Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wokół TRANSEXPO 2006 – konferencja PIGTSiS

infobus
31.10.2006 18:03
0 Komentarzy
5 października br. w Centrum Konferencyjnym Targów Kielce S.A. odbyło się seminarium przewozowe zorganizowane przez Świętokrzyski Oddział Regionalny Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji. Wśród uczestników obecni byli przedstawiciele samorządów i instytucji w tym Zdzisław Szczerbaciuk, prezes PIGTSiS oraz Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce. Dużym zainteresowaniem uczestników seminarium cieszył się premierowy pokaz internetowego \’Systemu informacji i wsparcia przedsiębiorców w zakresie pasażerskiej komunikacji samochodowej\’ oraz \’Ogólnopolskiej Informacji dla pasażerów komunikacji autobusowej\’ zrealizowane przez PIGTSiS – w ramach programu wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców KIGNET. Podczas seminarium miało miejsce także szczególne wydarzenie –przekazania dla ostrowickiego PKS-u Certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością wg PN EN ISO 9001:2000. To nie jedyne wyróżnienie, jakie spotkało tego przewoźnika podczas targów. W konkursie na najlepsze produkty targów TRANSEXPO 2006 jury przyznało PKS-owi w Ostrowcu Św. \’Wyróżnienie specjalne\’ za system zapewnienia bezpieczeństwa w zbiorowym transporcie drogowym osób w świetle jakości na przykładzie PKS w Ostrowcu Św. O szczegółach tego projektu, a także o spotkaniu przewozowym rozmawiamy z Stanisławem Wodyńskim, prezesem PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim i szefem Świętokrzyskiego Oddziału PIGTSiS. Oto, co nam powiedział:

