Wiemy, kto dostarczy 13 elektrycznych autobusów międzymiastowych do PKS Nova
21 lipca 2025 r. Podlaska Komunikacja Nova S.A. oficjalnie ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty w dwóch z trzech przetargów na autobusy elektryczne klasy II.
W obu postępowaniach – na sześć i siedem pojazdów – zwyciężyła ta sama firma, czyli zamawiający w swoim pierwszym „zamówieniu na elektryki” pozyska jednolity i nowoczesny tabor. Ze wsparciem finansowym w ramach konkursu CUPT-KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Dodajmy, że ze strony PKS czekamy jeszcze na powtórkę zamówienia na MIDI elektrobus.
Rozkład jazdy:
- Ile elektrycznych autobusów międzymiastowych zamówiła Podlaska Komunikacja Nova w dwóch przetargach?
- Która firma złożyła zwycięskie oferty i jaki model pojazdu zaproponowała?
- Kiedy planowane są dostawy zamówionych autobusów elektrycznych?
Elektryczna trzynastka
Postępowania dotyczyły dostawy w sumie 13 autobusów elektrycznych międzymiastowych klasy II, każdy o długości od 10,6 do 12,6 m, przeznaczonych do obsługi linii pozamiejskich w regionie. Pojazdy miały być w pełni niskowejściowe, zeroemisyjne i wyposażone zgodnie ze standardami dopłat z Krajowego Planu Odbudowy. Każdy przetarg był prowadzony osobno, a oferty można było składać odrębnie.
W przetargu na 6 pojazdów, Busnex Poland zaproponował cenę 22.066.200 PLN brutto (17.933.495,93 PLN netto), co daje 2.988.915,99 PLN netto za pojazd Yutong U10. Oferta mieściła się w zakładanym budżecie 22.140.000 PLN brutto (18.008.130,08 PLN netto).
W przetargu na 7 autobusów – również rozstrzygniętym na korzyść tej samej firmy – cena wyniosła 20.577.900 PLN brutto (16.726.747,97 PLN netto), co daje 2.389.535,43 PLN netto za sztukę Yutong IC12E. Również w tym przypadku oferta była niższa niż budżet 20.664.000 PLN brutto (16.799.024,39 PLN netto).
Czas na wybór
Obie oferty zostały uznane za najkorzystniejsze – spełniały wszystkie warunki udziału w postępowaniu, nie zostały odrzucone, a firma Busnex uzyskała maksymalne 100 punktów w obu przypadkach.
Mocną stroną oferty była nie tylko najniższa możliwa cena, ale również parametry techniczne pojazdów – m.in. wysoka pojemność baterii, korzystne zużycie energii i oferowane zabezpieczenia antykorozyjne. Słabszym punktem pozostaje brak porównania – zamawiający nie miał możliwości wyboru spośród większej liczby ofert.
W obu przypadkach decyzja o wyborze została podjęta na podstawie kryteriów przetargowych, zgodnie z zapisami SWZ. Ocenie podlegały:
✅ Cena brutto wykonania zamówienia – 55%
✅ Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji – 5%
✅ Zużycie energii poniżej 0,90 kWh/km – 10%
✅ Pojemność baterii trakcyjnych i zasięg na jednym ładowaniu – 10%
✅ Zespół napędowy / silnik – 5%
✅ Termin wykonania zamówienia (do 9 miesięcy) – 15%
W zakresie technicznym punkty przyznawano za rozwiązania ograniczające korozję, optymalizujące zużycie energii i gwarantujące duży zasięg na jednym ładowaniu – przy zachowaniu niskiego profilu podłogi oraz zgodności z normami unijnymi dotyczącymi emisji i efektywności energetycznej.
Autobusy i terminy
Zamówione pojazdy to Yutong ICE12E, modele międzymiastowe, elektryczne, z bateriami w technologii LFP lub NMC, a także modele miejskie Yutong U10. Autobusy mają być w pełni niskowejściowe (do 340 mm podłogi), przystosowane do obsługi pasażerów z ograniczoną mobilnością i gotowe do przewozów na trasach pozamiejskich.
Dostawy mają nastąpić w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy, co oznacza, że pierwsze pojazdy mogą trafić do floty PKS Nova w I połowie 2026 roku. Pełne informacje przetargowe dostępne są pod adresem: 🔗 https://pksnova.ezamawiajacy.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze