Warszawiacy pożegnali Ikarusy w Sylwestra
infobus
02.01.2014 20:44
0 Komentarzy
Warszawiacy pożegnali Ikarusy w Sylwestra
Kilkadziesiąt autobusów, setki zdjęć i tłum warszawiaków –tak w skrócie można podsumować paradę Ikarusów, która odbyła się ostatniego dnia 2013 r. Mieszkańcy stolicy z sentymentem pożegnali autobusy, które wraz z końcem listopada, po 35 latach, zakończyły służbę w Warszawie. Żegnane Ikarusy 280, choć znacznie młodsze od pierwszych egzemplarzy, które wyjechały z mokotowskiej zajezdni przy ul. Woronicza w 1978 roku, konstrukcyjnie nie wiele różnią się od swoich starszych braci. Choć z biegiem lat pojazdy modernizowano, wyposażając pojazdy m.in. w automatyczne skrzynie biegów, ich budowa z czasem stała się przestarzała. Wysłużone Ikarusy zastąpione zostały przez nowoczesne autobusy MAN, Mercedes, Solaris i Solbus, które dla zachowania historycznej ciągłości, również wzięły udział w paradzie, która z fasonem przejechała spod stołecznego ratusza do Dworca Wschodniego, aby następnie udać się do pętli Metro Marymont. Przejazd otwierał zabytkowy Ikarus, pomalowany w historyczne barwy warszawskiego MZK, należący do Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, dalej kolejno jechały Ikarusy 280 (przegubowe) i 260 (solo) będące własnością stołecznych Miejskich Zakładów Autobusowych.
Autobusy pełne były pasażerów, którzy szczelnie wypełnili miejsca we wszystkich 14 pojazdach biorących udział w paradzie. Podobnie jak w godzinach szczytu komunikacyjnego do Ikarusów ciężko było się dostać. Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się bowiem nie tylko warszawiacy, ale także goście z innych miast, a nawet Węgier –ojczyzny Ikarusa. Ostatnią okazją do przejazdu tymi wyjątkowymi pojazdami była sylwestrowa noc, podczas której autobusy te wyjechały na specjalną linię 280 kursującą co 10 minut na trasie: Metro Ratusz Arsenał –Al. Solidarności –Jagiellońska –Targowa –Zamoyskiego –Lubelska –Dw. Wschodni (Lubelska). Można nią było dojechać na miejskiego sylwestra, który w tym roku został zorganizowany na błoniach Stadionu Narodowego.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Bilety FlixBusa do kupienia w placówkach Poczty Polskiej
Pasażerza darmo
02.12.2024
Warszawa: Koniec linii autobusowej 522. Przez tramwaj do Wilanowa
Pasażerza darmo
01.11.2024
Policja poszukuje mężczyzny, który zniszczył drzwi autobusu w Katowicach
Pasażerza darmo
29.08.2024
Z Warszawy do Palmir autobusem linii 800. Od 6 kwietnia
Pasażerza darmo
06.04.2024
Nowe połączenia autobusowe do Piaseczna
01.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sejm przegłosował ustawę o biopaliwach. Brakuje tylko podpisu prezydenta
Prawoza darmo
06.02.2025
Chorzów: Dziecko wybiegło zza autobusu – wprost pod auto. Mama z mandatem
Prawoza darmo
03.02.2025
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Ponad 500 trolejbusów Solarisa dla kanadyjskiego Vancouver! Z Medcomem
Producenciza darmo
07.03.2025
Komentarze