expo6_760expo1_760

 InfoBus: Jak podobały się Panu tegoroczne targi?
TRANSEXPO to aktualnie największa impreza wystawiennicza branży transportu zbiorowego osób i to nie tylko w Polsce, ale również w naszej części Europy. Ilość i ranga wystawców sprawiła, iż w bardzo bogatej ofercie każdy zwiedzający mógł znaleźć wiele interesujących go propozycji. Pobyt na targach zarówno dla mnie jak i moich współpracowników był niezapomnianym wydarzeniem, a przeprowadzone rozmowy handlowe utwierdziły nas w przekonaniu, iż jest to dla nas najważniejsza wystawa sektora komunikacji zbiorowej.
InfoBus: Targom towarzyszyła konferencja przewozowa zorganizowana przez Świętokrzyski Oddział Regionalny PIGTSiS. Proszę bliżej przedstawić prezentowany projekt KIGNET.
Projekt Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Gospodarczego ma za zadanie stworzyć ogólnopolski system ułatwiający Pasażerom uzyskanie informacji o komunikacji autobusowej, Przewoźnikom realizację obowiązków dotyczących informowania podróżnych o komunikacji autobusowej oraz przygotowanie bazy do ogólnopolskiej sieci sprzedaży biletów. Z informacji zawartych w systemie będą mogli korzystać pasażerowie publicznej komunikacji autobusowej, przedsiębiorstwa transportowe przewożące osoby, organy administracji samorządowej i państwowej oraz organy kontrolne w transporcie drogowym. Z punktu widzenia przewoźnika uzyskamy możliwość budowania rozkładu jazdy przedsiębiorstwa w oparciu o ujednolicone w skali kraju procedury;pozwoli to na pełną kontrolę prawidłowości budowania planowanego rozkładu jazdy, da możliwość sporządzania wszystkich podstawowych wydruków niezbędnych w obsłudze komunikacji autobusowej, a także uatrakcyjni ofertę własnych usług przewozowych dzięki możliwości udostępnienia firmowego rozkładu jazdy w rozkładzie centralnym i w wyszukiwarkach internetowych.
InfoBus: Podczas seminarium zaprezentował Pan referat na temat „System zapewnienia bezpieczeństwa w zbiorowym transporcie drogowym osób w świetle jakości”. Proszę przedstawić szanse i zagrożenia wynikające z wdrożenia systemu.
Podjęcie problematyki zarządzania bezpieczeństwem w świetle jakości było decyzją, która pozwoliła w sposób systemowy przeprowadzić identyfikację procesu, jego celów i zagrożeń tj. realnych sytuacji, których zaistnienie mogło spowodować niespełnienie ustalonych standardów usługi a w konsekwencji straty dla Spółki, a nawet utratę wizerunku. Występującym zagrożeniem dla skuteczności wdrażanego systemu jest jeszcze fałszywe przekonanie, że zgłaszający pojawiające się ryzyko będzie musiał zająć się nim i odpowiadać za ewentualne jego skutki. Mówienie o ryzyku jest jeszcze niekiedy postrzegane jako przejaw nadmiernej asekuracji, a nawet niekompetencji. Wdrożenie systemowego zarządzania bezpieczeństwem wzmacnia i doskonali wypracowane i sprawdzone w praktyce mechanizmy. W porównaniu z innymi środkami komunikacji autobusy są pojazdami szczególnie bezpiecznymi. O bezpieczną podróż – już w trakcie jazdy – troszczy się przede wszystkim kierowca. Profesjonalnie przygotowany z doświadczeniem zawodowym wspierany najnowocześniejszymi technologiami bezpieczeństwa, które znajdują się już we współczesnych autobusach (ESP, ABS, ASR) ma możliwość w każdej sytuacji i przy każdej pogodzie bezpiecznie doprowadzić autobus do celu podróży, uzyskując przy tym efekt odbierany przez Pasażera w postaci spokojnej, bezpiecznej i …beztroskiej podróży.
InfoBus: W ostatnim czasie wiele emocji wśród przewoźników osób budziło Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego zobowiązujące do poprawienia przepisów ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów. Jak te interpretacje prawne wpłyną na transport pasażerski?
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego dotyczył sporu o przepisy nakładające na samorząd województwa obowiązki, które oparte zostały na tzw. niepewnym instrumencie, jakim jest udział samorządów w podatkach państwowych PIT i CIT, na które samorząd nie ma wpływu. Zdecydowane działania podjęte z naszej inicjatywy przez Zarząd PIGTSiS powinny w niedługim czasie doprowadzić do zmian legislacyjnych, które zarówno przewoźnikom jak i uprawnionym do ulg pasażerom przywrócą stabilność uwarunkowań prawnych w dłuższej perspektywie. Przeprowadzone konsultacje Świętokrzyskiego Oddziału Izby z samorządem Województwa doprowadziły do uzgodnienia zasad rozliczeń na rok 2007.
InfoBus: Pytanie na w w Kielcach mieliśmy możliwość oglądać autobusy hiszpańskiej firmy Sunsundegui. Co Pan jako ich użytkownik może powiedzieć o modelu Sideral 2000? Na jakim podwoziu zostały wyprodukowane egzemplarze używane przez was?
Na podstawie doświadczeń z ponad rocznej eksploatacji dwóch autobusów Sunsudegui-Volvo Sideral 2000 potwierdzam, że są to pojazdy doskonale wyposażone, charakteryzujące się wygodnym wnętrzem o bardzo pojemnych schowkach bagażowych. Wygląd zewnętrzny autobusów jest entuzjastycznie odbierany przez pasażerów ( widać to było również po ilości zwiedzających którzy gromadzili się przy naszym autobusie prezentowanym na targach). Pojazdy bazują na opracowanej przez koncern Volvo platformie B12B. Podwozia wykonane są ze stali nierdzewnej o relatywnie niskiej masie. Mają niezależne przednie zawieszenie z podwójnymi poprzecznymi wahaczami, dwoma miechami powietrznymi, dwoma amortyzatorami i stabilizatorem, co skutecznie kompensuje nierówności polskich dróg. Z tyłu jest sztywna oś napędowa, cztery miechy powietrzne, cztery amortyzatory, stabilizator i drążki reakcyjne. Według naszej oceny rozwiązania zastosowane w tych pojazdach podnoszą efektywność eksploatacyjną, bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
InfoBus: Bardzo dziękuję za rozmowę.
 

Komentarze