Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską

infobus
17.06.2024 11:11
0 Komentarzy

17 czerwca Gmina Wolsztyn ogłosiła przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI i MIDI z dofinansowaniem z programu „Zielony Transport Publiczny”.

Wolsztyn to miasta znana przede wszystkim z Parady Parowozów, natomiast istnieje tutaj także dobrze zorganizowana lokalne komunikacja autobusowa, obsługiwana przez Przedsiębiorstwa Transportowego R&J. Teraz do tego zostanie dodana komunikacja miejska i to obsługiwana elektrobusami. Nieźle!

Spis treści:

1. Ile nowych autobusów elektrycznych ma zostać dostarczonych w ramach przetargu ogłoszonego przez Gminę Wolsztyn?

2. Jakie doświadczenie muszą mieć wykonawcy biorący udział w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych?

3. Do kiedy można składać oferty w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych w Gminie Wolsztyn?

Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską
Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską

Wolsztyńskie elektrobusy

Wolsztyn to miasta znana przede wszystkim z Parady Parowozów, natomiast istnieje tutaj także dobrze zorganizowana regionalna komunikacja autobusowa. Tego typu połączenia realizuje Przedsiębiorstwa Transportowego R&J. Centralnym punktem sieci lokalnego transportu publicznego jest wolsztyński dworzec kolejowy, zintegrowany z centrum przesiadkowym dla autobusów. Teraz czas na komunikację miejską i taborowe iwestycje.

17 czerwca 2024 roku Gmina Wolsztyn ogłosiła przetarg na dostawę trzech nowych autobusów elektrycznych, w tym dwóch minibusów i jednego midibusu. Przetarg ten jest realizowany z dofinansowaniem z programu Zielony Transport Publiczny, który wspiera rozwój transportu publicznego i mobilności elektrycznej w Polsce.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa:

  • trzech fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych/niskowejściowych autobusów elektrycznych klasy MINI (2 szt.) i MIDI (1 szt.).
  • ponadto, zamówienie obejmuje zaprojektowanie, budowę i podłączenie infrastruktury niezbędnej do eksploatacji autobusów, w tym trzech ładowarek plug-in (dwóch dwustanowiskowych i jednej jednostanowiskowej)
Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską
Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską

Przetargowe wymagania

Od wykonawców wymagane jest doświadczenie w dostawie co najmniej dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych, eksploatowanych w ruchu pasażerskim przez minimum 12 miesięcy, oraz doświadczenie w dostawie, montażu i uruchomieniu co najmniej dwóch ładowarek o mocy nie mniejszej niż 35 kW każda.

Oferty można składać do 28 października 2024 roku. Propozycje będą oceniane według trzech kryteriów: cena (60%), parametry techniczne i eksploatacyjne (40%).

Szczegóły dotyczące przetargu dostępne są na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6be4e2e4-2966-11ef-a458-c2a7c3d67e03).

Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską
Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską

komunikacja Miejska w Wolsztynie

Przypomnijmy, że w 2023 roku – na zlecenie Gminy Wolsztyn – przeprowadzona została analiza możliwości wprowadzenia miejskiej komunikacji zbiorowej.

-„Z przeprowadzonych badań ankietowych wynikało, że mieszkańcy oczekują poprawy w kwestii transportu zbiorowego, a w szczególności wprowadzenia punktualnych, częstych i bezpośredniego połączeń miejskich – przekazał Urząd Miejski w Wolsztynie

Głównym celem uruchomienia komunikacji miejskiej ma być zmniejszenie ruchu pojazdów indywidualnych w mieście oraz poprawa atrakcyjności Wolsztyna. Nie bez znaczenia jest również dostosowanie komunikacji do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Gmina Wolsztyn, opierając się na analizie, planuje w pierwszej kolejności uruchomić połączenia łączące bezpośrednio Wolsztyn  i strefę podmiejską, m.in. Niałek Wielki, Powodowo, Chorzemin, Karpicko, Berzynę. Linie połączeń mają prowadzić przez większą część miasta i przebiegać przez tereny zurbanizowane.  

W sieci od razu pojawiły się komentarze na te temat przedstawiamy tylko kilka:

Poronione pomysły. Odklejone fantazje za pieniądze podatników. Zasada działania komunikacji jest prosta. Jak autobus nie kursuje co 10 minut to to nie ma sensu. Dlatego też w Lesznie komunikacja nie działa.

Wg mnie Wolsztyn to przykład do naśladowania dla innych samorządowców. Patrzcie i uczucie się

To jest bardzo dobry pomysł. Do przykładu w Gostyniu podobne wielkości miasto, darmowa komunikacja działa od 8 lat. Mieszkańcy są zadowoleni.

Może powiat w końcu zrobi coś z wykluczeniem komunikacyjnym części gminy Przemęt od Przemętu w stronę Śmigla. 

To wstyd dla powiatu aby ludzie nie mieli połączenia komunikacyjnego z miastem powiatowym aby załatwić wszelkie sprawy.  

Komentarze