Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrightbus coraz mocniejszy w Niemczech. WestVerkehr odebrał kolejne autobusy H2

infobus
05.05.2025 19:05
0 Komentarzy

W maju na niemieckie drogi wyjechało kolejne 12 bezemisyjnych autobusów wodorowych marki Wrightbus.

Dzięki najnowszej dostawie dla firmy WestVerkehr GmbH łączna liczba takich pojazdów w Niemczech wzrosła do 43. Do końca 2025 roku będzie ich już około 130. O wcześniejszym zamówieniu z Kolonii dla Brytyjczyków pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Który przewoźnik w Niemczech odebrał 12 nowych autobusów wodorowych Wrightbus Kite Hydroliner FCEV?
  2. Jakie parametry techniczne i standardy spełniają nowe pojazdy przekazane przez Wrightbus?
  3. Jakie inne zamówienia realizuje Wrightbus na rynku niemieckim do końca 2025 roku?
Irlandzkie Kite Hydrolinery zasilają transport publiczny między Heinsbergiem a Erkelenz
Irlandzkie Kite Hydrolinery zasilają transport publiczny między Heinsbergiem a Erkelenz

Wodorowa dwunastka

Nowe wodorowe autobusy Wrightbus Kite Hydroliner FCEV zostały oficjalnie przekazane 5 maja 2025 r. przewoźnikowi WestVerkehr GmbH, który obsługuje obszar przygraniczny w Nadrenii Północnej-Westfalii. Pojazdy będą kursować na trasach między miastami Heinsberg, Hückelhoven i Erkelenz.

Kite Hydroliner to jednopokładowe autobusy o pojemności do 90 pasażerów, napędzane ogniwami paliwowymi i oferujące zasięg do 1000 km. Tankowanie wodoru zajmuje mniej niż 10 minut. Wszystkie dostarczone egzemplarze spełniają zarówno standardy VDV, jak i wymagania unijnego rozporządzenia GSR2, dotyczącego bezpieczeństwa pojazdów.

Jak podkreślił Jean-Marc Gales, prezes Wrightbus, realizacja dostaw do WestVerkehr to efekt świetnej współpracy i dowód na rosnące znaczenie czystych napędów w niemieckim transporcie. Udo Winkens, dyrektor generalny WestVerkehr, dodał, że firma poprzez udział w projekcie H2HS konsekwentnie wspiera zieloną transformację mobilności.

Przekazanie WrightBus Kite Hydroliner
Irlandzkie Kite Hydrolinery zasilają transport publiczny między Heinsbergiem a Erkelenz

Plus serwis

Producent uruchomił również centrum serwisowe w Brühle pod Kolonią, które działa pod marką AllServiceOne i zapewnia obsługę autobusów wszystkich marek, niezależnie od typu napędu. Powstał też magazyn części zamiennych – to pierwszy krok w budowie paneuropejskiej sieci serwisowej Wrightbus.

Od debiutu na kontynencie w 2024 roku Wrightbus dostarczył już 31 sztuk modelu Kite Hydroliner dla Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) – kolejnych 8 jest w drodze. Na dostawy w 2025 roku czekają również:

  • Saarbahn GmbH – 28 sztuk,
  • Cottbusverkehr GmbH i Spree-Neiße-Cottbusverkehr GmbH – łącznie 46 sztuk,
  • Vestische Straßenbahnen GmbH – 5 sztuk.

Wszystko wskazuje na to, że irlandzki producent coraz mocniej zadomawia się na niemieckim rynku, zyskując status poważnego gracza w segmencie autobusów FCEV. Może kiedyś także w Polsce. Kto wie…

Komentarze