Wolsztyn kupi autobusy elektryczne z ZTP i uruchomi komunikację miejską
17 czerwca Gmina Wolsztyn ogłosiła przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI i MIDI z dofinansowaniem z programu „Zielony Transport Publiczny”.
Wolsztyn to miasta znana przede wszystkim z Parady Parowozów, natomiast istnieje tutaj także dobrze zorganizowana lokalne komunikacja autobusowa, obsługiwana przez Przedsiębiorstwa Transportowego R&J. Teraz do tego zostanie dodana komunikacja miejska i to obsługiwana elektrobusami. Nieźle!
Spis treści:
1. Ile nowych autobusów elektrycznych ma zostać dostarczonych w ramach przetargu ogłoszonego przez Gminę Wolsztyn?
2. Jakie doświadczenie muszą mieć wykonawcy biorący udział w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych?
3. Do kiedy można składać oferty w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych w Gminie Wolsztyn?
Wolsztyńskie elektrobusy
Wolsztyn to miasta znana przede wszystkim z Parady Parowozów, natomiast istnieje tutaj także dobrze zorganizowana regionalna komunikacja autobusowa. Tego typu połączenia realizuje Przedsiębiorstwa Transportowego R&J. Centralnym punktem sieci lokalnego transportu publicznego jest wolsztyński dworzec kolejowy, zintegrowany z centrum przesiadkowym dla autobusów. Teraz czas na komunikację miejską i taborowe iwestycje.
17 czerwca 2024 roku Gmina Wolsztyn ogłosiła przetarg na dostawę trzech nowych autobusów elektrycznych, w tym dwóch minibusów i jednego midibusu. Przetarg ten jest realizowany z dofinansowaniem z programu Zielony Transport Publiczny, który wspiera rozwój transportu publicznego i mobilności elektrycznej w Polsce.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa:
- trzech fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych/niskowejściowych autobusów elektrycznych klasy MINI (2 szt.) i MIDI (1 szt.).
- ponadto, zamówienie obejmuje zaprojektowanie, budowę i podłączenie infrastruktury niezbędnej do eksploatacji autobusów, w tym trzech ładowarek plug-in (dwóch dwustanowiskowych i jednej jednostanowiskowej)
Przetargowe wymagania
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie w dostawie co najmniej dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych, eksploatowanych w ruchu pasażerskim przez minimum 12 miesięcy, oraz doświadczenie w dostawie, montażu i uruchomieniu co najmniej dwóch ładowarek o mocy nie mniejszej niż 35 kW każda.
Oferty można składać do 28 października 2024 roku. Propozycje będą oceniane według trzech kryteriów: cena (60%), parametry techniczne i eksploatacyjne (40%).
Szczegóły dotyczące przetargu dostępne są na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6be4e2e4-2966-11ef-a458-c2a7c3d67e03).
komunikacja Miejska w Wolsztynie
Przypomnijmy, że w 2023 roku – na zlecenie Gminy Wolsztyn – przeprowadzona została analiza możliwości wprowadzenia miejskiej komunikacji zbiorowej.
-„Z przeprowadzonych badań ankietowych wynikało, że mieszkańcy oczekują poprawy w kwestii transportu zbiorowego, a w szczególności wprowadzenia punktualnych, częstych i bezpośredniego połączeń miejskich – przekazał Urząd Miejski w Wolsztynie
Głównym celem uruchomienia komunikacji miejskiej ma być zmniejszenie ruchu pojazdów indywidualnych w mieście oraz poprawa atrakcyjności Wolsztyna. Nie bez znaczenia jest również dostosowanie komunikacji do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Gmina Wolsztyn, opierając się na analizie, planuje w pierwszej kolejności uruchomić połączenia łączące bezpośrednio Wolsztyn i strefę podmiejską, m.in. Niałek Wielki, Powodowo, Chorzemin, Karpicko, Berzynę. Linie połączeń mają prowadzić przez większą część miasta i przebiegać przez tereny zurbanizowane.
W sieci od razu pojawiły się komentarze na te temat przedstawiamy tylko kilka:
Poronione pomysły. Odklejone fantazje za pieniądze podatników. Zasada działania komunikacji jest prosta. Jak autobus nie kursuje co 10 minut to to nie ma sensu. Dlatego też w Lesznie komunikacja nie działa.
Wg mnie Wolsztyn to przykład do naśladowania dla innych samorządowców. Patrzcie i uczucie się
To jest bardzo dobry pomysł. Do przykładu w Gostyniu podobne wielkości miasto, darmowa komunikacja działa od 8 lat. Mieszkańcy są zadowoleni.
Może powiat w końcu zrobi coś z wykluczeniem komunikacyjnym części gminy Przemęt od Przemętu w stronę Śmigla.
To wstyd dla powiatu aby ludzie nie mieli połączenia komunikacyjnego z miastem powiatowym aby załatwić wszelkie sprawy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze