Webasto i zrównoważone rozwiązania grzewcze dla pojazdów użytkowych. Spalinowych i elektrycznych
Webasto przedstawiło nowe, zoptymalizowane rozwiązania dla pojazdów ciężarowych i dostawczych – zarówno z silnikami wysokoprężnymi, jak i elektrycznymi.
Firma oferuje innowacyjne podejście do ogrzewania, które łączy wysoką wydajność z troską o środowisko.
Rozkład jazdy:
- Jakie główne zalety oferuje wodne ogrzewanie postojowe Thermo Top Pro 50 dla pojazdów z silnikiem wysokoprężnym?
- W jaki sposób agregaty HVH wspierają funkcjonowanie pojazdów elektrycznych i co wpływa na ich wysoką efektywność?
- Jakie technologie i rynki obsługuje firma Webasto oraz jakie osiągnięcia miała w 2023 roku?
Nowe ogrzewanie postojowe dla silników diesla
Model Thermo Top Pro 50 to wodne ogrzewanie postojowe o mocy do 5 kW, zaprojektowane specjalnie dla samochodów ciężarowych i dostawczych. Urządzenie umożliwia wstępne podgrzanie zarówno kabiny, jak i silnika, a dzięki nowemu modułowi dmuchawy oraz wydajnej pompie obiegowej zapewnia wysoki przepływ i długą żywotność. Działa w trybie automatycznym, płynnie dostosowując moc od 2,5 do 5,0 kW, co znacząco ogranicza zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń.
Standardowo urządzenie obsługuje automatyczną regulację wysokości do 4000 m n.p.m. Konfiguracja oraz centralne sterowanie odbywają się za pomocą analogowego lub cyfrowego interfejsu LIN, dostosowanego do indywidualnych potrzeb. System spełnia również rygorystyczne normy cyberbezpieczeństwa ISO 21434.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wysokonapięciowe agregaty grzewcze dla pojazdów elektrycznych
W przypadku pojazdów elektrycznych, które nie mogą korzystać z ciepła resztkowego silnika, Webasto oferuje agregaty grzewcze HVH (High Voltage Heater) o mocy od 10 do 12 kW. Urządzenia te służą nie tylko do ogrzewania kabiny, ale również do efektywnego temperowania akumulatorów trakcyjnych, co korzystnie wpływa na zasięg i trwałość pojazdu.
Agregaty HVH cechuje bardzo wysoka wydajność – ponad 95% – oraz kompaktowe rozmiary. Obsługują napięcia 12 lub 24 V oraz zakres wysokiego napięcia od 250 do 880 V. Dzięki cienkiej warstwie grzewczej i dużej powierzchni wymiennika ciepła możliwe jest bardzo szybkie nagrzewanie oraz płynna regulacja temperatury i mocy. Urządzenia mają żywotność od 15 000 do 25 000 godzin pracy i obsługują sterowanie przez protokoły LIN i CAN.
Dodatkowo, wersja 10 kW spełnia wymagania poziomu ASIL B (wg ISO 26262), a wariant 12 kW – najwyższego poziomu ASIL D, co zapewnia pełne bezpieczeństwo, nawet gdy pojazd służy do spania.
Komentarze