne, a także przeprowadza jedną z największych rekrutacji w historii firmy.

Komentarze