WKD uruchomi autobusy zastępcze na dwóch trasach. Raf Trans czy PKS Skierniewice?
5 czerwca Warszawska Kolej Dojazdowa otworzyła oferty w przetargu na świadczenie usług planowanej zastępczej komunikacji autobusowej.
Do zamawiającego zgłosiły się dwa podmioty. ZKA potrwa 3 miesiące i rozpocznie się nie wcześniej niż 9 czerwca.
- Jakie są daty i trasy dla zastępczej komunikacji autobusowej uruchomionej przez Warszawską Kolej Dojazdową (WKD)?
- Jakie wymagania musi spełniać tabor autobusowy używany do świadczenia usług ZKA przez WKD?
- Jakie firmy złożyły oferty w przetargu na świadczenie usług zastępczej komunikacji autobusowej dla WKD i jakie były ich proponowane ceny?
ZKA z opcją
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi przewozu osób, rzeczy i małych zwierząt w ramach planowanej zastępczej komunikacji autobusowej na obszarze kursowania pociągów uruchamianych przez Warszawską Kolej Dojazdową. Usługi obejmować będą:
- zakres podstawowy – to minimalny zakres przedmiotu zamówienia, który dotyczy realizacji usługi ZKA, do osiągnięcia założonego pułapu wielkości pracy przewozowej – 22 187,20 wozkm,
- prawo opcji – czyli ZKA, do osiągnięcia maksymalnie 25% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający w celu oceny ofert przyjął maksymalny pułap objęty prawem opcji do wielkości pracy przewozowej 5 546,80 wozkm.
Autobusowe trasy
ZKA obejmuje świadczenie usług na dwóch trasach:
- od 09.06 do 30.06: Reguły – Malichy: 12,9 km, Malichy – Reguły: 13,2 km,
- od 15.07 do 14.08: Michałowice – Malichy: 16,2 km, Malichy – Michałowice: 16,4 km.
Wykonawca zobowiązany jest posiadać niezbędną ilość taboru do wykonania rozkładu jazdy, tj. 4 pojazdy klasy MAXI (w tym 1 pojazd rezerwowy o takim samym standardzie w celu wymiany w razie awarii kursującego autobusu). Zamawiający przewiduje kursowanie dwóch autobusów dziennie (1 obieg taboru obsługiwany jest przez minimum 1 autobus). Ewentualnie, jak zajdzie potrzeba, uruchomione mogą zostać kolejne autobusy. Pojazdy mają być nie starsze niż z 2008 roku. Ich silniki powinny spełniać normę emisji spalin minimum Euro 4. Mają to być autobusy częściowo niskopodłogowe z obniżoną podłogą i bez stopni wejściowych przynajmniej w jednych drzwiach, najszerszych lub autobusy całkowicie niskopodłogowe bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach i bez stopni poprzecznych w przejściu środkowym na całej jego długości – dostępne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym na wózkach inwalidzkich. Wymogiem jest wyposażenie autobusów w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Oprócz tego pojazdy powinny posiadać wyświetlacz przedni – tablicę elektroniczną wykonaną w technologii LED.
Dwie oferty
5 czerwca do WKD zgłosiły się dwie firmy zainteresowane ZKA. Są to:
- Raf Trans sp. z o.o. – cena 625.712,32 PLN brutto,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Skierniewicach sp. z o.o. – cena 868.628,88 PLN brutto.
Kwota, jaką WKD zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 569.000,00 PLN brutto, w tym:
- zamówienie podstawowe 456.000,00 PLN brutto,
- zamówienie objęte prawem opcji 113.000,00 PLN brutto.
WKD nie ma dużego pola manewru ze względu na palące terminy i prawdopodobnie będzie musiało dołożyć brakujące środki do najkorzystniejszej oferty. Na rozstrzygnięcie musimy jednak poczekać.
Więcej przetargowych informacji znajduje się na stronie: https://platforma.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/437711
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze