Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy, kto dostarczy 13 elektrycznych autobusów międzymiastowych do PKS Nova

infobus
21.07.2025 12:01
0 Komentarzy

21 lipca 2025 r. Podlaska Komunikacja Nova S.A. oficjalnie ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty w dwóch z trzech przetargów na autobusy elektryczne klasy II.

W obu postępowaniach – na sześć i siedem pojazdów – zwyciężyła ta sama firma, czyli zamawiający w swoim pierwszym „zamówieniu na elektryki” pozyska jednolity i nowoczesny tabor. Ze wsparciem finansowym w ramach konkursu CUPT-KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Dodajmy, że ze strony PKS czekamy jeszcze na powtórkę zamówienia na MIDI elektrobus.

Rozkład jazdy:

  1. Ile elektrycznych autobusów międzymiastowych zamówiła Podlaska Komunikacja Nova w dwóch przetargach?
  2. Która firma złożyła zwycięskie oferty i jaki model pojazdu zaproponowała?
  3. Kiedy planowane są dostawy zamówionych autobusów elektrycznych?
Wiemy, kto dostarczy 13 autobusów elektrycznych do PKS Nova

Elektryczna trzynastka

Postępowania dotyczyły dostawy w sumie 13 autobusów elektrycznych międzymiastowych klasy II, każdy o długości od 10,6 do 12,6 m, przeznaczonych do obsługi linii pozamiejskich w regionie. Pojazdy miały być w pełni niskowejściowe, zeroemisyjne i wyposażone zgodnie ze standardami dopłat z Krajowego Planu Odbudowy. Każdy przetarg był prowadzony osobno, a oferty można było składać odrębnie.

W przetargu na 6 pojazdów, Busnex Poland zaproponował cenę 22.066.200 PLN brutto (17.933.495,93 PLN netto), co daje 2.988.915,99 PLN netto za pojazd Yutong U10. Oferta mieściła się w zakładanym budżecie 22.140.000 PLN brutto (18.008.130,08 PLN netto).

W przetargu na 7 autobusów – również rozstrzygniętym na korzyść tej samej firmy – cena wyniosła 20.577.900 PLN brutto (16.726.747,97 PLN netto), co daje 2.389.535,43 PLN netto za sztukę Yutong IC12E. Również w tym przypadku oferta była niższa niż budżet 20.664.000 PLN brutto (16.799.024,39 PLN netto).

Wiemy, kto dostarczy 13 autobusów elektrycznych do PKS Nova
Wiemy, kto dostarczy 13 autobusów elektrycznych do PKS Nova

Czas na wybór

Obie oferty zostały uznane za najkorzystniejsze – spełniały wszystkie warunki udziału w postępowaniu, nie zostały odrzucone, a firma Busnex uzyskała maksymalne 100 punktów w obu przypadkach.

Mocną stroną oferty była nie tylko najniższa możliwa cena, ale również parametry techniczne pojazdów – m.in. wysoka pojemność baterii, korzystne zużycie energii i oferowane zabezpieczenia antykorozyjne. Słabszym punktem pozostaje brak porównania – zamawiający nie miał możliwości wyboru spośród większej liczby ofert.

W obu przypadkach decyzja o wyborze została podjęta na podstawie kryteriów przetargowych, zgodnie z zapisami SWZ. Ocenie podlegały:

Cena brutto wykonania zamówienia – 55%
Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji – 5%
Zużycie energii poniżej 0,90 kWh/km – 10%
Pojemność baterii trakcyjnych i zasięg na jednym ładowaniu – 10%
Zespół napędowy / silnik – 5%
Termin wykonania zamówienia (do 9 miesięcy) – 15%

W zakresie technicznym punkty przyznawano za rozwiązania ograniczające korozję, optymalizujące zużycie energii i gwarantujące duży zasięg na jednym ładowaniu – przy zachowaniu niskiego profilu podłogi oraz zgodności z normami unijnymi dotyczącymi emisji i efektywności energetycznej.

Wiemy, kto dostarczy 13 autobusów elektrycznych do PKS Nova
Wiemy, kto dostarczy 13 autobusów elektrycznych do PKS Nova

Autobusy i terminy

Zamówione pojazdy to Yutong ICE12E, modele międzymiastowe, elektryczne, z bateriami w technologii LFP lub NMC, a także modele miejskie Yutong U10. Autobusy mają być w pełni niskowejściowe (do 340 mm podłogi), przystosowane do obsługi pasażerów z ograniczoną mobilnością i gotowe do przewozów na trasach pozamiejskich.

Dostawy mają nastąpić w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy, co oznacza, że pierwsze pojazdy mogą trafić do floty PKS Nova w I połowie 2026 roku. Pełne informacje przetargowe dostępne są pod adresem: 🔗 https://pksnova.ezamawiajacy.pl

Komentarze