Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiecha na fabryce baterii MAN w Norymberdze. Do autobusów i ciężarówek

infobus
25.11.2024 14:03
0 Komentarzy

MAN Truck & Bus coraz bliżej uruchomienia seryjnej produkcji baterii do pojazdów użytkowych w swojej nowej fabryce w Norymberdze.

Listopadowa uroczystość zawieszenia wiechy to kluczowy moment w realizacji projektu, którego celem jest dostarczanie baterii do w pełni elektrycznych ciężarówek i autobusów MAN już od kwietnia 2025 roku. Akumulatory trafią m.in. do zakładu MAN Bus Starachowice, które specjalizuje się w produkcji elektrobusów z logo lwa.

Spis treści:

  1. Kiedy planowane jest rozpoczęcie seryjnej produkcji baterii w nowej fabryce MAN w Norymberdze?
  2. Jakie technologie będą stosowane w nowej fabryce baterii MAN, aby zapewnić precyzję i efektywność produkcji?
  3. Jakie znaczenie ma uruchomienie własnej produkcji baterii dla przyszłości autobusów elektrycznych MAN?
MAN Truck & Bus coraz bliżej uruchomienia seryjnej produkcji baterii do pojazdów użytkowych  w swojej nowej fabryce w Norymberdze.
MAN Truck & Bus coraz bliżej uruchomienia seryjnej produkcji baterii do pojazdów użytkowych w swojej nowej fabryce w Norymberdze.

dla transportu publicznego i towarowego

Norymberska fabryka o powierzchni 17 000 m² stanie się miejscem produkcji zaawansowanych baterii wysokonapięciowych. Dzięki inwestycji o wartości około 100 milionów euro MAN stworzy niemal 350 nowych miejsc pracy w technologii przyszłości, stając się pierwszym producentem pojazdów użytkowych w Niemczech, który uruchomi własną seryjną produkcję baterii.

Obecnie w Norymberdze produkowane są baterie w małej skali, ale od 2025 roku zakład przejdzie na produkcję seryjną, która w pierwszej fazie osiągnie 50 000 baterii rocznie, a w miarę rozwoju rynku liczba ta wzrośnie do 100 000 do 2030 roku. Produkcja obejmuje 50 stanowisk montażowych, zarówno manualnych, jak i zautomatyzowanych, oraz siedem stanowisk testowych zapewniających najwyższą jakość produktów.

W fabryce wykorzystane zostaną najnowocześniejsze technologie, takie jak innowacyjne komórki do spawania laserowego, które zapewniają najwyższą precyzję w montażu modułów bateryjnych. MAN prowadzi także prace badawcze nad przyszłymi generacjami baterii we współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Monachium.

Elektromobilność wg MAN

Wprowadzenie seryjnej produkcji baterii otwiera nowe możliwości dla elektrycznych autobusów MAN, które odgrywają kluczową rolę w dekarbonizacji transportu publicznego. Dzięki nowym bateriom, autobusy MAN będą bardziej wydajne, zasięgowe i przyjazne środowisku.

Prezes MAN Truck & Bus, Alexander Vlaskamp, podkreślił, że uruchomienie własnej produkcji baterii to kamień milowy nie tylko dla firmy, ale także dla całych Niemiec i Bawarii jako centrów przemysłowych. Dzięki wsparciu władz Bawarii w wysokości 30 milionów euro, projekt ten wpisuje się w strategię unowocześnienia transportu w Niemczech.

=”Nowa fabryka w Norymberdze to nie tylko odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na zeroemisyjne rozwiązania, ale także wyraźny sygnał zaangażowania MAN w rozwój elektromobilności dla transportu publicznego i ciężarowego – powiedział Alexander Vlaskamp

Kolejnym krokiem dla firmy będzie rozpoczęcie seryjnej produkcji baterii w kwietniu 2025 roku, co ma zrewolucjonizować rynek elektrycznych pojazdów użytkowych.

MAN Truck & Bus coraz bliżej uruchomienia seryjnej produkcji baterii do pojazdów użytkowych  w swojej nowej fabryce w Norymberdze.
MAN Truck & Bus coraz bliżej uruchomienia seryjnej produkcji baterii do pojazdów użytkowych w swojej nowej fabryce w Norymberdze.

Komentarze