Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warbus zaczyna jeździć w Elblągu

infobus
31.01.2014 21:19
0 Komentarzy

Od 1 lutego br. elbląskie linie autobusowe w pakiecie nr 2, który obejmuje linie nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31 będzie obsługiwała warszawska firma Warbus. Spółka zastąpi tutaj dotychczasowego przewoźnika (Autobusowe Linie Prywatne), który ze względu na wydłużenie się procedury odwoławczej, tymczasowo przez okres stycznia obsługiwał te trasy. Przewoźnik przejął już także bazę firmy ALP i tam właśnie pojawiły się nowe autobusy przewoźnika. Przypomnijmy, że zgodnie z wymaganiami Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu wprowadzane na linie pojazdy powinny być nowsze (docelowo średni wiek taboru nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.), charakteryzować się niską podłogą (brak stopnia w drugich drzwiach oraz platformą najazdową dla wózków), zapewniać pasażerom odpowiednią wentylację i ogrzewanie, być wyposażone w system monitoringu wizyjnego. Jak informuje Warbus, do obsługi linii w mieście spółka wydelegowała łącznie 19 autobusów, w tym:

– 6 szt. fabrycznie nowych, niskowejściowych autobusów Iveco Crossway LE 10,8M z układem drzwi 2-2-1. To będzie debiut tego typu pojazdów w Polsce i to w zupełnie nowej stylistyce. Ich światowa premiera miała miejsce na zeszłorocznych targach w Kortrijk i związana była z wejściem silników Euro 6. Prawdopodobnie elbląskie egzemplarze będą wyposażone właśnie w najnowsze jednostki napędowe Iveco (jednak do czasu ich wyprodukowania w fabryce Vysokie Myto –tj. do 31 kwietnia 2014 r. –spółka będzie świadczyła usługi autobusami Volvo 7700, wypożyczonymi od ALP Elbląg);
– 3 szt. niskopodłogowych autobusów AMZ Kutno CitySmile 12 LF, wyprodukowanych w latach w 2012-2013;
– 2 szt. niskopodłogowych używanych autobusów standardowych Mercedes-Benz Citaro;
– 8 szt. niskopodłogowych używanych midibusów MAZ 206.
Autobusy Iveco Crossway LE 10,8M –tego typu pojazdy Warbus zamówił do obsługi linii w ElbląguAutobusy Iveco Crossway LE 10,8M –tego typu pojazdy Warbus zamówił do obsługi linii w ElbląguAutobusy Iveco Crossway LE 10,8M –tego typu pojazdy Warbus zamówił do obsługi linii w ElbląguAutobusy Iveco Crossway LE 10,8M –tego typu pojazdy Warbus zamówił do obsługi linii w Elblągu
Co ciekawe, przedstawiciele Warbusa mocno podkreślają obecność w taborze autobusów AMZ Kutno, a Paweł Szymonik, szef warszawskiej firmy powiedział: -„Od samego początku jesteśmy zaangażowani w rozwój polskiego producenta autobusów, który do tej pory znany był z produkcji pojazdów militarnych.”Dodamy, że pojazdy z Kutna posiadają pełną klimatyzację, czego nie wymagał ZKM Elbląg. –„Ponadto pomimo plotek i obaw zatrudnienie znaleźli wszyscy pracownicy elbląskiego przewoźnika ALP – niespełna 60 osób. Silną stroną Warbusa była zawsze życzliwa i profesjonalna kadra kierowców, która gwarantuje pasażerom, że przewóz odbędzie się na najwyższym poziomie i w miłej atmosferze”- dodaje Paweł Szymonik. Wydłużony został również czas funkcjonowania elbląskiej dyspozytury oraz zaplecza technicznego Warbus. Obecnie będzie to 24h na dobę przez 365 dni w roku i to przez cały okres 7 lat. Dzięki temu spółka bieżąco będzie mogła korygować ewentualne opóźnienia oraz szybciej reagować na niedogodności, a co za tym idzie szybciej wysyłać autobusy rezerwowe w razie awarii.
Autobusy AMZ CitySmile 12 LF i Mercedes Citaro w elbląskich barwachAutobusy AMZ CitySmile 12 LF i Mercedes Citaro w elbląskich barwachAMZ CitySmile w elbląskich barwachAutobusy Mercedes-Benz Citaro w elbląskich barwach Warbusa
Warto również wspomnieć, że Warbus kompletował swoją elbląską flotę pod silną presją upływającego czasu. Spółka podpisała umowę z ZKM dnia 17 stycznia 2014 r., a już 1 lutego jej autobusy muszą ruszyć do obsługi przewozowych zadań. To bardzo mało czasu. Przypomnijmy, że tak późne podpisanie umowy nastąpiło w efekcie złożonego przez konkurencję odwołania od wyboru oferty Warbusa, jako najkorzystniejszej w tym pakiecie. Krajowa Izba Odwoławcza nie przyznała jej racji i Warbus mógł ostatecznie zostać zwycięzcą w zadaniu nr 2. Wcześniej to warszawski przewoźnik musiał dwa razy składać skargę w KIO –po raz pierwszy skutecznie unieważniając ofertę konsorcjum PKA-PKS Elbląg i to we wszystkich zdaniach, a następnie odwołując się od unieważniania swojej oferty przez ZKM z przyczyn formalnych. Warbus ze wszystkich tych potyczek wyszedł zwycięsko, a skompletowana, nowoczesna flota wystawia przewoźnikowi jak najlepsze świadectwo. I na koniec przybliżmy samą historię Warbusa. Spółka powstała w 2000 r. Wykonuje ona przewozy autobusowe na zlecenie firm, instytucji oraz osób fizycznych. W szczególności wyspecjalizowana w przewozach opartych na lokalnym transporcie zbiorowym, w tym m.in. świadczy usługi przewozowe dla ZTM Gdańsk i ZTM Poznań oraz gmin Lesznowola k. Warszawy, Murowana Goślina i Oborniki k. Poznania. Teraz do tej listy można dopisać także Elbląg.

Komentarze