Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wodorowa zajezdnia MZK Konin coraz bliżej. Cztery oferty na realizację kluczowego projektu

infobus
20.05.2025 18:01
0 Komentarzy

20 maja 2025 r. Miejski Zakład Komunikacji w Koninie otworzył oferty w czwartym przetargu na budowę nowoczesnej zajezdni autobusowej oraz stacji tankowania wodoru.

Tym razem do postępowania wpłynęły cztery propozycje, plus piąta już po terminie. Najważniejsza informacja jest taka: dwie propozycja znajdują się w budżecie, co może oznaczać przełom w długo wyczekiwanej inwestycji. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Jakie elementy infrastruktury obejmuje inwestycja zajezdni MZK w Koninie?
  2. Które konsorcjum złożyło najtańszą ofertę w przetargu?
  3. Jakie są cztery kryteria oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez MZK Konin?
MZK Konin wreszcie z tańszymi ofertami w budowie stacji tankowania wodoru
MZK Konin wreszcie z tańszymi ofertami w budowie stacji tankowania wodoru / fot. MZK Konin

Zajezdnia w dwa lata

Projekt dotyczy Konina i obejmuje kompleksową realizację nowej zajezdni MZK z pełnym zapleczem biurowo-technicznym oraz specjalistyczną stacją tankowania wodoru. To jedna z najambitniejszych inwestycji transportowych w regionie wschodniej Wielkopolski, powiązana z regionalną strategią dekarbonizacji i modernizacji floty autobusowej.

Kontrakt przewiduje realizację w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca będzie odpowiedzialny za całość: od dokumentacji po uruchomienie obiektu. Finalizacja zaplanowana została na 30 listopada 2027 r. Zamówienie obejmuje również budowę stacji produkcji i magazynowania wodoru, systemy fotowoltaiczne oraz pełne zagospodarowanie terenu z infrastrukturą drogową, instalacjami i wyposażeniem technicznym.

Stacja H2 będzie wyposażona w elektrolizer o określonej mocy (punkt oceniany w przetargu), magazyn wodoru oraz urządzenia do tankowania pojazdów komunikacji miejskiej. Zamówienie wymaga minimum 60 miesięcy gwarancji na roboty budowlane, 10 lat na konstrukcje obiektów i 3 lata na instalację wodorową. Realizacja inwestycji zakończy się nie później niż 30 listopada 2027 roku.

MZK Konin wreszcie z tańszymi ofertami w budowie stacji tankowania wodoru
MZK Konin wreszcie z tańszymi ofertami w budowie stacji tankowania wodoru

Cztery oferty

W przetargu wzięły udział cztery konsorcja:

  • Torpol S.A. i Torpol Oil & Gas sp. z o.o. zaoferowały najniższą cenę: 115.318.233,41 PLN brutto / 93.754.661,31 PLN netto.
  • Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i TSG Polska złożyły ofertę opiewającą na 117.716.844,19 PLN brutto / 95.704.751,37 PLN netto.
  • Romgos Sp. z o.o. Engineering i Romgos Gwiazdowscy sp. z o.o. wycenili inwestycję na 142.503.838,17 PLN brutto / 115.856.779,00 PLN netto.
  • Warbud S.A. przedstawił najwyższą ofertę – 147.329.400,00 PLN brutto / 119.780.000,00 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 124.158.695,67 PLN brutto, co oznacza, że tylko dwie najniższe oferty mieszczą się w budżecie. Najtańsza propozycja od konsorcjum Torpol mieści się z marginesem ponad 8 milionów złotych, co czyni ją faworytem.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 60%
✅ Gwarancja na instalację wodorową – 20%
✅ Moc elektrolizera – 10%
✅ Doświadczenie kierownika budowy – 10%

Link do przetargu (SWZ): https://mzk-konin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

Komentarze