Wrightbus coraz mocniejszy w Niemczech. WestVerkehr odebrał kolejne autobusy H2
W maju na niemieckie drogi wyjechało kolejne 12 bezemisyjnych autobusów wodorowych marki Wrightbus.
Dzięki najnowszej dostawie dla firmy WestVerkehr GmbH łączna liczba takich pojazdów w Niemczech wzrosła do 43. Do końca 2025 roku będzie ich już około 130. O wcześniejszym zamówieniu z Kolonii dla Brytyjczyków pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Który przewoźnik w Niemczech odebrał 12 nowych autobusów wodorowych Wrightbus Kite Hydroliner FCEV?
- Jakie parametry techniczne i standardy spełniają nowe pojazdy przekazane przez Wrightbus?
- Jakie inne zamówienia realizuje Wrightbus na rynku niemieckim do końca 2025 roku?
Wodorowa dwunastka
Nowe wodorowe autobusy Wrightbus Kite Hydroliner FCEV zostały oficjalnie przekazane 5 maja 2025 r. przewoźnikowi WestVerkehr GmbH, który obsługuje obszar przygraniczny w Nadrenii Północnej-Westfalii. Pojazdy będą kursować na trasach między miastami Heinsberg, Hückelhoven i Erkelenz.
Kite Hydroliner to jednopokładowe autobusy o pojemności do 90 pasażerów, napędzane ogniwami paliwowymi i oferujące zasięg do 1000 km. Tankowanie wodoru zajmuje mniej niż 10 minut. Wszystkie dostarczone egzemplarze spełniają zarówno standardy VDV, jak i wymagania unijnego rozporządzenia GSR2, dotyczącego bezpieczeństwa pojazdów.
Jak podkreślił Jean-Marc Gales, prezes Wrightbus, realizacja dostaw do WestVerkehr to efekt świetnej współpracy i dowód na rosnące znaczenie czystych napędów w niemieckim transporcie. Udo Winkens, dyrektor generalny WestVerkehr, dodał, że firma poprzez udział w projekcie H2HS konsekwentnie wspiera zieloną transformację mobilności.
Plus serwis
Producent uruchomił również centrum serwisowe w Brühle pod Kolonią, które działa pod marką AllServiceOne i zapewnia obsługę autobusów wszystkich marek, niezależnie od typu napędu. Powstał też magazyn części zamiennych – to pierwszy krok w budowie paneuropejskiej sieci serwisowej Wrightbus.
Od debiutu na kontynencie w 2024 roku Wrightbus dostarczył już 31 sztuk modelu Kite Hydroliner dla Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) – kolejnych 8 jest w drodze. Na dostawy w 2025 roku czekają również:
- Saarbahn GmbH – 28 sztuk,
- Cottbusverkehr GmbH i Spree-Neiße-Cottbusverkehr GmbH – łącznie 46 sztuk,
- Vestische Straßenbahnen GmbH – 5 sztuk.
Wszystko wskazuje na to, że irlandzki producent coraz mocniej zadomawia się na niemieckim rynku, zyskując status poważnego gracza w segmencie autobusów FCEV. Może kiedyś także w Polsce. Kto wie…
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze